Willemina_L schreef:Wauw, jij hebt je Fries wel aan het lopen zeg, prachtig! Verder ga ik mee met Kirr, ze mag nog meer op eigen benen lopen. Je zou wat meer stops kunnen oefenen, achterwaarts en weer voorwaarts om de achterhand er dan meer onder te rijden voor de eigen beentjes eronder.
Geheel terzijde maar niet onbelangrijk; dat jij kiest om zonder cap te rijden is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar dat Bokt dit topic dan toch in uitgelicht zet, vind ik erg jammer!
Bedankt! Stops word bij ons helaas moeilijk aangezien onze bak best klein is, we zijn wel bezig met overgangen van draf naar stilstaan of galop en stilstaan. Maar je hebt gelijk we zijn er mee bezig en nemen de tips mee

gett schreef:Je hebt jaar nogsteeds super aan het lopen, wat fijn dat de eigenaren je meer vrijheid geven! Dik verdient, wat zullen zij blij met jou zijn .
Heel veel succes met jullie wedstrijden!
Dankjewel! Jah ze vonden dat we de kans verdiende na alles van het afgelopen jaar

VivaLaVida schreef:Heleennn schreef:Wat grappig dat je zegt dat ze echt de onderhals moeten gebruiken kirrr, dat is de klassieke dressuur echt helemaal anders!!super mooi paar!
Kirr bedoelt denk ik het onderste deel vd hals, (stuk vd schoft tot half de hals) niet de onderhals.
Verder eens met haar. Je bewaakt haar teveel met je hand. Helemaal los laten en pas als ze uit het frame komt, corrigeren.
succes iig met je wedstrijd! Leuk paard om te zien ook
Edit: als training om de achterhand te verstevigen zou ik zeker geen stops aanraden, maar backup (dit kun je dan uitbreiden naar op minimale hulp backup en sneller) en heuveltjes/balken lopen
Dankjewel

LidyK97 schreef:Super Chris!
Dankjewel meis