DuoPenotti schreef:Oke dus hij is goed voor het been maar blijft daar niet?
Ik zie dat niet zo vaak samen gaan.
Meestal houd het elkaar in stand.
Ook koudbloeden blijven na een beenhulp daar lopen. Gaan niet vertragen. Mits goed aangeleerd.
En dat is consequent rijden.
De ene van mij is van zichzelf goed voorwaarts en zal ik zelfs eerder moeten remmen. Dus herken je niet in je gedachte over koudbloeden.
De ander is wel zoals jij omschrijft, maar doordat ik altijd consequent ben, been is naar voren, goedzo braaf, bij reactie.
En als hij na 2 passen vertraagt dan weer hetzelfde.
Maar hij moet direct weg bij been.
En dan been weer ontspannen.
En daar zie je toch vaak dat ruiters het been eraan gaan houden want hij zal zo wel vertragen.
En de hulpen steeds groter worden en zeker niet consequent toegepast worden.
Want ja echt bij een mini terugval in tempo is het al weer hup naar voren. Niet als hij alweer sloft in stap of zowat stapt in draf.
dan gaat het echt steeds langer goed
Maar hou wel in acht dat je hem niet over zijn tempo laat gaan. Als dat niet bij hem past kan hij dat niet volhouden.
En ook dat hij er de conditie voor heeft.
maar nogmaals heb je les?
Een centered riding instructie is vaak erg fijn.
Die zien ook of jij bijvoorbeeld per ongeluk met je zit terug rijd, dan kan je paard ook niet voorwaarts blijven. Dan werkt bovenstaande niet.
Ik heb niet echt een gedachte over koudbloeden haha, zoals ik al zei vind ik ze gelijkwaardig. maar toch bedankt. ik heb les. niet heel vaak, omdat ik merk dat het paardhet buiten leuker vindt. maar ik heb lessen.