Ik heb al jaren een kruising arabier x kwpn, nu een jonge quarter erbij. Die is alleen nog flink aan het doorgroeien, is op een paar centimeter na nu bijna net zo hoog als mijn andere paard.
Tot zover de kleine quarter dus
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Achterom schreef:Haha, herkenbaar
Ik heb al jaren een kruising arabier x kwpn, nu een jonge quarter erbij. Die is alleen nog flink aan het doorgroeien, is op een paar centimeter na nu bijna net zo hoog als mijn andere paard.
Tot zover de kleine quarter dus
miereneter schreef:Knappe Dam! Fijn is dat, als het rijden zo goed en ontspannen gaat.
. miereneter schreef:Wat hebben jullie een leuke band! Ben een beetje jaloers ook, de mijne háát water. Het is al een heel drama om door een gewone plas heen te moeten.
germie schreef:Ik vind die buitenbak wel heel erg triest, zo veel water. Zakt dat wel snel weer weg?
Gelukkig is de bak hier altijd droog.
Maar met zo'n bak zou ik mijn paard lekker zadelen en daar trainen, vinden we beiden leuk. Ik ga er niet lopend doorheen, haha.
gelukkig hebben we wel een binnenbak!
Achterom schreef:Oei... Hier word ik dus helemaal niet blij van,rijtechnisch gezien.
Hij doet het super braaf hoor en je zit er netjes op, dat zeker. Maar dit soort paard kan op deze manier nooit correct lopen. Teveel focus op een (te) laag tempo en lage halshouding zonder eerst te verzamelen. Het is knap dat hij zijn achterbenen er nog zo onder krijgt
.juniper schreef:Vind je? Ik krijg het idee dat dit tempo juist bij dit paard past en dat hij daarom ontspannen loopt. Ondanks dat hij met het hoofd laag loopt, loopt hij wel op zijn eigen benen zonder op de voorhand te vallen (imo). Maar goed, ik ben geen rijtechnisch expert. Hoe zou jij het anders aanpakken, Achterom?
.
fenijro_tani schreef:Achterom schreef:Oei... Hier word ik dus helemaal niet blij van,rijtechnisch gezien.
Hij doet het super braaf hoor en je zit er netjes op, dat zeker. Maar dit soort paard kan op deze manier nooit correct lopen. Teveel focus op een (te) laag tempo en lage halshouding zonder eerst te verzamelen. Het is knap dat hij zijn achterbenen er nog zo onder krijgt
Hoi achterom. Normaal kan ik je opmerkingen wel waarderen, echter vind ik deze erg aanvallend overkomen. Ik sta altijd open voor feedback, al komt dit over als kritiek. Als je het anders verwoord met tips wil ik graag naar je luisteren.
Ik ben ook nog beginnend ruiter, dat geef ik altijd eerlijk toe. De manier waarop je het nu beschrijft kan iemand echt raken, wil je daar in mijn topic alsjeblieft aan denken? Er zit nog een echt mens achter het scherm die vaak hun uiterste best doen voor hun paard!
Achterom schreef:fenijro_tani schreef:[quote="Achterom"
Oei... Hier word ik dus helemaal niet blij van,rijtechnisch gezien.
Hoi achterom. Normaal kan ik je opmerkingen wel waarderen, echter vind ik deze erg aanvallend overkomen. Ik sta altijd open voor feedback, al komt dit over als kritiek. Als je het anders verwoord met tips wil ik graag naar je luisteren.
Ik ben ook nog beginnend ruiter, dat geef ik altijd eerlijk toe. De manier waarop je het nu beschrijft kan iemand echt raken, wil je daar in mijn topic alsjeblieft aan denken? Er zit nog een echt mens achter het scherm die vaak hun uiterste best doen voor hun paard!
). Tevens heeft hij zelf de neiging om laag te zakken inderdaad, dat had ik eerder niet gezien als een puur negatief iets, maar hoe je het omschrijft is het logisch inderdaad. ik ga ermee aan de slag. Want ik zie wel in wat je zegt inderdaad. Dankjewel voor het opbouwende antwoord
Whizz schreef:Wat leuk dat je aan het omscholen bent! Hij ziet er lekker relaxt uit. Als ik iets over het rijden zou moeten zeggen dan zou ik proberen om je handen wat stiller te houden en om toe te gaan werken naar het stilhouden van je benen. Dus dat je straks alleen nog een beenhulp geeft als je daar een verandering mee wilt aangeven. Leuk hoor, alle afwisselende dingen die jullie oppakken! Echt lol met je knol

miereneter schreef:Haha, zie hem shinen met zijn rozet. Goed gedaan van jullie! Zag in het westerntopic ook je nieuwe showhalster, leuk hoor.
Is hij zo groot, of ben jij klein? Moeilijk te beoordelen vanachter een scherm
, zeker in jouw plaats met zo'n groot paard, als alle afstanden op quartermaat liggen...