Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissMiekjee schreef:Zie het ook bij onze eventingpaarden na een zware cross, die krijgen dan juist 's nachts wat vocht in de benen. Advies is gelijk na de training goed uitstappen (30 minuten) op het harde, daar maak je pezen sterk mee, en de trilling van de hoef op het asfalt stimuleert circulatie in de benen. Gelijk als je gaat afzadelen benen afspuiten met water en Ice-Vibes erom (tegen zwelling). En daarna klei op de benen smeren en tot de volgende ochtend laten zitten. Klei zorgt ervoor dat vocht in de benen niet kan oplopen.
Raamzicht schreef:MissMiekjee schreef:Zie het ook bij onze eventingpaarden na een zware cross, die krijgen dan juist 's nachts wat vocht in de benen. Advies is gelijk na de training goed uitstappen (30 minuten) op het harde, daar maak je pezen sterk mee, en de trilling van de hoef op het asfalt stimuleert circulatie in de benen. Gelijk als je gaat afzadelen benen afspuiten met water en Ice-Vibes erom (tegen zwelling). En daarna klei op de benen smeren en tot de volgende ochtend laten zitten. Klei zorgt ervoor dat vocht in de benen niet kan oplopen.
Staprondje van 7,5 km is misschien niet echt te vergelijken met een zware cross waar je wellicht wat opgelopen benen kunt verwachten. Na een stap rondje van 7,5km zou je denk ik geen opgelopen benen moeten hebben
Fabster schreef:Dat uitstappen en koelen doe ik. Dan is het inderdaad veel minder, tot niet. Maar hoe doe je dat met die klei? Ik heb t nl in huis. Maar laat je het opdrogen of gaat er en plastic omheen om het nat te houden?
Fabster schreef:Dat doe ik ja. Maar bij een fikse blessure moet je toch wel iets merken?
Fabster schreef:As dinsdag heb ik een afspraak voor een scan. Ze staat tot nu toe stil. Bij koel weer is de pees ook droog. Bij warm weer meer gevuld. Dus ik verdenk haar meer van een lymfeprobleem. Maar die pezen wil ik wel graag uitsluiten, dus dat doen we in ieder geval.