[WN] Tips omtrent prijzen paints en quarters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:32

Van waar ben je TS? Ik ken iemand die van tijd tot tijd wel leuke quarters heeft staan aan degelijke prijzen, waar ik de mijne o.a. ook vandaan heb.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 28-08-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:45

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 21:13

@snollygoster: ik ben net in lommel gaan wonen,maar ben van brasschaat.

Snollygoster

Re: Tips omtrent prijzen paints en quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:17

De persoon in kwestie is van Chênee, ligt in de provincie Luik. Dat ligt net iets meer dan een uurtje van Lommel af, mocht je interesse hebben kan ik wel contactgegevens doorgeven, indien je goed Frans kan haha. Ik weet wel niet als hij momenteel nog Quarters heeft staan, is nu ook al enkele jaren geleden dat ik nog contact met hem heb gehad. Anders zou ik ook even bij de oude eigenaresse van mijn paard eens kunnen horen, zij rijdt ook western en heeft er meer verstand van dan mij.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:51

@sylviel, waarom ga je dan eens niet bij de familie raats kijken??? Daar hebben de paarden ook wel een aardige prijs...maar die gaat je wel kunnen helpen met het juiste paard uit te kiezen.

De 2lazy7 ranch hebben ook wel wat paarden in de aanbieding, en daar heb je ook de kans om uit te testen

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:16

Als je dit een leuk paard lijkt, doe je toch gewoon een bod? Zo van " Leuk dat hij nu aangeboden wordt, maar meer dan €5000,- (of noem een bedrag wat je zelf wil) wil ik nu niet besteden aan een paard."

En dan afwachten wat je trainer en eigenaresse zeggen.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 14:34

@alyel: raats ga ik niet kijken,vrienden van me paard gekocht en niet goed afgelopen zeg maar.

en over 2lazy7ranch kan ik een boek schrijven dus doen we ook niet.

@mamajolijn: kdenk dat ik zoiets ga doen als blijkt dat hij iets voor mij is

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:28

Waar je ook eens kunt kijken of contact op kunt nemen, is Cool Running Paints and Quarters op Texel (NL). Vriendelijke mensen die goede paarden verkopen (komt mijn paardje ook vandaan, foto in mijn profiel...)

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:58

@ emil01: heb ik even gekeken, zit momenteel niks voor mij tussen. toch bedankt voor de tip

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:07

Heel erg jammer voor de eigenaar maar trainingsgeld haal je er toch zelden uit. En één enkele wedstrijd meelopen zegt ook niet zoveel. Ik zou ook zeggen 5000 is meer dan genoeg, ze lijken mij niet erg realistisch met hun vraagprijs. Je moet immers zoals medebokkers al aangaven ook je harnachement nog bekostigen. Als je durft dan bluf je gewoon eens hard en zeg je dat 5000 de max is en dan geef je ze nog een goed bedrag ook.

Ervaringen met dubieuze trainers hebben mij wel geleerd dat de achtergrond van je paard en dan met name wat hij/zij heeft meegemaakt echt heel belangrijk is. Een goede paardvriendelijke basis zonder angst en dominantie is voor mij direct al een aardig bedrag meer waard...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:18

Een verkoper van een paard kan toch geen rekening gaan houden met het feit iemand nog een zadel moet kopen???

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:21

Nee maar jijzelf wel en daar moet je rekening mee houden in je budget.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:57

12 vind ik voor dit paard, met deze papieren/resultaten teveel.

opzich is 12 niet veel voor een wedstrijdklaar reining paard... maar je hebt wedstrijdklaar (NRHA zeker 70 kunnen lopen) en 'wedstrijdklaar' (onderling wedstrijdje de bak rond komen).

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 11:00

@quarterH: ik heb geen ambities om volop wedstrijden te rijden, ben een leek op reininggebied dus...
stel dat het paard iets voor mij is, weet ik niet goed welk bod ik zou doen..

kben wel van plan om nog verder rond te kijken, voorlopig ben ik internet wat aan het bekijken naar de verschillende paarden en prijzen zodat ik meer een idee heb

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:04

Als je endurance wil gaan rijden maar een paard wil dat rustiger is dan een arabiertje, waarom dan geen berber! in het topic berberpaard hier op bokt staat een leuke berbermerrie van een fokker in de buurt van Luik. Ik heb zelf nu een berber, en echt, supercool. Rennende krijsende kinderen, skeelerende dames, een groep joggers die op me afkomt, een auto uit de jaren dertig die ons inhaalt, ze is er allemaal niet van geschrokken en dat voor een paard dat net zadelmak is.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 11:30

@ Nicolanca: ik wil geen endurance meer gaan rijden. Ik heb een auto-ongeluk gehad en mijn nek hangt met bouten aan elkaar dus ik zoek het allemaal wat rustiger nu met rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:31

Ik weet niet of reining dan wel iets voor je is; daar krijgt je rug/nek ook behoorlijke klappen te voortduren als je een stop maakt. Zeker in het begin als het nog niet zo vloeiend gaat.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:34

O.K.! Maar dan nog is het misschien een idee om bij Annick langs te gaan. Ze vraagt echt niet veel (in Duitsland zijn berbers bekender en liggen de vraagprijzen vele malen hoger) en berbers zijn rustige paarden.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 11:40

@ dubbeldun: ja dat dacht ik al. maar heb geen wedstrijdambities. kweet niet hoe het komt maar kom telkens uit bij reiningquarters..

@ nicolanca: kben gaan kijken in het topic maar vond de advertentie niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:43

Er is nu eenmaal heel veel reiningbloed in omloop en het is de bekendste vorm/wedstrijdonderdeel :) Dus dat is niet zo gek :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:46

sylviel schreef:
rontgen gekeurd denk ik nog niet, maar dat doe ik sowieso als ik een paard wil kopen.

ik wil echt een rustiger paard, de manier waarop de paarden daar op stal worden gereden en zijn opgeleerd spreekt me enorm aan.
Vandaar dat ik in die richting ben gaan zoeken.

ik weet dat quarters en paints over het algemeen duurder zijn dan een Arabier. kweet alleen niet wat de gangbare prijzen zijn

Is het geen optie om je huidige paard dan daar in training te zetten? Correcte training is nl wel degelijk een flinke factor in rustig en braaf zijn.

Wrangler64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:48

@dubbeldun, als je nek en rug serieuze klappen krijgt bij het stoppen, schort er iets... Want dat is niet de bedoeling bij stops. @sylvie, hier in belgie vind je genoeg quarters bij particulieren thuis, aan veel betere prijzen dan in de zogezegde reiningstallen, want, laten we wel wezen, wat heeft de hele reiningsport in de lage landen nog te betekenen? Uitgezonderd dan een paar toppers... Mij lijkt het beste dat je een paardje koopt, niet te oud, aan een fatsoenlijke prijs (4 a 5000 €) en je gewoon goed gaat amuseren. Proberen dat paardje nog wat bij te brengen en naar je eigen hand te zetten. De meeste door getrainde reining paarden van de meeste reining ruiters zijn snel versleten, te vroeg gestart, willen ze gewoonlijk al spinnen op2,5jaar oud... Slecht voor gewrichten en pezen...

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 11:56

@tamary: mijn Arabier is reining opgeleerd, maar ben dan in de endurance beland. kheb haar ondertussen al 10jaar, ze is er 15. ze is vrij koel voor een Arabier, maar haar bloed heeft soms wel de overhand. Niks mis mee, ze is mijn maatje. Voor een paard erbij zoek ik iets koeler in het hoofd.
@Wrangler64: bedankt voor de tip. Daar ben ik ook bang voor.. dan maar eens rondkijken op internet..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:59

@Wrangler64: idd niet de bedoeling, maar de weg om dat te bereiken is lang en niet weggelegd voor mensen die het 'voor de lol/erbij' doen. Dan kun je idd beter reining laten voor wat het is en op zoek gaan naar een rustig paard met fijne vlakke gangen.

Wrangler64

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:10

@dubbeldun, zo is dat inderdaad, zoals iedereen weet moet je voor goede ( en aangename voor de rug) stops, slidings plates hebben, en laat dat nu net iets zijn waar een all round en recreatie paardje niks mee kan doen volgens mij. Maar niets houd je tegen om voor de rest natuurlijk je paard de reining manoeuvres aan te leren.