Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Ben het met SP eens.
En als ze dan eindelijk iets foutloos doen dan sta je stil en stap je af, singel los Klaar!
Uit stappen doe je dan aan de hand. (Niet eindeloos door gaan om meer en nog meer te verlangen)
De volgende dag doen ze het nog weer makkelijker..
superpony schreef:Popstra schreef:Ben het met SP eens.
En als ze dan eindelijk iets foutloos doen dan sta je stil en stap je af, singel los Klaar!
Uit stappen doe je dan aan de hand. (Niet eindeloos door gaan om meer en nog meer te verlangen)
De volgende dag doen ze het nog weer makkelijker..
Ja, maar dat kan ook hilarische situaties geven......
Ik heb een new forest die western beleerd is. We leerden hem de spin aan. Hij draaide netjes, dus ik stop, als een idioot belonen, eraf, zadel eraf en ga maar lekker lopen, rollen en doen.......
Dag erop pak ik even de herhaling. Meneer draait, gaat stil staan, kijkt schuin omhoog, zo van, nu zadel af, ga ik lekker rollen en doen..........
Maar dat is er echt eentje met wie je niet 3x hetzelfde op dezelfde plek moet doen en je heel creatief wordt met trainen en oplossingen etc.
superpony schreef:Maar als ik even een verschil kan gebruiken als voorbeeld toen ik zowel western als engels les gaf. De a-c lijn. Heel veel paarden lopen niet gelijk uit zichzelf een rechte lijn van a naar c. Wat ik veel zag, is dat dressuur ruiters het paard tussen handen en benen willen houden en erg veel doen tijdens de rechte lijn om hem recht te krijgen en of te houden. En dan 10x tot het ooit goed gaat. Dag later zie ik ze weer hetzelfde doen en beginnen ze vaak opnieuw.
Bij western pak je het meer aan waar het mis gaat. Dan maar niet naar C, maar eerst het probleem oplossen. Dus wordt het paard schuin, of gaat het 1 kant op hangen etc. Dan pak je dat aan op dat moment. 1 Oplossing kan zijn om dan tegenovergesteld te sturen.
Skippy01 schreef:![]()
Dat zijn de beste, die houden jou ook scherp
Zinzi_jewel schreef:Dat heeft de mijne ook
Als ik in de rijbaan blijf staan of in de buurt heeft ze de focus steeds bij mij
Niet bij degene die op dat moment met haar werkt