Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zie afgelopen weekend Djilna schreef:Rein heeft gewoon een afwijkende draver
Er zijn zat rassen die geen probleem hebben met de hartslag en als ik het zo hoor doet een koudbloed het nog beter dan die van Rein. Dus vermoed dat er een andere factor speelt dan dat het geen arabier is..
. Als iemand een endurance draver wil moet hij/zij zich een beetje verdiepen in de lijn waar een paard uitkomt en het verleden van een paard.
jbverwiel schreef:ik train elk seizoen een tijdje met hs meter en vind het voor mij een fijne methode om de conditie af te lezen, zo zie ik dat bij het zelfde wat ik nu doe t.o.v vorig jaar mijn paard nu een veel lagere hs heeft en een veel snellere hersteltijd.
Je kan geen appels met peren vergelijken, elk paard heeft zijn eigen waardes, dus je moet je arab niet vergelijken met die draver, ieder is uniek.
je kan pas iets zeggen over de hs metingen als je begin van het seizoen minimaal een maand met hs meter traint en alles analyseert. En dit weer hehaald eind van het seizoen of misschien zelfs het volgende jaar begin van het seizoen.
Ik heb er iig altijd een hoop aan.
Djilna schreef:Ga er maar vanuit dat veel mensen daar niet eerlijk over zijn. Daarom hebben ze alleen hartslag als objectief meetpunt. En dan hoop je ook dat ze goed tellen