Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BravoT schreef:Ik heb een jong paard ,4 jaar en omdat ze nog erg in bouw veranderen een dressuur zadel overgenomen van iemand voor een leuk prijsje wat hem voorlopig zou passen ( Zadelpasser bij gehad voor ik hem overnam) echter wil ik gaan crossen met hem en dacht ik in de toekomst een massimo trail aan te schaffen
https://goo.gl/images/2AnpsX
Ik dacht hier kan ik ook mee springen, maar nu heb ik mijn twijfels. Echter mijn probleem met spring zadels is dat ik een soort luie stoel houding ervan krijg dus zelf meer dacht aan een vz zadel. Ik denk dat een iets diepere zit dan een plat spring zadel ook al helpt en vooral de beugel ophanging niet te ver naar voren. Ik vind een knie wrong ook wel lekker denk ik. Heb je met een eventing zadel hier minder last van ? Het zadel van capriootje , het kentaur zadel ziet er wel zo uit als ik hem zou willen, de zweetbladen zitten hier ook niet zo ver naar voren.
Ik zou ook graag wel wat foto's willen zien van verschillende eventing zadels als men die zou willen plaatsen![]()
Rijden jullie dan altijd op dat zadel ? of in het bos of met dressuur een ander zadel. Dus wisselen jullie steeds tussen 2 zadels zeg maar?
Sunnevalover schreef:Ik heb de Kentaur Eventer II (die al 2x eerder in dit topic naar voren is gekomen) en hier ben ik heel blij mee. Het is een erg betaalbaar zadel en zit ook heel stevig en prettig. Ik gebruik m voor zowel m’n pony als mijn paard.
Ik heb het zadel gekocht bij Countrymill in Nijkerk en hier ben ik zeer te spreken over. Ze zijn erg kundig, nemen echt de tijd voor je en je hebt ruime mogelijkheden om het zadel daar te proberen. Ik weet echter niet of ze nog meer eventingmodellen hebben, dat zou je even moeten informeren.
friesam schreef:BravoT schreef:Ik heb een jong paard ,4 jaar en omdat ze nog erg in bouw veranderen een dressuur zadel overgenomen van iemand voor een leuk prijsje wat hem voorlopig zou passen ( Zadelpasser bij gehad voor ik hem overnam) echter wil ik gaan crossen met hem en dacht ik in de toekomst een massimo trail aan te schaffen
https://goo.gl/images/2AnpsX
Ik dacht hier kan ik ook mee springen, maar nu heb ik mijn twijfels.
Een kennis heeft dit zadel op haar haflinger zitten en nu een anders springzadel gekocht ze sloeg bijna over de kop tijdens een crossles. Het is echt te diep om mee te crossen.
BravoT schreef:Sunnevalover schreef:Ik heb de Kentaur Eventer II (die al 2x eerder in dit topic naar voren is gekomen) en hier ben ik heel blij mee. Het is een erg betaalbaar zadel en zit ook heel stevig en prettig. Ik gebruik m voor zowel m’n pony als mijn paard.
Ik heb het zadel gekocht bij Countrymill in Nijkerk en hier ben ik zeer te spreken over. Ze zijn erg kundig, nemen echt de tijd voor je en je hebt ruime mogelijkheden om het zadel daar te proberen. Ik weet echter niet of ze nog meer eventingmodellen hebben, dat zou je even moeten informeren.
O das mooi om te horen want ik wou naar hun toe want daar hebben ze ook de massimo trail dan kan ik beide proberen. Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat die heeft gekost ?je mag me ook een pb doen
vera_pino schreef:Ik wil het komende jaar Stubben laten komen, die heeft op het moment ook hele mooie zadels en je kunt deze tegenwoordig ook custom made samenstellen. Zoek maar eens op Zaria Optimum dat is een van de modellen eventingzadels.
M_Vainqueur schreef:Toen mijn zadels gestolen waren moest ik 2 nieuwe zadels in 1 keer kopen. Ik heb toen meerdere spring en eventingzadels gepast met het drunens ruiterhuis, een hele mooie prestige en mijn huidige eventingzadel lagen beide goed en liep het paard beide goed onder en zaten ook nog is net zo lekker:) kleur stond me eerst niet aan maar de prestige was 2x zo duur en dit zadel werd aangemerkt als een zeer fijn zadel in de categorie B-merken. Toch voor gegaan ivm budget en ik ben er nog steeds dolgelukkig mee en ben zelfs heel blij geworden met de kleuren. Het is een Jorge Canaves.
[ [url=m/Qn84jg.jpg]Afbeelding[/url] ]