:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D...... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:hoe zachter de bosal hoe milder de werking op de neus (ja das wel logisch)
en hoe dunner, hoe milder
. Wat een heerlijk geklets
, toch zie je dat er veel verschillen zijn en veel verschillende meningen.
) en die nu te drogen hangen. Met m'n bosal rijd ik fijner. Wat ik me overigens wel afvraag (Claudia?): met een bosal rijd je met 2 handen. Nou ben ik niet van plan om wedstrijden te gaan rijden, maar ik vraag me af of je, als je eenmaal wat verder bent met trainen (ben ik nog lang niet
) dan niet op een gegeven moment toch op 1 hand "moet" gaan rijden, en of dat dan ook met de bosal kan of dat je dan toch uiteinderlijk niet bij shanks terecht komt? 

Tja, mijn motivatie om een vosal te kopen ipv een bosal: Ik heb diverse bosals uitgeprobeerd en telkens sleten zijn haren enorm weg en ging het bijna bloeden!!!! Ik kreeg toen eigenlijk van iedereen dezelfde reactie: ach, het paard moet wat eelt kweken en dan is het over. Nou, sorry, maar daar was ik het niet mee eens. Toevallig was ik bij divoza en zag ik dit ding liggen. Leuk probeerprijsje dacht ik. Hij was ook aan het wisselen dus dit leek me wel wat. En wat blijkt, zijn neus/kaken vertonen nergens schuurplekken, en ik heb de vosal zo groot gemaakt dat de metalen delen niet zijn kaken raken. Hij loopt er prima mee, nergens plekken, lekker oortjes naar voren en hij steekt er graag zijn neus in. Ik heb hiermee ook in de les gereden en eigenlijk ook geen commentaar erop gehad. Dus tja, voor mijn paard en mij werkt dit prima