Ik ga absoluut voor 1
!Een paard zal van nature onder je gewicht komen dus waarom zou je dit gegeven niet gebruiken
? Op de volte bijvoorbeeld heb ik iets meer gewicht aan de binnenkant van mijn paard (niet in de beugel want mijn been heb ik voor andere dingen nodig zoals o.a. het rechtop houden van de schouder). Op deze manier kan ik mijn paard netjes rechtop in stelling op een volte houden en ik weet niet hoe IK dit zou kunnen doen op manier 2.
Naar mijn mening hoort een paard iets in stelling naar binnen te lopen op een volte en ik vind het knap als mensen dit voor elkaar krijgen terwijl ze aan de buitenkant van hun paard zitten (en het paard dat dit voor ze wil doen vind ik nog veel knapper
).En je moet het ook niet overdrijven met je gewicht. Als je al in je volte kijkt (kijken waar je rijdt) en stuurt zal je al automatisch meer gewicht aan de binnenkant van je paard krijgen en dit zal genoeg (moeten) zijn.
Natuurlijk moet een paard voor druk wijken maar daar gaat het hier niet over. Het gaat hier om gewichtsverplaatsing. Mijn paard wijkt ook voor druk van mijn been. Als ik bijvoorbeeld mijn buitenbeen naar achteren plaats op de volte zal mijn paard zijn achterhand naar binnenbrengen.
Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen methodes, meningen etc.
Ik vind dat iedereen het op de manier moet doen waarin hij/ zij de logica van inziet. Ik kan ook alleen maar dingen doen met mijn paard waar ik de logica van inzie en waar ik achter sta.
Grtn.,
Bianca
en dat werkt op zich prima. Maar nogmaals; andere ideeen om dit op te lossen zijn zeker welkom