Mijn oude merrie is 1.68m en kort met veel front, voor het mooie was ze net aan de kleine kant (vzh zadel viel dat niet zo op, maar met dressuurzadel wel) :

Haar dochter van 1.76m met veel lengte in haar lijf daarentegen past wel heel mooi vind ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Eerlijk gezegd vind ik je wel duidelijk flink te lang. Maar wel een typisch beeld in de western wereld waarbij te lang zijn geaccepteerd is.
Loretta schreef:Maar als je licht bent maakt het niet zoveel uit als je lang bent. Tja, alleen voor het plaatje misschien.
Janine1990 schreef:Ik ben vermoedelijk een van die ruiters die veel te lang is.
Helaas gezegend met een lengte van 1.87m en legs for days; lengtemaat 36/38 van broeken.
Maar het maakt wel uit hoe je de foto's maakt, hoe hoger de fotograaf staat, hoe langer je benen lijken![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ohja, mijn paard is 1.68m. Ik heb er ook nog eentje die net 1.66m is de laatste keer dat ik 'm heb gemeten, maar daarop lijken mijn benen juist korter, maar mijn bovenlichaam veel langer. Niet gek, die van bovenstaande foto's is rondgeribt en heeft een lange hals. Die andere is breed, langgeribt en heeft een hele korte hals.
Mooi is misschien anders, maarja...Een ideale verhouding bestaat in ieder geval naar mijn idee niet.
Janine1990 schreef:Loretta schreef:Zolang je maar niet te zwaar bent. En je lijkt me niet te dik.
In dit topic werd al benoemd dat lengte altijd belemmerend is voor het paard... Dus ja...![]()
Hadden we het toch veel verder kunnen schoppen dan Z1+5 gevolgd door een blessure
Loretta schreef:Dat is jouw mening. Maar jij vindt jezelf dus te lang voor jouw paard?
Volgens mij kan het prima werken.
Ayasha schreef:Heb liever iemand op mijn paard die misschien net iets te zwaar is dan te lang eerlijk gezegd.
Janine1990 schreef:Loretta schreef:Zolang je maar niet te zwaar bent. En je lijkt me niet te dik.
In dit topic werd al benoemd dat lengte altijd belemmerend is voor het paard... Dus ja...![]()
Hadden we het toch veel verder kunnen schoppen dan Z1+5 gevolgd door een blessure
Ayasha schreef:Lengte alsin; als jij 30cm onder je paard uit steekt en dus zijn knieën zo ongeveer raakt met je tenen. Niet als je voeten onder een paard van 1,68 uit steken. Maar ga jij op een Arabier van 1,40 zitten mag je nog 45kg wegen dan zit je ‘m in de weg.
Om even mezelf te vergelijken:
Ik ben 1,50 en 41 kg maar een miniatuur paardje zit ik toch echt in de weg. Ook al kan ie mijn gewicht in theorie prima dragen.