Ik heb het met alle laarzen met lusjes (kuiten te dik) dus rij alleen nog met jodphurs of bergschoenen en lace-ups. Zal de tips hier ook eens uitproberen.
Ik heb het ook even gehad met laarzen uit Amerika, was het uiteinde van het stiksel waar het lusje mee vast zit te hard. En ik reed niet eens met die laarzen. Inderdaad wat olie erover om het stiksel soepel te krijgen, niet te veel want stiksel kan ook oplossen van olie.
heb hetzelfde probleem gehad met bijna dezelfde laars, dunne lange kousen gekocht bij de scapino en na elke keer rijden ingevet, kan ze nu zonder problemen zonder kousen aan.
Ik heb smalle beentjes, dus mijn schachten zitten niet straks. Heb er nooit last van gehad, maar mn lusjes zijn wel versleten. Ik gebruik ze niet, dus komt echt door het rijden dat ze slijten daar.
Mijn laarzen zijn ook te breed voor mij hoor maar omdat mijn benen tegen de buik liggen schuurt het. Ik ga ze er niet afhalen, want zoals gezegd krijg ik mijn laars dan niet fatsoenlijk aan.
Ja, snap ik. Mijn laarzen komen precies nog tegen mn fenders aan. heb geen hele hoge laarzen, maar ook geen korte. Ik pak ze gewoon bij de schacht, dus krijg ze wel aan. Lusjes zijn ook versleten, dus moet wel. Mijn man zit weleens met de rand van zijn laarzen onder de fender en vind dat irritant. Maar op zijn zadel de fenders nu wat omlaag getrokken en is al beter geloof ik.
Bij mij schuurt de rand ook. Ik heb hoge laarzen. Met een skinny erin heb ik het niet, maar als het op mijn blote been komt wel. Ik draag dan van die debiele ruiterkousen van Harry Horse