[SGW] Sgw vrouwenpolder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:03

Waar word deze gehouden? Heb heel startlijst 6 x uitgepluist naar geloof dat ie anders genoemd word?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 12:40

Anoniem schreef:
Is niet toegestaan, staat ergens in een notule van een vergadering. Heb er nog met de knhs over gemaild

Maar als het nergens in het reglement staat, is het dan aan mezelf om dat te weten? Want ik ga ervan uit dat als het niet in het nationaal reglement staat, dan volgt men internationaal reglement, en internationaal mag het wel voor jumping...

Kletskousz schreef:
Waar word deze gehouden? Heb heel startlijst 6 x uitgepluist naar geloof dat ie anders genoemd word?

eventing zeeland heet hij online en op FB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:27

Antonius schreef:
Anoniem schreef:
Is niet toegestaan, staat ergens in een notule van een vergadering. Heb er nog met de knhs over gemaild

Maar als het nergens in het reglement staat, is het dan aan mezelf om dat te weten? Want ik ga ervan uit dat als het niet in het nationaal reglement staat, dan volgt men internationaal reglement, en internationaal mag het wel voor jumping...

Kletskousz schreef:

eventing zeeland heet hij online en op FB.

Dont shoot te messenger :+

Ik zeg ook maar wat de knhs tegen mij gezegd heeft

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 13:31

haha nee hoor was helemaal niet de bedoeling :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:35

Antonius schreef:
haha nee hoor was helemaal niet de bedoeling :D

Ben het met je eens hoor, vind het ook belachelijk dat het niet in het reglement staat.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 13:48

Heb intussen via google gevonden dat het inderdaad niet toegelaten is, maar je moet er toch wel echt naar zoeken.
Maar goed, wordt dus los rijden zonder spoor en pas vlak voor de cross spoortje omdoen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:56

Antonius schreef:
Heb intussen via google gevonden dat het inderdaad niet toegelaten is, maar je moet er toch wel echt naar zoeken.
Maar goed, wordt dus los rijden zonder spoor en pas vlak voor de cross spoortje omdoen...

Wat voor spoortjes gebruik je?

De mijne krijgt overal plekken van maar van deze krijgt ze geen plekjes.
http://www.dochorse.nl/stubben-spurs-soft-touch.html

Vind het ook zon onzin dat die band niet mag, gebruik hem in de winter ook tegen schuur plekken van de singelstoten en schuurplekken van het drukknoopje van mijn laars.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:21

Heb deze qua 'top' wel nog zwart omhulsel om laars te beschermen.
Afbeelding

Het is ook een gevoelig paard, een schimmel overigens. Ik kan ze geen 3u met een gewone nylon stalband laten staan, want dan is haar haar weg. Laat ik ze een dag met zo een stalband staan, dan is het vel al kapot...
Ik rij altijd zonder spoor thuis, maar op wedstrijd en zeker in de cross wil ik toch een spoortje om.
In belgië mag het gelukkig wel.
Snap ook niet waarom het niet mag. Ze mogen altijd controleren bij mij, ik verstop niets, is echt enkel ter bescherming... En in Nederland is er nog dierenartscontrole, dus dan zouden ze het toch zeker zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:25

Antonius schreef:
Heb deze qua 'top' wel nog zwart omhulsel om laars te beschermen.
[ [url=m/tfHgAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is ook een gevoelig paard, een schimmel overigens. Ik kan ze geen 3u met een gewone nylon stalband laten staan, want dan is haar haar weg. Laat ik ze een dag met zo een stalband staan, dan is het vel al kapot...
Ik rij altijd zonder spoor thuis, maar op wedstrijd en zeker in de cross wil ik toch een spoortje om.
In belgië mag het gelukkig wel.
Snap ook niet waarom het niet mag. Ze mogen altijd controleren bij mij, ik verstop niets, is echt enkel ter bescherming... En in Nederland is er nog dierenartscontrole, dus dan zouden ze het toch zeker zien.

Vind het ook vervelend, de mijne (ook schimmel) kan ook niet tegen bovenstaande sporen.
Rubber van de spoor beschermer gaat ook niet altijd goed.
Het is een vervelend probleem -O-

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 21:28

Ik moet zaterdag nog even gaan shoppen, oa nog gaspatroon vervangen in mijn airbag, zal eens kijken of ze zo van die rollende sporen hebben. Is het proberen wel waard. Mogen die trouwens in Nederland?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:30

Nickeltje schreef:
Toffe cross dit en ik ben blij dat hij weer georganiseerd wordt.
Een overnachting in de buurt is vrij makkelijk te vinden en kan ook zeker veel goedkoper dan dat zij aanbieden. Voordeel van blijven slapen is dat je niet op één dag op en neer moet naar deze toch wel beetje uithoek van het land en als je zelf niet aan het strand woont is het heerlijk om de dag na de cross met je paard lekker de zee in te kunnen gaan als je er toch nog bent.

Hou er rekening mee dat je in dit seizoen alleen voor 10 uur sochtends en na 19 uur savonds op het strand mag.
:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:37

Antonius schreef:
Ik moet zaterdag nog even gaan shoppen, oa nog gaspatroon vervangen in mijn airbag, zal eens kijken of ze zo van die rollende sporen hebben. Is het proberen wel waard. Mogen die trouwens in Nederland?

Ja! Die zijn sinds dit seizoen toegestaan :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 18:59

Wanneer is gebruikelijk dat de startlijst online staat? In België is dat pas op woensdag voorafgaand aan de wedstrijd...
Ben benieuwd om te zien of er nog Belgjes starten :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:11

ook in Nederland meestal dinsdag of woensdag voor de wedstrijd..voor mij persoonlijk...belgie of nederland maakt niet uit...ik vind het altijd aan de late kant... :roll:

maximiliano

Re: Sgw vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 05:11

Voorlopige startlijst voor zaterdag staat online. Ik heb fijne tijden!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 06:57

Voor mij wordt het vroeg vertrekken... Moet dressuur om 11u15 en springen om13u dus moet voor dressuur al eens verkennen...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:46

jij rijdt voor mij Antonius..jij bent 49 en ik 50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:48

Ik heb fijne tijden! Rond 13 u dressuren en rond 16:15 springen

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:18

Oja dat is net ff te krap om er tussen te lopen Anthonius. Bij mij zit er 3 uur tussen. Alles ligt gelukkig dicht bij elkaar.

Ik heb startnr 81.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 19:46

moet de 1e keuring na jumping of mag dit ook al na dressuur zijn?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:55

Hoop dat de startlijsten van zondag ook snel online komen :o

@Antonius meestal zijn ze er niet heel streng op, dus vaak mag het ook al voor het springen! Je kan het bij de dierenarts even vragen zaterdag

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 19:59

hoe zit dat eigenlijk met de uitslag/prijsuitreiking? rond 14u is mijn reeks klaar met crossen, volgt de prijsuitreiking pas s avonds?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:24

als het een beetje meezit, ongeveer 1.5 na de laatste starter van de klasse...maar je weet het nooit met zekerheid.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:17

Voor mij dressuur 10.50 springen 12.23 en crossen 12.43 dus dat wordt helaas voor het dressuuren lopen en alsnog best wel op tijd weg, maar we hebben er zin in!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:22

Ik ben gebeld door de organisatie of ik later wilde starten, aangezien iemand wilde ruilen. Het wordt een latertje voor ons, maar andersom zou ik het ook fijn vinden als ik kon ruilen.

Is een keer iets anders... pas om 11 uur wegrijden :P