[WN] speciale cursus voor western-instructrice?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:35

Welkom PetravdB Lachen
Deze (misschien puur Belgische) kreten zeggen mij iig niet zoveel. Wat houdt Amerikaanse dressuur in (westernrijden : Verward ) en en welke 'niveau' is Trainer B (en wat is het verschil met A en C als dat er al id Lachen )

Topa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:34

Donjaja schreef:
Hallo,
Ik ken diverse mensen die in België een opleiding volgen, waarbij je tot westerninstructeur of zelfs tot trainer opgeleid wordt.
Het is een uitermate serieuze opleiding, veelomvattend en best pittig!
Mijn instructrice is één van die mensen die de opleiding volgt, bijna klaar meen in mij te herinneren en ze zal het vast niet erg vinden om meer informatie te verstrekken, indien een van jullie interesse heeft...pb me maar!
Donjaja.

Hoi Donjaja ik ben na 5 jaar studeren uitgeleerd. Ik vond het genoeg, maar misschien verander ik nog van gedachten. Groetjes Topa
[/quote]

Topa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:56

henla_tent schreef:
Bestaat er eigenlijk een speciale cursus om westernlessen te mogen geven? Of moet je bijv gewoon de basiscursus van de ORUN doen waar dus helemaal geen western in voor komt.

Hoi henla ik ben de instructrice van donjaja ik zal het een beetje uit proberen te leggen. Als je alles wilt doen duurt de cursus 6 jaar. Je begint met a en B brevet{ruiterbrevet} daarna 2 jaar instructrice{teur} en dan 2 jaar trainer B en A. A is heel zwaar en simpel gezegd als je die hebt dan mag je het Olympisch team begeleiden. Ik ben na B gestopt. Je leert in het begin over de verzorging, geschiedenis en paardenrassen en materiaal, dan anatomie hoe het behoord te zijn en hoe het niet moet zijn. spieren, botten, pezen, bouw, latijnse namen, enz. Ook leer je lesgeven en omgang met jonge paarden en ze uiteindelijk ook trainen. Het is een leerzame en interessante cursus. Sinds kort ben ik begonnen met het geven van A en B brevet in Ned. het examen is wel in Belgie. Dit is globale onfo, als je iets wilt weten laat het me weten. Groetjes Topa