[WN] Dekens voor Quarter/Paint???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Re: Dekens voor Quarter/Paint???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:13

Ik heb een Amigo Bravo 12 Wug.
Heel tevreden over. :-)

sontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:56

Hier ook stormshield of cattleman. Goede pasvorm .Gen gedoe met sluitingen aan de voorkant. Ik ben geen voorstander van een maatje groter je moet dan toch ergens in boete op de pasvorm. Nee dekens moeten gewoon direct goed liggen. Zelf ben ik voorstander van gesloten voorkant.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:20

Elke deken heeft toch een gesloten voorkant ;)
Zodra dit bij een nieuwe deken is afgesteld komen ze bij mij nooit meer los; vanaf de kont dubbelvouwen en dan nog een keer dubbel en ik haal ze zo over het hoofd en hang ze over de staldeur. Als de deken weer om moet dan pak ik hem zo opgevouwen beet en doe hem over het hoofd, 2x terug vouwen, dichtmaken en klaar is klara :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:12

Onze merrie is stevig en ong 1.50m. Zij heeft van gevoerde dekens maat 195 nodig. De 0gr en vliegendeken zijn 185.
Ons hengstje is nog iel, maar even hoog. Hij heeft 185.
We hebben voor hun en onze ruin ( geen quarter ) Nika dekens en die bevallen goed. We hebben nergens plekken, ze zijn geen jurken en ook onder de 300gr met hals gaan de manen niet kapot. Hengst en ruin hebben behoorlijk lange manen en de merrie spaart.
Voor de merrie hebben we ook nog een QHP deken en die ligt haar ook super. Ietsjes groot aan de achterkant vind ik niet heel erg als de deken verder fijn ligt.
De ruin ( is dus geen quarter ) is 1.42m en zit echt tussen 1.65 en 1.75 in. Voor hem heb ik nu halve hals dekens sinds enkele jaren in maat 175. Die liggen beter en zijn dan niet te krap op de kont.
De merrie, ruin en onze shet staan 24/7 buiten en dekens blijven heel en waterdicht.

Ik vind de zogenaamde hengstendekens met gesloten voorkant, buikflap en teruggesneden schoft erg mooi, maar ik vind de keuze in gewicht en waterdicht wat beperkt. Wij bouwen het nog altijd op en af qua dikte en ze staan buiten. De hengst overdag.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:29

Bij Arthur een super passende deken gekocht in de Western Sale. Dus Arther bellen, heeft zeker goede dekens. Die ik nu heb heeft een buikflap. Na jaren dekenleed eindelijk een goede deken!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:40

Voor mijn pony met korte rug (en niet bepaald smalle schouders) heb ik nu twee dekens van QHP die enigszins goed passen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:50

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:54

Onze beide paints, die heel verschillend zijn van bouw, doen het erg goed onder de Horseware Amigo dekens. Die blijven perfect leggen, ook na rollen, bokken of rennen.

Wil geen ander merk/model meer en heb ze in alle uitvoeringen inmiddels: vliegendekens, fleecedekens, regendekend en liners in verschillende diktes!
Voir mijn wat bredere paint merrie heb ik ook 2 Horseware Rhino dekens.

Merrie van 1.52 heeft 6.6 (198) en ruin van 1.48 de 6.3 (190).