Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:Hoever wil je gaan met de gezondheid van je dochter? Ik heb toen ik 16 was stage gelopen maakte 100u in de week als stagiaire, met de verzorging van een manege complex met ca. 80 paarden. Ik heb dat een jaar gedaan en als stagiaire toen 22 andere collega's zien komen en gaan omdat ze het niet volhielden, van mij als slanke niet echt groot (50 kg. 1m66) meisje werd in begin al gezegd dat ik het niet vol zou houden, was te klein en te teer, dus tandje erbij dan maar. Als gevolg daarvan is op 20 jarige leeftijd slijtage gevonden in beide polsen, kraakbeen van handbeentjes en aan 1 kant artrose van de atlas. Nu, 54 jaar een wrak, poli-artrose (rheuma vorm) die zorg voor ontstekingen en afbraak kraakbeen, altijd pijn. Polsen kapot, vingers een ramp, enkels aangetast, schouders aangetast, atlas gaat laatste jaren redelijk. Het gevolg van zware belasting op jonge leeftijd door zwaar werk in de stallen en paarden houderij.
MirandaMalik schreef:Als het overbelasting is zeggen de meeste fysiotherapeuten tegenwooordig gewoon blijven bewegen, misschien wat rustiger aan.
Wel is het idd heel belangrijk om een goede houding te hebben.
Inzwachtelen/brace kan gewoon, zou zeggen, probeer het!
Thats_Me schreef:Wat fijn dat je jouw dochter zo goed wil helpen en begeleiden. Zelf heb ik dierverzorging gedaan en zaten we in een combi klas met de paardenhouderij. Ik kan je dochter dan ook heel goed begrijpen en dat ze ook koste wat kost wil doorzetten. Alleen je lijf is zoveel kostbaarder dan welke opleiding, werk of wat dan ook. Daarbij weet ik ook dat veel stageadressen studenten graag een vis voorhouden zodat ze gemotiveerd blijven en soms ook na de stage kostenloos er blijven werken. Mochten ze dan echt een baan nodig hebben dan geven ze geen thuis of zitten al vol 'maar als er plek vrij komt dan ben jij echt de volgende'. Dus pas daar wel mee op het kan maar het kan ook nep zijn om haar binnen boort te houden als makkelijke kracht.
Zelf heb ik ook problemen met mijn lijf. Ik zou echt het advies naleven dan de fysio en indien gewenst een seconde opinio van huisarts of een andere fysio vragen. Tape, braces etc helpt ter ondersteuning maar niet als er dan nog volledig belast wordt en er dus eigenlijk eerst rust nodig is om te herstellen voordat je weer kan belasten.
Succes, het is nooit leuk en al helemaal niet makkelijk om tegen je eigen grens aan te lopen waardoor je niet kunt doen wat je graag zou willen. Hopelijk is het met een week of 6 rust voldoende hersteld en krijgt ze er daarna geen last meer van.
verootjoo schreef:MirandaMalik schreef:Als het overbelasting is zeggen de meeste fysiotherapeuten tegenwooordig gewoon blijven bewegen, misschien wat rustiger aan.
Wel is het idd heel belangrijk om een goede houding te hebben.
Inzwachtelen/brace kan gewoon, zou zeggen, probeer het!
Gewoon blijven bewegen ja... niet gewoon blijven overbelasten.
Zwachtelen gaat echt niet helpen. Je lichaam heeft helemaal de kans niet om te herstellen als je er steeds weer belasting van vraagt. Wat voor zwachtels of braces je er ook om heen wikkelt.
@TS: hoeveel signalen heeft je dochter nog nodig van haar lichaam? Ze is nog jong, ze moet nog een tijdje door met haar lichaam. Waarom nu al zo doorbijten en maar door blijven gaan? Dat je stagiaire bent betekent niet dat je koste wat kost maar door moet blijven gaan.
MarryAnneR schreef:Thats_Me schreef:Wat fijn dat je jouw dochter zo goed wil helpen en begeleiden. Zelf heb ik dierverzorging gedaan en zaten we in een combi klas met de paardenhouderij. Ik kan je dochter dan ook heel goed begrijpen en dat ze ook koste wat kost wil doorzetten. Alleen je lijf is zoveel kostbaarder dan welke opleiding, werk of wat dan ook. Daarbij weet ik ook dat veel stageadressen studenten graag een vis voorhouden zodat ze gemotiveerd blijven en soms ook na de stage kostenloos er blijven werken. Mochten ze dan echt een baan nodig hebben dan geven ze geen thuis of zitten al vol 'maar als er plek vrij komt dan ben jij echt de volgende'. Dus pas daar wel mee op het kan maar het kan ook nep zijn om haar binnen boort te houden als makkelijke kracht.
Zelf heb ik ook problemen met mijn lijf. Ik zou echt het advies naleven dan de fysio en indien gewenst een seconde opinio van huisarts of een andere fysio vragen. Tape, braces etc helpt ter ondersteuning maar niet als er dan nog volledig belast wordt en er dus eigenlijk eerst rust nodig is om te herstellen voordat je weer kan belasten.
Succes, het is nooit leuk en al helemaal niet makkelijk om tegen je eigen grens aan te lopen waardoor je niet kunt doen wat je graag zou willen. Hopelijk is het met een week of 6 rust voldoende hersteld en krijgt ze er daarna geen last meer van.
Ik snap dat er vast zulke stageadressen zijn. Maar dat is dit adres zeer zeker niet.
Het is echt super geregeld. Ze krijgt ook zeer netjes betaald en leert echt ontzettend veel. Het is ook zeker niet dat ze niet “durft” te zeggen dat ze ergens last van heeft. Ze baalt er gewoon zo erg van. Ze hoeft namelijk niet alleen de rotklusjes te doen.
Ze rijdt fantastische paarden en krijgt echt superbegeleiding en kansen. Voordat ze stage liep werkte ze hier ook al betaald als ze tijd had.
Ze wil dit ook echt graag. Daarbij heb ik haar misschien ook nog eens een stukje te hard geleerd met niet klagen maar dragen mentaliteit.
Ik snap haar heel goed dat ze nu nog niet op wil geven.
We gaan er mee aan de slag