Nieuw paard wil niet mesten tijdens rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draveradora

Re: Nieuw paard wil niet mesten tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 19:32

Dierenarts was geweest en toch last van zijn rug door het zadel waarschijnlijk. Chiropraktische behandeling gehad 2 weken terug en ze mocht er nu weer op. Dierenarts raadde aan week met barebackpad. Mijn dochter dacht een paar rondjes draven maar weer aandraven en stoppen. Scheten laten meteen weer. Hij wil dus wel aandraven maar stopt dan weer. Zou het nog in zijn hoofd zitten?

darkadia

Re: Nieuw paard wil niet mesten tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:53

Dat denk ik niet. Eerder dat hij toch echt nog last heeft van zijn buik. Zeker als de beweging zo zichtbaar meteen ook zorgt voor gas.

Verder al goede tips voor olie toevoegen aan dieet, en indien mogelijk van het stro afhalen en op vlas zetten. Heb je zijn mest weleens gecheckt op zand?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:59

Kousen schreef:
troi schreef:
Of hij heeft in record tempo door dat dat gedrag ervoor zorgt dat hij klaar is met rijden natuurlijk.

Vanaf internet niet te zien maar laat ik het zo zeggen, hij zou niet het eerste paard zijn dat dat daarvoor gebruikt.

Dat een paard opzettelijk nieuw gedrag vertoont om onder werk uit te komen, zonder dat er een andere oorzaak is, kan naar mijn idee niet.

Hoezo niet? Als het paard liever wil stappen dan draven is dat toch een prima motivatie?

Maar er kunnen natuurlijk heel veel andere oorzaken zijn, dan ben ik met je eens