[WN] Mijn verhaal over Peachtree...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:34

Het werd al jaren geleden gezegd. Ik vind het jammer voor je. Veel sterkte. Wat gebeurt er met de paarden die er blijven staan? Worden die in beslag genomen? Verdrietig

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:00

wat rot zeg
zoveel western maneges zijn er niet dus als er weer 1 verdwijnt
vind ik dat heel erg.

lijkt me ook moeilijk om nu een nieuw plekje te vinden.

maar veel sterkte allemaal Ach gut

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:46

Jeetje, mijn bek valt hier echt van open. Sinds kort waren wij begonnen met lessen op de PeachTree. Het beviel echt grandioos. Vriendelijke mensen een supergezellige sfeer en Wendy de ideale instructrice! Jeetje, dit gun ik ze echt niet.

Mocht ik iets kunnen doen om te helpen of als je onderdak voor de paarden nodig hebt, laat het dan weten zodat ik bij ons op stal kan vragen voor eventuele boxen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:25

sjee zeg, dit wens je niemand toe, heel veel sterkte danai, en ook voor alle andere mensen die op de een of andere manier in verbinding stonden met de peachtree, zonde zeg,
veel sterkte...

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:53

Vind dit echt verschrikkelijk nieuws.
heb je ook even een pb'tje gestuurd.
Sterkte!!!!!!!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:06

Dit is echt je ergste nachtmerrie...en ja idd die arme paarden......bij hoge nood heb ik ook nog een stal vrij maar daar zullen ze nu wel niks aan hebben.....
Had het ook niet verwacht mede doordat Heza Yankee en prinses daar pas waren begonnen met lessen en clinics en dol enthousiast waren........
Nou veel sterkte en ik hoop dat het voor de paarden een goede afloop heeft Verdrietig

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:57

Jeetje mensen, ik ben echt ontroerd door al deze lieve reacties! Geweldig hoe iedereen probeert te helpen, 'k heb al verschillende mailtjes gehad van mensen die (tijdelijke) opvang willen bieden voor de paarden die nog bij Peachtree staan. Ook heb ik al een paar keer een aanbod voor stalling voor mijn paardje gehad, echt, jullie zijn TOPPERS!! Het maakt 't allemaal een beetje makkelijker. Peachtree was niet 'zomaar' een stalplaats voor mijn paard, het was m'n tweede thuis! En zoals Ingrid gisternacht zei: 'Jullie zijn m'n familie, we blijven bij elkaar!' *zit hier zowat weer te janken* Verdrietig

Ik ga zaterdag met Jac naar een nieuw plekje kijken...

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:40

Tja, het zal best schrikken zijn voor de pensionklanten, die krijgen dit rauw op hun dak. Je zal maar opgebeld worden dat je je paard moet verhuizen. Veel succes bij het zoeken van een nieuw stekkie. En wie weet wat of wie er straks op die stek gaat komen.
Maar Jo zal het best wel aan hebben zien komen, had ie toch beter niet die corvette kunnen kopen, of die chevrolet tahoe. Verward

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:01

Het "5-jarig bestaan" feestje kon het dus ook niet meer verbergen. Heel vervelend voor de pensionklanten en Wendy. Maar de eigenaar moet het al lang hebben zien aankomen. Je wordt niet van de een op andere dag failliet verklaard.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:19

Solanos schreef:
Het "5-jarig bestaan" feestje kon het dus ook niet meer verbergen. Heel vervelend voor de pensionklanten en Wendy. Maar de eigenaar moet het al lang hebben zien aankomen. Je wordt niet van de een op andere dag failliet verklaard.

tuurlijk niet ,maar je probeert toch zo lang mogelijk het hoofd boven water te houden
je geeft het niet zomaar op
ik denk ook niet dat zij de enigste zijn met deze probelemen
veel manege hebben nu moeite om de boel draaiende te houden.

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:31

Ik wens iedereen heel veel sterkte toe, wat een schok zeg! Ik kon het gewoon niet geloven, ik heb pas nog een gesellie wedstrijdje gereden daar en er was niets te merken..
Heel veel succes allemaal.

BlackSaamis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:33

Jammer hoor, wat een nare afsluiting voor die paardjes!

Met alles wat er de afgelopen tijd is verdwenen en wat er nog te koop staat, blijven er weinig westernmogelijkheden over.

Is er nog een kans dat deze situatie voor de paardjes redelijk snel wordt opgelost door een doorstart of bv. verkoop van het bedrijf?
Of wordt het een eindeloze speurtocht naar geld voordat ze weer naar buiten kunnen? En moeten ze wachten totdat de curator e.e.a. administratief op orde heeft voordat ze weer vers gras kunnen eten en kunnen rondhollen?

Ik weet dat het kort dag is maar bij de pakken neerzitten is achteruitkijken en dan gaat je paard de verkeerde kant op.
Kortom is er al enig zicht op een toekomst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:11

Helemaal mee eens!!! Denk dat t voor de paarden heel erg belangrijk is dat er in de toekomst wordt gekeken...zij moeten echt zo snel mogelijk weer lekker paard zijn!
Denk overigens dat iedereen het hier mee eens is! Snap ook dat t erg moeilijk is nu om al door te moeten gaan, maar ja... Ik zou zeggen probeer in de toekomst te kijken! Denk dat er veel bokkers meedenken en willen helpen, dus het komt vast ooit wel weer op zn pootjes terecht! Vriendjes zijn?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:17

Toekie schreef:
Op het moment dat alles 'op slot' gaat, mag er niemand meer bij de paarden komen. Alleen om te voeren. De paarden mogen dan hun stal niet uit en krijgen minder te eten. Dat is nog het ergste van allemaal, en het kan goed een á twee maanden duren. Ik wil er nog niet eens meer over nadenken... Verdrietig

Heel erg veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen. Ach gut
Met betrekking tot de paarden die de stal niet uit mogen.
Het lijkt me dat dit nu iets is om met de dieren bescherming op te nemen.
Immers paarden gedurende twee maanden op stal zetten is voor een dier dat moet lopen om de spijsvertering op gang te houden je reinste dierenmishandeling. Boos! Misschien dat actie van de dierenbescherming eraan kan bijdragen dat ze op zijn minst beweging krijgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:19

En nog een idee... Hebben jullie (pensionklanten e.d.) al eens nagedacht over een joint venture. Als iedereen een aandeel koopt en er dus een gezamenlijk eigenaarschap ontstaat, ondergebracht in een stichting of een vereniging (zonder winstoogmerk) of een vereniging onder Firma (VOF) dan is niemand hoofdelijk aansprakelijk (tenzij wanbeheer kan worden aangetoond) en kun je een doorstart maken. En heb je je pensionplek terug.
Laatst bijgewerkt door Anya op 04-03-04 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:19

Maar op eigen terrein mogen ze toch hun basisverzorging krijgen? Daar hoort beweging geven ook bij.
Ze mogen het terrein niet meer af vanaf het moment dat er beslag gelegd is, maar volgens mij zijn er geen regels dat zo'n dier z'n hok niet meer uit mag hoor. Kan ik me niet voorstellen tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:22

Anya schreef:
joint venture.

En daar kunnen volgens mij ook "buitenstaanders" gewoon in participeren, dus misschien ligt daar idd wel een reddingskans?

MAARRRRRRR wat lees ik over een eigenaar die dikke auto's aan het kopen is ed? Is dat uit de categorie Roddel En Achterklap en het hoofdstuk Hoe Maak Ik De Concurrentie Zwart In De Markt, of is dit een feit?

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:39

Joint Venture... dat zou dus betekenen dat als het ongeveer 5 ton waard (ruim geschat) en er willen 10 pensionklanten (of staan er veel meer??) het samen kopen dan zou ieder per klant toch nog 50.000 euro moeten investeren. Ik denk dat dat toch behoorlijk bedrag is voor de gemiddelde pensionklant.... en waar moet je dat dan mee terugverdienen...?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:47

Roos1 schreef:
.... en waar moet je dat dan mee terugverdienen...?

Met een goed zakelijk beleid, veel lesklanten, goede kosten/baten analyse (dus op de knip zitten Haha!).
Overigens zitten er erg veel haken en ogen aan het geheel:
-wat te doen als iemand er uit wil stappen (nieuwe koper zoeken of mag/moet de rest hem uikopen)
-je staat met een schuld bekend bij de BKR, krijgt dus minder hypotheek/leningen etc.
-bij langdurig werkeloos krijg je geen uitkering voor je vermogen (tot een bepaald bedrag) is opgesoepeerd.
Al met al genoeg redenen waarom het dus niet zo vaak voorkomt.

Het hebben van een bedrijf is altijd een risiko, lukt het niet dan moet je dit in willen zien en er tijdig mee ophouden zodat je ook andere niet erg benadeeld.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:08

Roos1 schreef:
Joint Venture... dat zou dus betekenen dat als het ongeveer 5 ton waard (ruim geschat) en er willen 10 pensionklanten (of staan er veel meer??) het samen kopen dan zou ieder per klant toch nog 50.000 euro moeten investeren. Ik denk dat dat toch behoorlijk bedrag is voor de gemiddelde pensionklant.... en waar moet je dat dan mee terugverdienen...?

En dan heb je nog niet de schulden meegerekend die betaald moeten worden Cool
Ik vind het jammer voor Wendy en de klanten.
Voor de rest heb ik het idee dat je toch iets fout gedaan moet hebben als je failliet gaat als manege.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:11

Het is jammer dat Wendy zelf geen doorstart kan maken... misschien met een goede sponsor...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:13

Eh Blaze je neemt geen bedrijf over, maar je koopt een failliete boedel. Dat zijn andere prijzen. En de schulden koop je niet mee. Bovendien kun je delen kopen. Er zijn legio opties.

Hier in Twente is in ieder geval een pensionstal die zo is opgezet. De pensionklanten hebben zich ingekocht (voor ruim minder dan 50.000) daarna is het onroerend goed ondergebracht in een VOF. Eruit stappen in contractueel goed geregeld.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 12:25

Dankjewel voor alle goeie ideeën. We hebben ook aan allerlei dingen gedacht, maar het is allemaal erg moeilijk. Ik weet verder niet wat er gaat gebeuren, en eerlijk gezegd wil ik het ook niet weten (voorlopig niet). Mijn verslagenheid begint nu een beetje om te zetten in 'woede' (das nog een groot woord, maar ik heb wel heel veel vragen...).

Het belangrijkste nu is dat Bonanza en ik een fijne nieuwe stal vinden waar we verder kunnen gaan. Les en training zitten er nu voorlopig niet in, maar dat komt allemaal later wel weer. Vandaag ga ik naar een stal in Nuenen kijken, 10 minuten fietsen voor mij. En zaterdag ga ik met Jac ergens kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:35

Toekie schreef:
...maar ik heb wel heel veel vragen....

Ik hoop dat jij en de vele andere gedupeerden hier nog antwoorden op zullen krijgen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:59

Anya schreef:
Eh Blaze je neemt geen bedrijf over, maar je koopt een failliete boedel. Dat zijn andere prijzen. En de schulden koop je niet mee. Bovendien kun je delen kopen. Er zijn legio opties.

Hier in Twente is in ieder geval een pensionstal die zo is opgezet. De pensionklanten hebben zich ingekocht (voor ruim minder dan 50.000) daarna is het onroerend goed ondergebracht in een VOF. Eruit stappen in contractueel goed geregeld.

Nou als de belasting en/of de bedrijfsvereniging iets te vorderen heeft zul je een gedeelte(zo niet alles) moeten ophoesten.dit gaat buiten de waarde van de manege om.De eventuele leveranciers die iets te eisen hebben vallen buiten de boot.maarja krijg ze dan maar zover dat ze weer gaan leveren ,zul je de eerste tijd contant moeten gaan betalen.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 04-03-04 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt