[WN] Hengsten die goed karakter doorgeven...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:32

Het karakter van de hengst is wel belangrijk wij hadden dit jaar 3 veulens van onze eigen hengst Steaming Sundance deze waren allemaal van af dag een meteen al heel makelijk in de omgang maar gaande weg zie je wel verschillen ze nemen namelijk heel veel van het gedrag over van de moeder die uiteindelijk veel belangrijker is voor het karakter van het veulen. En informeer eerst voor je een lange rit maakt om naar een hengst te kijken of de hengestehouder wel wil of z'n hengst merries van andere rassen dekt en er zijn zelfs hengstehouders die zelfs binnen het ras selectief zijn welke merries ze wel en niet willen. Het is heel leuk om een veulen te fokken, maar om voor je zelf een toekomstig rijpaard te fokken is het een lange weg en heel twijfelachtig of het dan ook nog het paard wordt wat je voor ogen hebt, het is eenvoudiger en zeker niet duurder om een paardje te kopen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:33

Leo_American schreef:
Pebbles is echt mooi. Generals Golden Boy dan? DIe vind ik ook heel mooi, weet alleen niet zo veel over zijn karakter..

Generals Golden Boy heeft ook een superkarakter. Ik heb hem een paar keer mogen ontmoeten en het is zo'n lieverd! Maar ja, ik heb verder niet veel ervaring met nakomelingen van hem, dus ik kan niet zeggen of hij het goede karakter ook daadwerkelijk doorgeeft, maar de nakomelingen die ik heb gezien van Generals Golden Boy waren allemaal heel meegaand en kalm. Dat vind ik erg belangrijk in een paard, dus voor mijzelf zou Golden Boy absoluut ook een optie zijn.

Jos en Bravura hebben trouwens een nakomeling van Generals Golden Boy