[SGW] SGW Hulsberg 25 mei 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: SGW Hulsberg 25 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:55

Leuk dat er ook fotografen komen. Wij zijn nu nummer 149 :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:04

Hier startnr 1 en 132 :)

Vandaag de cross gelopen, hier en daar iets veranderd tegenover de afgelopen 2 jaren, maar wederom een hele mooi cross! Super aangekleed, mooie hindernissen met vaak veel aanleuning :)

Dit jaar een super mooi dressuurterrein, echter beetje balen dat we op gras moeten losrijden, en de ring in het zand is.
Ach ja beter dan andersom ;) stollen moet je toch draaien :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:06

Mijn dochter is nr. 113 met dressuur 11.06, springen 14.24 en cross 14.44. Als een fotograaf een groot zwart paard ziet voorbijkomen met een klein meisje in het blauw/bruin, dan is zij het :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:29

Ik ga ook fotograferen en gezellig meeten met bekende.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:19

Seventeen schreef:
Zijn jullie er al vroeg? Wij starten vroeg in de B paarden en het zou leuk zijn als er wat foto's zijn! :)

Ga het proberen! Ik ben in ieder geval voor 10 uur aanwezig!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:27

Ik ben morgen ook aanwezig met de camera wel waarschijnlijk pas na twee uur. In de ochtend andere plannen :)

duuk15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:54

Voor de fotograven... ik ben nummer 17 en ik ga morgen mijn debuut maken :)
Foto's zijn erg welkom

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 05:54

hier nummer 113 voor de fotografen! Ik rij met een groot zwart paard en mijn crosstenue is lichtblauw-bruin.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:20

Ik wacht nog even af wat het weer gaat doen om te fotograferen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:13

Ik ben vandaag bij de L cross wezen kijken. Wat een prachtig terrein, en een ontzettend mooie cross! Zo mooi aangekleed en dan over die heuvels.
Ze hebben het heel mooi voor mekaar daar, de organisatie :j

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:22

Ik heb heerlijk gecrosst maar was niet zo tevreden over de cross.
Vond het echt een práchtige cross, supermooi aangekleed en echt heel eerlijk! Was overigens voor het hele terrein maar vond dat ze het inspringen van het springen en de cross absoluut niet handig hadden gedaan en naar de startbox gaan. Toen diegene voor mij weg was van de start kon ik daarheen en draafde er rustig heen en toen had ik nog maar 1 minuut.

Wel balen dat het eerst zulk rotweer was! Ze hadden er echt een prachtige cross van gemaakt en vond het een supermooie uitdagende cross!

Hoop dat ze het inspringen van beide disciplines wel veranderen, zou wel iets voor mij zijn om volgend jaar niet weer te gaan, jammer want het was een prachtige cross.

Maar misschien ben ik wel zo'n zeikerd! :P

JillvdK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:01

Heyyy
Ik had vandaag niet meegedaan aan de eventing, maar was zelf te bezichtigen in de showpiste om half 5. Daar demonstreerde ik samen met mijn trekpaard het paardenvoetbal. Helaas ben ik met paard en al gevallen maar gelukkig hadden we beide niks en konden we (na het maken van de teugels) gewoon weer verder en hebben we lekker de finale gespeelt. :D
Het grappige was dat ik de finale verloor tegen Jo, hij is 72 jaar en reed vandaag met zijn eigen paard gewoon mee in de eventing, ik vond het super knap van hem! Hopelijk ben ik rond die leeftijd ook nog zo fit om te rijden ;)

Verder super georganiseerd en heb ik genoten van de eventing, zag er super uit!
Had een super dag! Ik hoop stiekem dat er iemand foto's heeft gemaakt van mij. Dus als iemand ergens foto's vind zou ik heel graag horen! :o :D

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:20

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:48

Kleine impressie staat op mijn Facebook, rest volgt maar einde van de week ivm her kansingen.
Alles vanaf 132 staat er als het goed is op :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:30

Jij bent snel met je foto's :D

Was een mooie cross maar Shetan had vandaag wat last van zijn hormonen. Dit voorjaar twee keer B gestart zonder problemen maar nu wilde hij zelfs op de buurman springen.

De hindernis voor het water wilde hij niet over, denk door het publiek want dit is ongewoon voor hem. Na twee pogingen gooide mijn dochter de handdoek in de ring maar de andere hindernissen deed hij wel super. Stoppen was misschien wel een wijs besluit maar onze vent heeft de rest toch goed gedaan.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 07:02

Hier genoten! Was een lange dag.

Eerst als 1ste gestart met de nieuwe topper. Foutloos rond, maar poeh poeh moest er aan rijden! Dus ver buiten de tijd.
Toch nog 10e

Met mijn eigen topper super gereden!
Dressuur vond ik iets minder maar toch 2e met 218. In het parcour 1 balkje, ruiter fout.
Cross :wow: wat een knaller! De tijd stond scherp, en normaal heb ik daar geen problemen mee, maar heb echt geknalt :D
En niet voor niks, het resulteerde in een foutloze cross binnen de tijd!

Resultaat 1ste *\%/* en Limburgs Kampioen

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:31

Heb tussendoor wat foto's gemaakt maar niet van alle combinaties.. Ze komen zo snel mogelijk op facebook!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:30

xSanneE_98 schreef:
Heb tussendoor wat foto's gemaakt maar niet van alle combinaties.. Ze komen zo snel mogelijk op facebook!

Edit;
Zojuist mijn foto's bekeken, ik heb helemaal dubbel gelegen bij deze foto:

Afbeelding

"Nee, ik doe het niet.." :') _/-\o_
Zo'n respect voor de lach van de ruiter hierbij! Wauw!!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:29

Gefeliciteerd Iris!
Hier gister ook lekker gereden. Dressuur had beter gekund. 2e met 212, hij moest nodig plassen, maar doet dat dus gewoon niet.
Springen helaas een balkje en cross lekker gereden met een lichte twijfel op de afsprong en ook twijfel op de hindernis van de foto hierboven, helaas met tijdfouten uit de cross, maar toch een mooie 4e prijs.
In onze ring reden 6 ruiters mee voor het regiokampioenschap en nr 1 t/m 4 allemaal uit Limburg.
Ik heb in ieder geval genoten!

@sanne, toevallig ook foto's van 192?

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:37

Ik had nummer 190 voor de fotografen :)

Dressuur ging voor mijn gevoel niet heel fijn. Het was 20 minuten uitgelopen... Geen idee waarom maar dat was tijdens mijn losrijden gebeurd want er kwamen ineens allemaal mensen tussen. Best wel vervelend want mijn paard had er dus geen zin meer in. Maar goed toch nog 191 punten gekregen en een 14e plaats.
Toen snel omgezadeld en op het moment dat 188 aan het springen was bij de ring aangekomen. Dus de ringmeester lief aangekeken of ik alsjeblieft nog rustig mocht losspringen. Nou gelukkig was dat de moeite waard want we waren foutloos rondgekomen.
Cross begon niet zo lekker. Hij luisterde bij de startbox al niet echt, hij wilde zelfs de startbox niet in de laatste 10 sec :') dat is echt iets nieuws. Nou toen wilde hij bij de afsprong niet echt lekker terug komen waardoor ik de smalle niet ging halen en maar een mooie volte over het alternatief heb gemaakt. Hierna luisterde hij gelukkig iets beter. Vervolgens nog ergens mijn zweep weg gegooid omdat ik had besloten dat dat ding echt in de weg zat. Bij de steile helling luisterde hij eindelijk en toen toch nog wel wat fijner kunnen rijden. Maar ben niet echt tevreden omdat ik totaal geen controle had.

Maar goed, ik ben foutloos rond gekomen; 16 sec buiten de optimale tijd. En uiteindelijk op de 6e plaats beland. :) Alleen jammer dat het gevoel er gewoon niet echt was.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seventeen schreef:
Ik heb heerlijk gecrosst maar was niet zo tevreden over de cross.
Vond het echt een práchtige cross, supermooi aangekleed en echt heel eerlijk! Was overigens voor het hele terrein maar vond dat ze het inspringen van het springen en de cross absoluut niet handig hadden gedaan en naar de startbox gaan. Toen diegene voor mij weg was van de start kon ik daarheen en draafde er rustig heen en toen had ik nog maar 1 minuut.

Ik vond de het losspringen voor het springen ook niet heel handig geplaats. Geen idee waarom dat dit jaar zo is gedaan, de vorigen jaren was het losspringen wel apart. >;)
Naar de startbox gaan vond ik wel prima. Mijn paard gaat namelijk stuiteren als een malle en om nou twee minuten bij die startbox rond te gaan huppelen vind ik ook altijd zoiets :')

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:34

Sabertje schreef:
@sanne, toevallig ook foto's van 192?

Denk het wel, zal straks even checken!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:53

Proficiat Maaike en Sabertje :D

Ik vond het ook niet heel handig het losspringen, maar ach het was te doen!

Het lange stuk na de start ging dit jaar iets beter, die van mij flipt ook altijd, dus kon tot de helft "stappen" toen heb ik tegen mijn vriend maar gezegd laat hem maar los, toen al stuiterend/galopperend naar het starthok.
Een volte gedraaid, en de laatste 6/7 sec staat hij dan net eindelijk stil voor het starthok.
Als of hij gewoon weet, zo even diep inademen, de boel de boel laten, rond kijken, en GO! Hahaha

Maar soms is het echt niet leuk!
Op het dressuurterrein, toen ik dus in de crossoutfit daar stapte, ging hij helemaal door het dolle heen, zelfs toen mijn vriend hem vast hield bleef hij gek doen.
Uiteindelijk zat het me echt hoog, ben afgestapt, en stamp onder zijn kont gegeven en gezegd dat hij daar mee moet ophouden, aan de hand maar gestapt naar het springterrein, uiteindelijk daar kunnen opstappen, en daarna nog nooit zo relaxed kunnen stappen op een spring/crossterrein.
Moet ik dus maar eens vaker doen :+

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:00

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:19

CalvinenGino schreef:
Maar soms is het echt niet leuk!
Op het dressuurterrein, toen ik dus in de crossoutfit daar stapte, ging hij helemaal door het dolle heen, zelfs toen mijn vriend hem vast hield bleef hij gek doen.
Uiteindelijk zat het me echt hoog, ben afgestapt, en stamp onder zijn kont gegeven en gezegd dat hij daar mee moet ophouden, aan de hand maar gestapt naar het springterrein, uiteindelijk daar kunnen opstappen, en daarna nog nooit zo relaxed kunnen stappen op een spring/crossterrein.
Moet ik dus maar eens vaker doen :+

Zou ik niet doen als ik jou was, dan sta je zo bij de Tuchtcommissie van de KNHS. Vond het namelijk niet normaal hoe je tekeer ging tegen je paard. Een keer een schop verkopen is tot daar aan toe maar dat keihard rukken aan het bit kan echt niet.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:54

Nja Ik geef hem liever eens op zijn donder, zodat hij daarna braaf is, dan dat we samen op de grond liggen.
Daarna was hij braaf, dus hoop dat hij ervan geleerd heeft.
En je kan het ook overdrijven, ik gaf hem 2x een schop en trok er een keer aan en schold eens op hem.
Je hebt niet eens gezien hoe hij van te voren over het terrein ging.

Ik ben altijd eerlijk tegen mijn paard(en) en staan bij mij meer op de eerste plaats dan ik mijzelf zet.
Ik vind het heerlijk dat hij zo gretig is, en knalt altijd voor me.. Maar hij mag ook respectvol blijven naar mij als ruiter, want hij gaat dan echt te keer, waar menig andermans of van af zou vallen, of niet meer aan start zou komen.