[WN] Nieuwe regels WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:50

Daarom rij ik nou op de hei. Lachen Die hekken mag je opendoen met allebei je handen van welke kant je ook wilt en wat nog mooier is...ze vallen automatisch achter je dicht (mits er geen harde tegenwind staat) Clown

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:51

Bij een beginners klasse zou ik dit nog wel verwachten dat je het je een beetje gemakkelijk mag maken. Was echter niet het geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:52

En juist beginners hebben ook meer moeite met de regels uit het hoofd kennen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:14

Wat denk je, al die zenuwen van het rijden van de proef en dan ook nog de regeltjes kennen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:02

hmm ik rij ook op 1 hand en bestudeer het pattern van te voren nauwkeurig, zodat ik weet met welke hand ik het hek moet openen en dus weet in welke hand ik het gehele traject moet rijden. Achterwaarts erdoor gaat nog niet zo soepel. Wel fijn om te weten, dat het meestal op links rijden gericht is, zoals romkabouter schrijft. Ik ben eigenlijk ook rechts!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:05

Funnygirl schreef:
Wat denk je, al die zenuwen van het rijden van de proef en dan ook nog de regeltjes kennen.

jaja, valt allemaal niet mee en dan te bedenken dat de regels mbt het hek ondanks nog zijn "veranderd cq verduidelijkt" kijk maar op de wran site onder nieuws-> laatste vergadering d.d. 8 november 2003. Ach gut

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:04

SM, een andere situatie waarbij je gedwongen wordt om het hek op één bepaalde manier te nemen is als er aangegeven wordt "push" of "pull" i.c.m. een balk naast het hek. Lachen
Deze balk kan bijv een onderdeel zijn van een L, zoals de opzet van het Versatile-parcours. Als je dan in de goede richting uit moet komen om de L in achterwaartse richting te kunnen nemen en het is te smal om te draaien, dan kan je het hek maar op 1 manier nemen. En dat is nou percies wat de jury wil zien: veelzijdigheid!
Dus goed oefenen op alle 8 de mogelijkheden om het hek te nemen!!!!
Succes OK dan! OK dan!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:40

Verder zag ik dit op Website van de WRAN
Trail, Hek: de juryvergadering stemt in met jureren volgens het artikel “Trail – Wisselen van teugelhand” dat eerder in de WHW gepubliceerd was. In het kort:
- 2 handen: wissel naar 1 hand - begin aan hek - hek los (verlies controle) - terug naar 2 handen - weer naar 1 (dezelfde) hand - verder met hek: geen DQ, wel ernstige fout
- 2 handen: wissel naar 1 hand - begin aan hek - hek los (verlies controle) - terug naar 2 handen - weer naar 1 (de andere) hand - verder met hek: wel DQ
- 1 hand: handwissel omdat het makkelijker is: DQ
Dit geldt natuurlijk ook voor dingen als een pick-up, krant-in-brievenbus, etc.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 10:03

Ontzettend bedankt allemaal voor jullie tips, uitleg e.d.
Ik heb nu weer een puntje om op te letten bij een volgende wedstrijd. Ze zullen mij nu mooi niet kunnen diskwalificeren op het fout nemen van het hek. (Hoop ik Scheve mond )

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:25

haha wat een regeltjes he? Dan nog een aanvulling voor als je bij chris knol rijdt die geeft namelijk ook nog 3 penalty's als hij vind dat je het hek te ver opent!
zijn dus kostbare punten die je hek gemiddelde ernstig naar beneden haalt!
groeten sil