[WN] Zoektocht western trailpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Zoektocht western trailpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:48

Misschien heeft Wendy van Osch nog iets staan? Je zou haar eens kunnen bellen.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:02

Ieder jaar ga ik een weekend naar de Western Trail Ranch in Belgie (Vielsalm). Ze hebben super braaf getrainde westernpaarden. Een kennis van mij heeft een paard van hun gekocht en is erg tevreden. Soms worden ze verkocht omdat t werk te zwaar is, of ze merken dat t paardje er niet voor geschikt is of t paardje wordt te oud. Voor buitenrijden zijn ze super getraind. Een paard daar wordt niet zomaar ingezet voor de ritten, maar daar gaan echt maanden training aan vooraf. De meesten worden bitloos gereden. Ze zetten nooit paarden actief te koop, maar t gaat via via.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:03

Overigens, met deze beschrijving van wat jullie zoeken: het lijkt wel mijn paard!

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 14:41

Intussen enkele paardjes gereden, maar de klik echt nog niet gevonden.
Eentje was nog iets te groen en onervaren (6jaar) en heel erg kijkerig buiten.
Nog eentje was errrrg loom en constant je benen ertegenaan moeten zetten, zijn we totaal niet gewoon. Onze paardjes zijn best gevoelig en vinnig op dat gebied.
Met 'braaf paard' denken veel mensen precies dat je op zoek bent naar 'langzaam en heel rustig'.
2 erg mooie paardjes, maar niet voor ons.
Pa is zowat aan het denken toch maar Engels te blijven rijden, aangezien de meeste quarters hier blijkbaar echt reining getraind zijn en weinig ervaring hebben met echt verkeer en buitenritten alleen / in groep. (Wat voor mij best balen is, want ik heb weinig zin om terug te gaan naar dressuur... en ik ben toch diegene die ee tijdens de weekdagen mee zal rijden.)
Moeilijk.
We blijven zoeken.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:50

Wat balen! Ik weet hoe moeilijk het is maar geef niet op. Er is wel een Leuk paard te vinden. Het heeft ons 1,5 jaar gekost maar we hebben nu echt het ideale paard gevonden.

Raats zou ik wegblijven het klopt daar van geen kanten.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:21

Het gaat zeker goedkomen Anneke, meestal duren die dingen net weer wat langer dan waar we geduld voor hebben ;) Het goede paard komt zeker op jullie pad.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:43

Zoek dan eens wat verder dan een quarter. Met de meeste reiners worden om begrijpelijke redenen inderdaad geen buitenritten gemaakt. Een westernzadel kun je toch op eender welk paard leggen ? Een gewoon leuk recreatiepaard of zo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:53

Al gekeken op ehorses.de? Is dus een Duitse site, maar in Duitsland is de western wat meer een ding en zijn de prijzen van middelmoot Quarters dus ook lager heb ik het idee. Ben er verschillende leuke recreatie Quarters en fokkers tegengekomen! Mocht je niet zo'n ster zijn in Duits dan is er vast wel iemand die je kan helpen.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 23:47

Oh maar we zoeken heel breed hoor intussen:
Lusitano, Andalusiër, Rocky Mountain Horse,... Zijn allemaal opties.
Het had alleen leuk geweest als er al een basisje western op zat: stemcommando's, nageven, whoa (en dan bedoel ik geen sliding stop), gereden op zit en benen,...
Zo heb ik er in de bak ook nog wat aan ipv gewoon rondhobbelen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 03:09

Dan zou ik toch wat met die tip doen om bij de westernranch in Belgie te gaan kijken.

Die hebben voornamelijk criollo's en die zijn supersterk. Buiten heerlijk te rijden en ook nog prima te rijden in de westernonderdelen.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 03:29

Heb je al eens gekeken bij de 2lazy7 ranch in België? Hebben ook vaak brave paarden en niet te duur volgens mij.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:01

@anneke, dat begrijp ik wel, maar als je iets geschikts wil vinden kijk je toch best eens verder dan een reiningpaard. Ik heb bvb een echt súpertoffe New Forest pony. Beste buitenrijpaard dat ik ken, en ook nog eens erg leuk te rijden in de piste. Spint en stopt zelfs beter dan veel quarters ;)
Nu, zij is niet te koop, en bovendien voor jouw eisen veel te klein, maar dat moet toch mogelijk zijn om te vinden ?
Bel eens naar Manège La Golette in Rendeux. Die hebben een pak leuke paardjes, alle western gereden, en veel ervaring op buitenritten. Wel de meeste mikmakjampudding ras, maar er zitten erg toffe bij.
Of een appaloosa of zo ? Ik kijk ook wel rond voor je.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 09:12

2lazy7ranch heeft al een hele tijd niet echt iets voor ons staan, daar zijn we recent nog langs geweest.

We zoeken trouwens helemaal geen reiningpaard voor pa.

De westernranch, daar zal ik ook eens informeren. (Hebben ze een website?)
Criollo hebben we ook al overwogen. We kennen zelf 3 mensen die er eentje hebben, waarvan eentje met vroegtijdige artrose (gewoon pech dus), eentje die vaak stopt en niet meer verder wil (ook in de bak) en dan nog wel een hele leuke. Ze zijn wel best allemaal aan de grote kant.

Het is altijd wel handig even op mail te zien of via telefoon te horen of een stal een paardje heeft dat in aanmerking komt voor ons...
'Eventjes' langs hier of daar rijden, doen we intussen niet vaak meer.
We hebben zo al eventjes heel NL en België doorgereden en uiteindelijk kost ons dat ook al een heel pak aan benzine en vele dagen en uren voor niets rondrijden.
We zoeken eerst uit of er iets is wat ons mogelijks interesseert en dan gaan we pas langs.
Zo zijn we al 2x naar Noord-NL gereden (en voor de mijne zelfs 4x) en dit zonder resultaat.
Een paardje laten keuren wat niet 200 km verderop staat is ook wel handiger en het is altijd fijner / veiliger om meer dan 1x te gaan kijken, lijkt ons ook.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:16

Ik heb zelf een criollo die 100% aan jouw eisen zou voldoen (maar niet te koop ;) ).

Probleem is wel dat ze sinds een aantal jaar niet meer per boot naar europa komen en dat hierdoor de prijs nogal gestegen is.

In Duitsland wordt er wel wat meer mee gefokt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:57

Vooral niet ongeduldig worden! Ik heb ruim een half jaar naar mijn paard gezocht en het was de tijd meer dan waard. Vergeet niet dat het een maatje wordt voor 10 misschien wel 20 jaar wat is dan een paar maand de tijd nemen om rond te kijken?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:58

Ik begrijp dat je geen reiningpaard zoekt, maar de meeste quarters die te koop aangeboden worden zijn ofwel reining getraind, ofwel k*tbokken, die nog niet zadelmak zijn of waar je niks mee kan., of erger nog (en de meeste !) : zijn medisch niet OK.
Ik ken ook nog iemand in Berlare die een hele hoop paints en pinto's heeft, western gereden (meeste bitloos), en die voor trektochten en buitenritten gebruikt worden. Ik zal zijn telefoonnr eens opsnorren, misschien heeft hij iets voor jou wat kan dienen.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:35

Informeer eens bij de blacks ranch in België. Zijn thuis in allround gefokte quarters en wellicht hebben of weten ze wel wat. Niet alle verkoop paarden staan op de site.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 13:51

Spannend, spannend...
Een leuke 4-jarige Paint ruin is ons pad gekruist.
In de bak uitgetest en een weekje later onze eigen merrie meegebracht voor een buitenrit...
Er is geen haast bij van de eigenaars uit, dus nog even wachten tot mijn pa uit vakantie terug is (10 daagjes),
dan wordt ie gekeurd en hopelijk staat op 1 april een leuke Paint extra bij ons in de weide! :-)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:03

Oh leuk nieuws, wij hopen natuurlijk op foto's ;)

Risje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:59

oeh spannend. nog even wachten en duimen dat het iets word:D

Mocht dit toch niet de klik zijn die jullie wensen.
Kan je altijd nog een kijkje nemen op fb bij western paarden.
Hier worden regelmatig paarden aangeboden in verschillende prijsklasse.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:35

Helaas. Naar huis met een lege trailer.
Klinische keuring met wat twijfel...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:36

Ach wat jammer Anneke :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:38

@Annekexxx: jammer, maar helaas een veelvoorkomend iets....

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:55

GEVONDEN!!

(Meer info volgt.)

Het is een erg leuke (en superlieve) 4-jarige paint geworden, helemaal goedgekeurd!
Intussen is ie al een kleine week bij ons en voelt ie zich volledig ontspannen: hij ligt al 2 dagen af en toe te zonnen en dan kan je gewoon naast 'm gaan liggen.
Verder blijft het een puber, die af en toe eens heel gek uit de hoek kan komen en errrrg nieuwsgierig is.
Gisteren meegenomen naar de les, ging vlot de trailer op, was niet onder de indruk van de vreemde locatie of de (vele) paarden in de bak... TOP! Nadien buiten uitgestapt en ook hier was ie erg cool!
Straks een rustig buitenritje :-).
Helemaal blij met 'm!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:50

yay! Gefeliciteerd !