Shire Saul zn eerste stapjes onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:48

Geweldig die ijzers :wow: _/-\o_

Ik snap wel dat hij deze zelf wilt maken. Zo'n maatje doe je niet dagelijks :))

Top dat hij met ijzers niet meer gevoelig loopt!

PreHungaro

Re: Shire Saul zn eerste stapjes onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:49

Wauw nog zo’n beauty!
En wat een voetennnnn

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:13

Wauw wat een gaaf paard <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 23:35

Thaaanks <3

Ik ben zelf 181 dus ook vrij lang helaas _O- had liever wat korter geweest.

Hij doet echt mega zn best, vandaag dus voor t eerst echt echt het bos in. Ook voor t eerst bij de stal opgestapt en voor het eerst zonder te longeren. Even een paar rondjes in de bak gedraafd en daarna zijn we naar buiten gegaan. Hij werd even wat sterk toen er een paar paarden aan kwamen gerend in een weiland waar we langs liepen, maar god wat is ie daarna weer braaf <3 hij laat dat ook heel snel weer los. Meneer was bek en bekaf bij thuiskomst, we hebben in het bos alleen gestapt omdat degene die mee was al jaren niet had gereden en ik heb maar een zadel := dus dat moest helaas met pad.
Hier ga ik verder geen topic van maken want er zijn weinig boeiende foto’s maar voor degene die het leuk vinden, bij deze
Afbeelding
Afbeelding

Ik zat er vandaag dus voor de vierde keer op. Hij vind een aai of kriebel over zn hals heel spannend. Daar schiet ie nog wel eens van weg, terwijl het dus als beloning bedoeld is := normale dingetjes vind ie nog wel eens spannend, terwijl de dingen die veel paarden eng vinden, hij juist niet naar om kijkt :') hij heeft een heel stuk voorop gelopen en doet dat heel cool! Maar hij vind het ook prima om er achteraan te sjokken.
Maar we komen er wel, we doen het rustig aan en we zien wel hoe het allemaal gaat. We hebben verder geen haast. Ik heb doelen en dromen maar of dat allemaal gaat lukken moeten we nog maar zien, hoe het ook loopt, ik ben blij met mn ponnie <3

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:31

Wauw, droom van een paard! Post geregeld maar foto's van hem op Bokt zodat we mee mogen genieten van dit machtige dier!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:28

Wat een schitterend paard!! Gewoon WAUW!!!
Mooie ruime gangen ook. Daar zul je hoor veel plezier mee beleven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:37

Hoe groot zijn jou balen? Hier eten ze met z'n 2en namelijk 1 baal hooi plus zo'n 20 kg kuil/voordroog per dag op :D dat is ongeveer 25 kg per paard per dag naast hun biks enz. Valt mij dus alles mee eigenlijk

Prachtige paarden hoor <3 ga lekker zo door! Hier 1 bigfoot die heeft ook mega ijzers die speciaal voor hem gemaakt worden. Weet de maat zo niet uit mijn hoofd. De andere heeft wat kleinere maat voeten haha. Nog steeds groot voor 9 van de 10 hoefschoenen maar wel normaler :D heerlijk van fijn grote, wakkere, goedzakken <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 14:09

Hoefschoenen heb ik in deze maat nog nooit gezien idd.

Balen wegen tussen de 300 en 350 kg ongeveer, ik vind t dus behoorlijk snel/veel :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:13

anoukwendy schreef:
Hoefschoenen heb ik in deze maat nog nooit gezien idd.

Balen wegen tussen de 300 en 350 kg ongeveer, ik vind t dus behoorlijk snel/veel :=

Ja dat is veel ook voor hun ras. Zo'n 25 kg per dag per paard is meer gemiddeld. Nu zal bij ons het verschil geven dat wij echt nog vrij nat kuil/voordroog hebben. Echter ik hoor rondom overal rond de 25 kg per paard. Dan wel Belgische trekpaarden maar tegenover shires lijkt mij dat qua voerbehoefte weinig verschil behoren te geven.
Echter als ze het op kunnen en top op gewicht zijn dan is het prima natuurlijk! Blij dat ze hier iets minder eten haha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:30

Oh wauwie, wat een ongelooflijk gaaf paard, wat een kanjer zeg <3 <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 15:37

Thanks <3

Amina zou wel iets mogen afvallen. Maar het is koud, er ligt sneeuw, dus ze kunnen ook niks anders eten/struinen. Ik vind het dan niet fair om ze met een lege buik grote delen van de dag te laten staan.
Thuis doen ze met zn 3en 6-7 dagen met een baal. Een drachtige merrie, een 6,5 maand oud veulen en een 1,5 jarige. Maar die staan snachts binnen van 12 uur savonds tot 8 uur sochtends. Dus niet 24/7 toegang tot de baal buiten wat Saul en Amina wel hebben. Ze krijgen snachts dan hooi van een baal in de stal maar meestal slapen ze bijna aan een stuk door als ik op de camera’s kijk dus die baal kan soms 2/2,5 duren voordat ie op is :=

Maargoed het is zoals het is, kan ze moeilijk niet voeren omdat ik trekkerrijden saai vind of omdat ik het te duur vind. Dan moet ik geen paarden kopen _O-

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:17

Zeker mogen ze wat extra kilo's hebben met die koude sneeuw bij jullie! Goed bezig en leuk topic (met hopelijk vaker plaatjes in de toekomst :D )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:47

Oh nee dat zijn zeker geen redenen om ze met een lege maag te laten staan haha. Wij hebben zelf expres kleine balen van 25 kg. S ochtends krijgen ze baal met beide een emmertje luzerne. S middags krijgen ze meestal geen hooi bij omdat ze nog ruim voldoende hebben en anders halve baal en dan kruiwagen bomvol kuil wat ook zo'n 25 kg is. Ze eten ook gerust stro uit stal en krijgen dan bietenpulp en vitamine brok. Zouden ze hier geen 24/7 van kunnen eten zouden we ook meer voeren. Ze zijn eerder te mager dan te dik hier dus laat maar eten. Ze krijgen onze voorraad echt niet op haha. Gelukkig dus geen voorlader oid nodig gewoon tillen en kruiwagen

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:35

Dit is toch gewoon WAUW!!!!
Wat hebben ze een mooi plekje bij jou gekregen en wat bouwt hij stukje bij beetje zijn zelfvertrouwen wat op.