Rizette schreef:Niet alle pony's komen zover dat ze een kinderpony worden. Zeker niet na een half jaartje training bij wijze van spreken.. Over het algemeen zijn oudere ponytjes die op een goede manier begeleid zijn en alles al hebben gezien en meegemaakt hebben en alleen lopen als ze moeten lopen de fijnste ponytjes. Zeker als je er ook vanuit gaat dat er op gereden moet gaan worden, in het verkeer en springen en dressuren. Je gaat geen pony dat allemaal even leren. Het resultaat van jarenlang meemaken en doen ga je maar een hele enkele keer overtreffen met een jongere pony. Dat is dan een lot uit de loterij.En die zijn er ook, misschien is jouw fjord er 1 van. Ogen voor een achter met jonge beestjes en kinderen zijn noodzakelijk, maar ook dat kan leuk zijn als je zelf daar heel ervaren in bent en de kinderen geen angst en veel handigheid hebben met dieren.
Deels mee eens en deels niet.
Aan de ene kant: Kinderpony's worden geboren, zoals in de post boven jou ook geschreven word.
Aan de andere kant: Als je ze zelf geen kinderpony maakt, worden ze het zeker niet. Ik heb nu nog een jaar of 4 voordat mijn dochter erop gaat en ik wil haar dan zelf dus zoveel mogelijk laten zien en doen om haar echt de best mogelijke voorbereiding te geven.
En eens met: misschien word ze geen kinderpony.
Dan verkoop ik haar en is het alsnog handig als ze zo braaf mogelijk is
.
Maar ik heb dat wel gruwelijk mis zien gaan.