Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Celebi schreef:Vind dat toch altijd een lastig iets. Sommige paarden gaan door hun ongemak heenlopen als je ze aanpakt namelijk. En je kunt het niet aan ze vragen en ook niet aan de binnenkant kijken wat er aan de hand is. Zou dat toch spannend vinden als je aangeeft problemen gevonden te hebben rond het SI en de knie een soort van goed moet klikken. Is er dan niet iets met de patella ofzo?
Zou dit toch denk ik laten onderzoeken.
Ayasha schreef:BigOne schreef:Geen belemmeringen in de knie? Misschien eens een foto maken .
Zie jij ook links achter die ‘aarzeling’ in de knie?
Ik weet niet goed hoe het te omschrijven…
Celebi schreef:Vind dat toch altijd een lastig iets. Sommige paarden gaan door hun ongemak heenlopen als je ze aanpakt namelijk. En je kunt het niet aan ze vragen en ook niet aan de binnenkant kijken wat er aan de hand is. Zou dat toch spannend vinden als je aangeeft problemen gevonden te hebben rond het SI en de knie een soort van goed moet klikken. Is er dan niet iets met de patella ofzo?
bbpin schreef:Celebi schreef:Vind dat toch altijd een lastig iets. Sommige paarden gaan door hun ongemak heenlopen als je ze aanpakt namelijk. En je kunt het niet aan ze vragen en ook niet aan de binnenkant kijken wat er aan de hand is. Zou dat toch spannend vinden als je aangeeft problemen gevonden te hebben rond het SI en de knie een soort van goed moet klikken. Is er dan niet iets met de patella ofzo?
Klopt, patella instabiliteit heet dat. Dat knakken is de knie schijf die in en uit de gleuf gaat, en wat je ziet als die “aarzeling”. Is iets wat vaker voorkomt in friezen en de mijne is een barock pinto dus heeft gelijk die lasten meegebracht
Elisa2 schreef:Hoe oud is dit paard?
Jonge paarden willen nog weleens vaker last hebben van de kniebanden.
Vaak als ze iets mankeren en je rijdt er 'doorheen' dan worden ze daarna slechter. Daar zou ik dus op letten en bij twijfel kan laten nakijken natuurlijk nooit kwaad.
bbpin schreef:Ik ga het foto’s maken even bespreken. Het kan natuurlijk geen kwaad.
Uit nieuwsgierigheid, hoe heeft de kliniek geadviseerd verder te gaan? Welke behandelingen waren er nodig en aan welk prijskaartje moet ik denken?
bbpin schreef:Ah duidelijk! Lingehoeve komt bij ons niet op locatie, maar heb daar fijne ervaringen mee met m’n vorige paardje!
Kreupelheidsonderzoek heb ik al gedaan, volgende stap zal dus uiteraard foto’s zijn.
Met scan bedoel je echo toch? Dat laat toch vooral zacht weefsel zien of ben ik helemaal fout aan het denken

eshz schreef:Ik zou ook denken laat de knieën op de echo zetten. Die geven vaker ontstekingsreacties door het opvangen van problemen in het SI. En ik wil je even een compliment geven hoe je overal op reageert. Volgensmij heb jij het beste voor met je paard en zegt je gevoel je al genoeg. Hopelijk komt er snel duidelijkheid!
Sherivey schreef:bbpin schreef:Ah duidelijk! Lingehoeve komt bij ons niet op locatie, maar heb daar fijne ervaringen mee met m’n vorige paardje!
Kreupelheidsonderzoek heb ik al gedaan, volgende stap zal dus uiteraard foto’s zijn.
Met scan bedoel je echo toch? Dat laat toch vooral zacht weefsel zien of ben ik helemaal fout aan het denken
Oh echo idd
SI moesten ze wel echt rectaal doen.
Dat kon ook enkel op de kliniek, in eem opvoelbox enzo.
Pin me ook niet vast op de prijzen hoor dat ligt natuurlijk ook aan hoeveel foto's ze willen maken, hoeveel sedatie er nodig is enz enz.
En het zal dit jaar ook wel duurder zijn de vorig jaar, met alle stijgende prijzen.