Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kmbly schreef:Hai!
Misschien zegt de titel al wel wat.
Ik ben een beetje gefrustreerd.
Ondertussen heb ik mijn paard ruim 5 jaar en heb ik er van alles mee gedaan. Van horseboarden tot eventing. We hebben het enorm naar ons zin. Maar er is iets wat me nu een beetje de emmer laat volstromen.
Mijn paard doet al zolang ik hem rij aan exploderen. Dan rij je rustig en uit het niets kop erop, vier benen de lucht in en bid maar voor je leven. In het begin kon ik dit prima hendelen, maar voor de kerst is het hem gelukt om me eraf te werpen met dat ik een zenuwbeknelling had.
Er hebben toen andere op gereden en daar doet hij het ook bij.
Echt vier benen en een bok zo hoog alsof hij grand pix springt. En op een paard van 1.80 ben je dan wel machteloos…
Ik heb er een dressuurzadel bij aangeschaft in de hoop mezelf te helpen met zitten blijven, maar ik begin dit spel zat te worden.
Ik heb van alles geprobeerd. Dierenarts, fysio, hartslag metingen, veel trainen, veel vrij, afwisseling, ander voer, kruiden, zadel dit, zadel dat, etc. Radeloos.
Ik snap dat sommige paarden eenmaal zijn wat ze zijn, maar ik heb zulke stunts nog nooit meegemaakt zonder redelijkheid.
Ik ben een beetje ten einde raad. De ene dag heerlijk rijden en de andere dag is het bidden.
Ik merk zelfs dat ik op een ander paard gespannen wordt omdat ik het tussen m’n oren heb gekregen dat ik de lucht in ga vliegen.
Iemand die nog zo’n paard heeft en weet wat kan helpen?
Kmbly schreef:Vandaag heb ik gekeken om er een pony bij te zetten die nog alleen stond. Dit ging voor mijn gevoel niet slecht.
Ze waren allebei wel dominant maar niet gemeen, meer aan t stoeien wie baas was.
(Tussen een paard van 1.80 en een pony van 1.48)![]()
Die hebben elkaar aardig bezig gehouden. Maar daar heb ik wel een goed gevoel over.
Dat is stap 1 voor energie en geest verrijking.
Woensdag is stap 2 bij de kliniek
BloemBloem schreef:Kmbly schreef:Vandaag heb ik gekeken om er een pony bij te zetten die nog alleen stond. Dit ging voor mijn gevoel niet slecht.
Ze waren allebei wel dominant maar niet gemeen, meer aan t stoeien wie baas was.
(Tussen een paard van 1.80 en een pony van 1.48)![]()
Die hebben elkaar aardig bezig gehouden. Maar daar heb ik wel een goed gevoel over.
Dat is stap 1 voor energie en geest verrijking.
Woensdag is stap 2 bij de kliniek
Hoe is het op de kliniek afgelopen?
Kmbly schreef:Misschien dat ik inderdaad toch nog ga hameren bij de kliniek voor foto’s van de rug.
Nu ik het uitschrijf zat ik ook met de gedacht: wat als het kissing spines is… oh dan voel ik me schuldig…
De arts die had de optie van foto’s weggewuifd omdat hij niet gevoelig was en prima kon buigen met z’n koop tussen z’n benen.
Kmbly schreef:Hij denkt niet zodanig dat het met elkaar te maken heeft.
Voor het gedrag durfde hij niet te zeggen dat het vanuit de KS komt, maar het zou niet gek zijn.
Elisa2 schreef:Kmbly schreef:Hij denkt niet zodanig dat het met elkaar te maken heeft.
Voor het gedrag durfde hij niet te zeggen dat het vanuit de KS komt, maar het zou niet gek zijn.
Hopelijk als de behandeling aanslaat kun je het verschil gaan zien.![]()
Explosief gedrag kan inderdaad met KS te maken, maar dan is het vaak een soort paniek-extreem gedrag zeg maar.