[SGW] SGW Heerjansdam 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cornalijn

Re: SGW Heerjansdam 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:09

Mijn dochter nr 2 reed in de B pony,s en is 1e geworden. Geweldig weer mooie wedstrijd!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:01

Niet mijn gelukswedstrijd . Eraf gevallen op rechte stuk na de afsprong.
Enkel gebroken. Wordt volgende week geopereerd ;(

Anne_Esto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:30

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:41

Allereerst: Tiahastrona, heel veel beterschap en succes met de operatie volgende week!
Voor foto's van deze prachtige zonovergoten wedstrijd kijk even op www.oddfotografie.nl
Have fun!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:43

Gaaf filmpje! Dochter van mijn vriendin reed haar eerste officiële cross. Ze is 14 en de pony 5 jaar oud. Ze kwamen goed rond, echt heel super voor beide de eerste keer!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 16:02

Was een leuke cross!

Jij was niet de enige die je omroeper amper kon verstaan hoor WMVD. Ik ben ook 2x verkeerd gereden. Paard was ook knetterheet van alles wat er om de ring gebeurde.

Dressuur 181,5. Springen foutloos, cross foutloos en keurig 7 seconden over dus binnen de tijd. 8ste plek.
Zaten in de L indd wat technische lijnen in, leuk!

Tiahastrona was die ambulance voor jou?? Super sh*t zeg! Sterkte!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:42

Nee ik ben niet met de ambulance gegaan. Daar dacht ik dat t nog mee viel, maar ging me steeds rotter voelen. Dus thuis toch maar richting het ziekenhuis

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:00

Tiahastrona schreef:
Nee ik ben niet met de ambulance gegaan. Daar dacht ik dat t nog mee viel, maar ging me steeds rotter voelen. Dus thuis toch maar richting het ziekenhuis

jeetje veel beterschap!!

Omdat de dressuur was tussen het springen en de cross was. Met rond crossende pony's en sketterende omroepster maakte van mijn dressuur proef meer een "passage-zonder-aanleuning-wegschietende-proef" beetje lage punten dus..

Springen was echt nog even spannend want het los springen was krap en stoffig dus ik begon te duwen en te trekken ipv loslaten en zelf mee te gaan wat resulteerde in twee weigeringen en een grote paars blauwe plek op m'n arm omdat ik niet meer kon sturen om een staanderblok heen. Auw.

Gelukkig door naar de cross. We begonnen top, helaas op 7 een echte langsloper omdat ik te hard ging en de bocht niet meer haalde. Kan mijzelf wel voor m'n kop slaan zo dom. Verder een flauwe stop van haar kant op een smalle. Afstand was goed, ritme was goed.. Jammer.
Het water deed ze dan wel weer foutloos erin springen!!
Dus beetje trots en beetje dom maar het was lekker weer en een gezellige dag :)

DameX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:36

De uitslagen staan online zie ik :) weet iemand toevallig waar de stijljury's van de B paarden zaten?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:40

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:07

Kan iemand een indicatie geven hoe laat de klasse B ponnies in 2016 gereden werd? Ik wil graag opgeven voor dit jaar maar kon niet van dichtbij dus zal slaapplaats moeten organiseren indien er vroeg gestart moet worden....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:42

De B ponies was inderdaad in de ochtend vorig jaar, hoe vroeg het begon weet ik niet meer maar de dochter van mijn vriendin moest rond 10 uur, half 11.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:14

B pony's was vorig jaar als eerst aan de beurt. Volgens mij rond 9.30 start van de abc bpony's

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:52

Hoi ik zit te twijfelen om mij dit jaar misschien in te schrijven bij Heerjansdam, maar ik zag dat het cross parcours om de spring en dressuurringen heen loopt. Is dit niet heel onrustig? Of is alle dressuur al klaar voor er gestart wordt met de cross?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:37

Nee de cross is gewoon heel de dag. Ik heb vorig jaar niet gezien dat er paarden of pony's onrustig van werden hoor.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:12

Vorige jaren starte de B met springen en cross, L was dan aan het dressuur en. Cross gaat om de springring en dressuur heen. Heb geen paarden gezien die er last van hadden. Ik had meer last dat hindernis 1 richting het terras was.
We zijn in Zuid-Holland al blij dat we 3 crossen hebben, alleen vlietland is door park. Moordrecht is ook op terrein dat alles te zien is (rondje door crosstuin)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 23:13

kikkerdril4 schreef:
Hoi ik zit te twijfelen om mij dit jaar misschien in te schrijven bij Heerjansdam, maar ik zag dat het cross parcours om de spring en dressuurringen heen loopt. Is dit niet heel onrustig? Of is alle dressuur al klaar voor er gestart wordt met de cross?

Er waren er in de L zat onrustig hoor. De mijne was ook erg heet. Er gebeurde zoveel om haar heen. Springen ernaast, cross er omheen en een omroepster die op volume 100 stond. Echt heel leuk enthousiast hoor, maar kon mijn lezer amper verstaan. Was ik trouwens ook echt niet de enige mee.

Vlietlanden is absoluut de mooiste van de 3. Niet alleen qua locatie, maar ook zeker qua hindernissen.

Heerjansdam is leuk voor de eerste x L, maar absoluut geen aanrader qua mooie locatie oid. De L in Heerjansdam is een B in bijv
Barchem/Oudkarspel.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:10

maximiliano schreef:
kikkerdril4 schreef:

Er waren er in de L zat onrustig hoor. De mijne was ook erg heet. Er gebeurde zoveel om haar heen. Springen ernaast, cross er omheen en een omroepster die op volume 100 stond. Echt heel leuk enthousiast hoor, maar kon mijn lezer amper verstaan. Was ik trouwens ook echt niet de enige mee.

Vlietlanden is absoluut de mooiste van de 3. Niet alleen qua locatie, maar ook zeker qua hindernissen.

Heerjansdam is leuk voor de eerste x L, maar absoluut geen aanrader qua mooie locatie oid. De L in Heerjansdam is een B in bijv
Barchem/Oudkarspel.

Bedankt voor je antwoord, was ik inderdaad al bang voor. Vlietlanden valt helaas tijdens mijn tentamens en Heerjansdam zou meer zijn om het ritme erin te houden en is ook niet zo ver voor mij. Maar aangezien ik weet hoeveel afgeleid ze kan zijn is dit misschien wel wat te onrustig voor haar. Ga er nog even over nadenken

Anne_Esto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:11

Hoi Kikkerdril4,

Ik heb vorig jaar Heerjansdam gereden in de B zonder dressuur. Ik had geen last met springen van de crossers eromheen. En er wordt idd gecrost langs de dressuurring. Wel bijzonder dat de cross in het L een gedeelte van de dressuurring was, dus op het moment dat de cross bezig was voor het L was de dressuur al afgelopen. Het voordeel van Heerjansdam is dat alles in de buurt is. Het is een kleine locatie en idd om het ritme erin te houden zal het een goed wedstrijd zijn. Ik vond het niet heel boeiend. Stond makkelijk en het waren een aantal rondjes rond in het weiland. Niet de mooiste wedstrijd die er is.