[SGW] Waarheen voor eventing wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: Waarheen voor eventing wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:11

Ga gewoon lekker trainen bij een goede instructeur :) die kan zien wat jij kan, wil en durft en hij kan rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van jouw paard. Los van de vraag of je paard ooit een echte crosser zal worden ben ik van mening dat crosstrainingen voor ieder paard goed zouden zijn. Vaak worden ze er handiger en zelfverzekerder van, en verbetert de galop en het uithoudingsvermogen behoorlijk. Maar juist daarom is het zo belangrijk om onder goede begeleiding te starten omdat het echt weer wat anders is dan het standaard rondje dressuren of springen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:12

AmoorM schreef:
Maar als een paard een vaste hindernis aantikt dan breekt hij vaak zijn been toch? Dat wordt mij altijd verteld.

Doordat het vast staat, glijden ze er als het ware overheen als ze de hindernis toch aantikken. Ook kunnen ze een vaste hindernis gebruiken om nog eens af te zetten op bv een brede picknicktafel.
Ja, er gebeuren wel eens ongelukken op een cross. Net zoals op een springwedstrijd, of tijdens een buitenrit en ja zelfs in de wei of op stal. Al spreken de tegenstanders van crossen dit graag tegen....
Ik ben best een zeurmoeder die overal gevaar ziet voor haar dochters. Maar ik laat mijn oudste wel crossen. Waarom? Ik weet wat ze kunnen, zijn goed getraind, kunnen zich ook redden als het anders gaat dan gepland en zijn fantastisch op elkaar ingespeeld. Ze krijgt goede instructie, dressuur, spring en crossles. Ook al blijf ik het spannend vinden als ze de cross ingaan, ik heb alle vertrouwen in ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:16

M_i_R schreef:
Ga gewoon lekker trainen bij een goede instructeur :) die kan zien wat jij kan, wil en durft en hij kan rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van jouw paard. Los van de vraag of je paard ooit een echte crosser zal worden ben ik van mening dat crosstrainingen voor ieder paard goed zouden zijn. Vaak worden ze er handiger en zelfverzekerder van, en verbetert de galop en het uithoudingsvermogen behoorlijk. Maar juist daarom is het zo belangrijk om onder goede begeleiding te starten omdat het echt weer wat anders is dan het standaard rondje dressuren of springen.

Over croswedstrijden zou ik nog niet eens druven dromen. Wil graag een keer een crosles om ook eens iets anders te doen, lekker de afwisseling er in te houden. Mijn paard heeft alleen een jaar geleden een peesblessure gehad, dit is helemaal genezen maar ik ben best huiverig met springen, we springen nu alleen over lage hindernissen tot 60 cm. Als ik ooit eens een crosles wil doen of echt meer springen dan wil ik een naar de DA voor een scan en advies. Maar je zult maar net weer een DA treffen die ook weer een negatief beeld heeft van cros.

Ze loopt nu ook niet lekker, woensdag liep ze ineens kreupel(rechts voor) gelijk afgestapt en gekoeld, paar uur later weer gekeken hoe ze liep, stap en draf en toen leek er weer niks aan de hand te zijn, liep ze gewoon goed. Gisteren liep ze weer niet zuiver, dus blijven koelen en heb haar nu gewoon op rust staan, wel elke dag koelen en stappen op het harde. Die maandag ervoor heb ik cavaletties gedaan in stap en een paar keer in draf, ik denk dat het daar door komt, in stap heeft ze de balken een keer aangetikt. Verder heeft ze nog nooit wat gehad.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:26

Als ze kreupel is van een balk aantikken in stap dan heeft ze hem wel heel beroerd geraakt. Hopelijk trekt het snel bij. Ik denk dat het wel verstandig is om vooraf eens met de VA te overleggen of het voor jouw paard een goed idee is om te springen of crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:28

M_i_R schreef:
Als ze kreupel is van een balk aantikken in stap dan heeft ze hem wel heel beroerd geraakt. Hopelijk trekt het snel bij. Ik denk dat het wel verstandig is om vooraf eens met de VA te overleggen of het voor jouw paard een goed idee is om te springen of crossen.

Ik weet het ook niet precies waardoor het komt, maakt ook niet uit als het maar geneest.
Dat ga ik ook zeker doen! Als het echt niet kan, dan kan het gewoon niet klaar. Dan maar kijken naar eventing wedstrijden. Ook leuk!

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:02

haha Elaine is mijn nicht :P ze start ook op kleinere wedstrijden hoor.. dan ga ik soms mee.. :o en het is best leerzaam hoor :D ;) dus ben het niet me sommige eens :+

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:04

ps: ik zal het laten weten als ze een keer in de buurt van drenthe rijdt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:02

Wanneer staat de startlijst voor 12 april online? :D

Barcoootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:47

hoi weet iemand SGW wedstrijden in de buurt van Zuid-Holland naast Lisse en Vlietlanden(leidschendam)? ik zou graag meer starten dan alleen die 2

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:14

Oudkarspel is vanuit Zuid-Holland ook wel te doen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:18

vrouwenpolder? En die nieuwe cross in Zeeland?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:50

Oudkarspel is goed te doen. Wij hebben al ingeschreven. Maar ook maarsbergen, nieuwegein en Renswoude zijn nog redelijk goed aan te rijden vind ik.