Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) stef schreef:over dat frame overo...
Kom ik weer met mijn mini's
Maar daar worden ze juist getest of ze frame overo doorgeven ja of nee, en dan wordt er dus JUIST mee gefokt.
Citaat:De twee 'Pimbers' kinderen hadden zowiezo papier, dus ik denk niet dat die het zijn. Deze zijn beiden gefokt door Petra Pimentel, die het secretariaat van de DPHC deed. Mocht je contact met haar willen opnemen, mail of PB me dan even.
Het zelfde geldt voor Danny's Rainbow Mac, ook zijn fokster ken ik en ook van dat paard weet ik zeker dat er in ieder geval papieren bij waren.
als het om deze gaat moet je me even pb-en ik denk dat ik wel wat info voor je heb omtrent het geval papieren. Francis schreef:Het zou ook kunnen zijn dat de - wel bestaande - papieren kwijt zijn geraakt, bij de post of bij een handelaar blijven hangen o.i.d.
Sugarmiss schreef:Als een paard verkocht wordt (en betaald is) dan horen de papieren erbij geleverd te worden....

XoNo schreef:Als hij al 6 is, kun je er geloof ik ook geen papieren meer bij krijgen.
Francis"]
Wat betreft het OLWS. Het is ABSOLUUT NIET ZO dat je in Nederland niet mag fokken met een OLWS-drager!!! Dragers mogen ook gewoon in het SSA, mits er maar een testuitslag beschikbaar is. Er is n.l. geen rede om niet met een drager te fokken, zolang je'm niet met een andere drager kruist.
[/quote]
Dat zeg ik! Maar in Zweden dus niet (je mag een OLWS positieve hengst niet aanbieden aan "derden")! Gelukkig mag het in NL (en bv Duitsland) wel. Ik zeg "gelukkig" omdat als je test, je elk risico op een dood veulen kunt uitsluiten. Als je merrie negatief is, kun je gerust met een OLWS positieve hengst fokken. Daarmee neemt de keus vwb overo-hengsten in 1 keer aanzienlijk toe!
[quote="Francis schreef:En het vachtpatroon zegt niets over het al of niet drager zijn van het OLWS. Een paard kan het Frame gen n.l. 'onzichtbaar' dragen, zodat een Tobiano, Breedingstock en zelfs ook Quarters het kunnen dragen.

Mac schreef:Ik ben het ermee eens dat je het alleen weet door te testen (ook in geval van BS, tobiano of Quarter), maar het vachtpatroon zegt wel degleijk iets over het dragerschap in dat opzicht dat je er bij een duidelijke frame overo (zoals Danny) er 99% vanuit kan gaan dat hij drager is van het OLWS gen.

dapperdier schreef:Loes.. hij is Bay Overo ( maar volgens mij Sabino? Witte buik geen vlekken op rug..kleuren kenners?)
Als ik jouw was zou ik rina even pb-en... heb je niet een foto Rina?
)
xena schreef:zijn naam is FLASHY DANNY FOX
reden dat er geen papieren zijn is het ontbreken van de transfer!
dit weer ivm het ontbreken van een handtekening??????

Sugarmiss"]
[quote="xena schreef:zijn naam is FLASHY DANNY FOX
reden dat er geen papieren zijn is het ontbreken van de transfer!
dit weer ivm het ontbreken van een handtekening??????

Sugarmiss schreef:Als het paard in Nederland gefokt is dan moet het toch niet zo moeilijk zijn alsnog een handtekening te krijgen.
Kan me haast niet indenken dat het zo simpel is
. Alleen gaat het wel eurootjes
kosten!Paintje schreef: