[TEN] Werkende mensen, hoe trainen jullie in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:04

Ik rij gewoon in het donker na mijn werk :j. Helmlampjes voor en achter, reflecterende high-vis kleding, reflectiedekentje, -bandages etc. Gaat prima :j.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:24

Jennyj01 schreef:
arun schreef:
Dat prikkeltje is nog maar de helft van wat het doel is :)
Elke dag beweging is voor mij buiten de weide op en spelen met hun vrienden (en hopen dat ze zich niet blesseren al dom doen).
Je wisselt eigenlijk beter trainingsdag af met rustdag of meerdere dagen tegelijk trainen en evenveel dagen rust geven.
Als je paard een buitenrit op tempo kan van 3u kan het op wedstrijd niveau gerust meer dan impulsrubriek aan.

Intresante benadering. Hier zou je eigenlijk een topic over moeten openen. Hoe je dat weer een beetje gaat opbouwen en zo. Ik zou zeker volgen.

er lopen al meerder topics over geloof zelfs een hele uitgebreide van myrthej over trainingstips of trainingsschemas

ik ga mee met arun ! Rust is belangrijk. Je doet eerder teveel dan te weinig..

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:50

Citaat:
Dus eigenlijk is het t beste : werken, rustdag, werken, rustdag etc, of: werken, werken, werken, rustdag, rustdag, rustdag??

Ja zo is het. Als je traint dan beschadig je spieren/botten/weefsels, lichaam herstelt in de rustperiode en doet een zeker overcompensatie (w dus sterker dan voorheen). Geef je geen tijd tot herstel dan kom je in een negatief spiraal ipv een postief.

Wel effen toevoegen dat de inspanning wel effectief een inspanning moet zijn. Een rustig toertje door 't bos van 1u is voor een paard dat wedstrijden van 160km loopt geen training maar ontspanning. Je moet alles in zijn juiste context plaatsen.