[SGW] Wat zijn nou de beste crossbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Wat zijn nou de beste crossbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:18

@indy: ik denk dat de pasvorm niet bij elk paard even goed is. Van Dalmar en wondjes hoor ik meer. Net als dat veel mensen positief zijn over PE, gaan ze bij mij draaien, achter komt er zand tussen en van de week had ik na de dressuurtraining natte benen eronder. Ik was helemaal verbaasd, dat laatste was me nog niet eerder gebeurd.

@alleventing: ik heb net kentucky besteld. Ze zijn alleen in maat Full. Mijn paard heeft in breedte full, in lengte cob. Denk je dat deze goed gaan passen?

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:22

Altos schreef:
Ik heb de Nieuwe woofwear smart event boot http://www.all-eventing.com/product/150 ... _boot.aspx. Ik heb ze pas net dus nog geen praktijkervaring maar de pasvorm is erg mooi en het materiaal prettig. En de prijs is ook fijn ;). Mijn vorige paar (ander type) woofwears is jaaaaaaaaren meegegaan.

Ja ik heb ze ook! Dalmar kreeg mijn paard plekken van. Snel de deur uitgedaan!
Woofwear zijn lekker betaalbaar en super fijn schoon te houden. Geen zand ertussen gehad en ook niet afgezakt of plekken op het been!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:14

Jotoma schreef:
@indy: ik denk dat de pasvorm niet bij elk paard even goed is. Van Dalmar en wondjes hoor ik meer. Net als dat veel mensen positief zijn over PE, gaan ze bij mij draaien, achter komt er zand tussen en van de week had ik na de dressuurtraining natte benen eronder. Ik was helemaal verbaasd, dat laatste was me nog niet eerder gebeurd.

@alleventing: ik heb net kentucky besteld. Ze zijn alleen in maat Full. Mijn paard heeft in breedte full, in lengte cob. Denk je dat deze goed gaan passen?

Je hebt ook de light versie van de voor beschermers. Dat scheelt al iets!

Ik gebruik zelf de kentucky's ook voor mijn kleine paard. Die van veredus bijv. M heeft.
Vind het zelf hele fijne beschermers.

Het wordt warm onder elke beschermer. Ik heb al heel wat getest als het gaat om ventilatie maar ook bij gewone beschermers wordt het warm. In gewone trainingen en laag springwerk draagt mijn paard dan ook geen beschermers meer. Moet maar op zijn eigen benen passen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:30

Ja warm wordt het wel, maar nat van het zweet wil ik graag (proberen te) vermijden :)
Nou, ik ben benieuwd naar de kentucky's!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:44

Ja ik ook wel, maar met een prijs van 300 euro, probeer ik het nog even te rekken :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:45

Heel toevallig nog een link naar een site daar?;-)

Mjoor schreef:
Silly1972 schreef:
Ik hoor van de Dalmars dat ze bij de achterbenen steeds draaien, paarden er snel wondjes van krijgen en ze vaak zand eronder verzamelen.

Zijn de beschermers in Engeland goedkoper?

Ik heb ze inderdaad in Engeland gekocht. Scheelde bijna de helft..

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:00

Silly1972 schreef:
Heel toevallig nog een link naar een site daar?;-)

Silly1972 schreef:
Ik hoor van de Dalmars dat ze bij de achterbenen steeds draaien, paarden er snel wondjes van krijgen en ze vaak zand eronder verzamelen.

Zijn de beschermers in Engeland goedkoper?

Ik heb ze inderdaad in Engeland gekocht. Scheelde bijna de helft..
[/quote]

Dat heb ik.
http://Www.crosscountryboots.co.uk

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:44

Op de kentucky's bij agradi nu 30% korting!
Volgens mij heb je daar ook de dalmars..

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:40

Maat Full gaat passen bij je paard van Kentucky Horsewear :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:38

Wow, wat zijn de Kentucky's fijn!!!

Ik ben dressuurmuts met PE air cooled.. die gingen draaien, zand eronder en zweetpezen.. hoe het ineens kan, ik weet het niet.
Heb nu de Kentucky en Indra beenbeschermers besteld. Wat een fijn product de Kentucky. Ze passen inderdaad perfect en vind de stof ook heel prettig.
Omdat ik met mn donkere vos bruin minder mooi vind, heb ik bij Kentucky zelf de Dressage boots (in het wit) besteld. Nu ik weet dat ze passen durf ik dat wel aan :D
Leuke bijkomstigheid; in Nederland zijn ze 150,- en bij Kentucky zelf zijn ze in de aanbieding voor 54,-.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:04

Verstuurd Kentucky wel naar Nederland? En krijg je er geen douane kosten etc overheen?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:24

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:32

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:38

Sorry dat ik even inbreek, maar is het eenvoudig om die Kentucky dressage boots wit te houden? Of zijn de Kentucky Eventing light boots in het bruin eventueel een optie voor dressuurwerk?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:49

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:52

Ja hoor, ze leveren in Nederland en ze zijn met (shipping)verzendkosten 59,94,-.
Van all eventing wist ik niet dat ze dezelfde prijs hadden. Met bezorgkosten zijn ze dan 61,90,-

Douanekosten betaal je niet nee. Volgens mij is dat vanaf een bedrag van 400 euro oid.
Ik bestel regelmatig vanuit t buitenland, maar ben dat nog niet tegen gekomen.

Volgens mij mogen ze niet in de wasmachine, maar las ik op bokt de tip om ze te weken in biotex. Maar wit is met alles natuurlijk besmettelijk. Dat was ook mijn enige reden om de bruine te willen, maar gezien ik dat niet mooi bij bruine vos en de witte 100 euro goedkoper zijn.... Keuze snel gemaakt :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:20

Ik was mijn Kentucky's wel in de wasmachine. Op een kort programma, wol oid op een lage temperatuur.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 13:20

Leuk, maar niet geschikt voor cross en volgens mij ging dit topic daarover.

En douanekosten kan je ook al krijgen onder de 400, heb al twee keer iets uit Amerika besteld twv 150 euro, maar mocht beide keren nog 20 euro extra betalen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:28

Douane kosten krijg je altijd als je buiten de EU besteld. Tenzij je het geluk hebt dat het als gift wordt verzonden. Of als er op staat dat de waarde heel laag is.

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:27

Wij hebben de beschermers op voorraad en versturen vanaf € 75,- zonder verzendkosten :) De dressage boots kunnen overigens prima gebruikt worden voor de cross. Ze zijn vrijwel identiek aan de eventing boots, echter hebben de voorbeenbeschermers geen D3O aan de voorzijde. Ze worden door diverse ruiters op internationaal niveau gebruikt.

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:27

Ze mogen trouwens op 30 graden gewassen worden

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:27

JNY024 schreef:
Altos schreef:
Ik heb de Nieuwe woofwear smart event boot http://www.all-eventing.com/product/150 ... _boot.aspx. Ik heb ze pas net dus nog geen praktijkervaring maar de pasvorm is erg mooi en het materiaal prettig. En de prijs is ook fijn ;). Mijn vorige paar (ander type) woofwears is jaaaaaaaaren meegegaan.

Ja ik heb ze ook! Dalmar kreeg mijn paard plekken van. Snel de deur uitgedaan!
Woofwear zijn lekker betaalbaar en super fijn schoon te houden. Geen zand ertussen gehad en ook niet afgezakt of plekken op het been!

Aangezien ik binnenkort ga beginnen met crosslessen ben ook ik op zoek naar goede beschermers. Op internet heb ik tweedehands WoofWear beschermers gezien, maar ik weet niet of ze gaan passen, want het is maat M.
Ik heb bij andere crossbeschermers gelezen dat M vaak als L(full) valt, maar hoe zit dat met de WoofWear beschermers?
Mijn paard is 1.70, maar heeft in verhouding wel redelijk korte, iele benen. Van "gewone" beschermers heeft hij maat Full.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:30

Ik heb voor mijn merrie van ongeveer 1,75 Premier equine's, voor maar M en achter maar L omdat ze stevig beenwerk heeft

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:27

Mijn vorige redelijk forse paard van 1.75 paste (mijn vorige paar) woofwears prima, die had normaal ook L. Ik zou de gok dus wel durven wagen als ik jou was Nynke ;). Ik heb nu voor mijn huidige paard (1.67 wat fijner beenwerk dan mijn vorige paard) ook voor M en achter L gekocht en die zitten echt op zijn strakst.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:28

Bedankt voor jullie reacties Billy en Altos!
Ik heb ze besteld en ben erg benieuwd! Mochten ze niet passen, dan zijn er ook nog stalgenootjes die ze wel willen, dus dat komt wel goed :)