[WN] voor het eerst ITP Doc´s bright Star!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Re: voor het eerst ITP Doc´s bright Star!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 06:46

Prachtig dier zeg! Jullie zijn erg leuk samen! :D

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:38

Leuk bent!! Gaat echt wel goed komen met jullie 2 :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:14

Super leuk paardje en top trainers om les van te krijgen, maar inderdaad gooi pleaaase die shank eruit. Pas zodra jij en je paard alle oefeningen kunnen op 1 hand en op snaffle, dan pas ga je richting shank en 1hand.. niet omdat het zo 'hoort', maar omdat shank zoveeel meer van je paard eist, zonder dat je zelf in de gaten hebt hoe streng je bent. Zeker als je je eigen paard niet kent met snaffle.
Sommige trainers willen iemand wel eens juist op shank laten lessen en dan op 1 hand, om zo beter het 'loslaten' erin te krijgen bij mensen die erg geneigd zijn in de dressuur stand te blijven. Maar zo te zien rij je met erg zachte handen, geef je al keurig lengte en je krijgt super begeleiding, geen rede om net zoals je paard bij het begin te beginnen, wel zo fair voor haar ook.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:11

Ik weet vrijwel niks van western rijden, maar ik vind het er in elk geval wel goed ontspannen uitzien! :) Leuk paardje is het ook trouwens!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 11:32

dankjewelallemaal! De bak is wel erg slecht nu maar misschien dat er vanmiddag wel iemand is die wat foto's wil maken van het rijden, salina misschien? :D

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:02

Doet me meteen aan mijn (perlino) stresskip denken :)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:03

Wat een mooie merrie

xluus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:14

hee
super leuke combinatie jullie 2 :)

mag ik vragen op foto 4 en 9 of dat toevallig in strijen/westmaas is
het komt me zo bekend voor :p

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:51

Ik heb nog foto's van 1,5 maand geleden thuis in de bak van jou en bep hoor Bente !! Staan bij mij thuis op de pc!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:54

Maar deze fotos zijn ook 2 maanden oud denk, in die tussentijd al veel voorruit gegaan.
Dus tijd voor nieuwe fotos! :P

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 16:55

@luciena1996 ja dat is inderdaad in strijen!
Ohja die foto's was ik helemaal vergeten, kom wel ff langs met een usb stik morgen

Vanmiddag gereden en er zijn foto's gemaakt moet ze alleen nog even krijgen. Zodra ik ze heb zet ik ze er op

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:40

Wat een knap paardje !

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:19

Hier de foto's van vanmiddag. Kwaliteit is niet echt goed maar ze zijn ook met een telefoon gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Even hallo zeggen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:21

Haal asjeblieft die shank eruit.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:31

Jullie zullen het vast goed bedoelen over dat bit! Maar Bente luister gewoon naar wat jessica, paulette en karel zeggen! Die zullen het vast wel weten!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:37

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik krijg goed les en naast les kan ik altijd hulp vragen aan jessica (zij rijdt bep ook al vele jaren en kent haar door en door) niemand heeft nog aangegeven dat de shank er uit moet. Natuurlijk snap ik jullie reacties maar blijkbaar zit ik haar niet dusdanig in de weg dat bevoegde lesgevers het nodig vinden om op een snaffle te gaan rijden.

Binnenkort gaan we waarschijnlijk wedstrijdjes doen dus dan moet ik sowieso op een snaffle. Er wordt aan gewerkt maar wel op onze eigen manier :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Tja, dan is dat teleurstellen wbt de trainers. Maar dat wil niet zeggen dat de mensen hier niet weten waar ze het over hebben en als je zelf iets verder bent en het begrijpt zal je het ook beamen.

Die shank heb je niet nodig, is nooit een bit waar je de basis mee rijdt. Bij de basis gebruik je je bit weleens en een snaffle werkt anders dan een shank.
De basis die je erin rijdt, gaat over naar het trainen op shank. Dat is een vervolg stap, voor iedereen en elk paard!!

Dat je een zachte hand hebt is fijn, maar met de basis erin rijden, moet je weleens meer contact maken en dan is een shank teveel en niet eerlijk om mee te beginnen.

Ik ben ook weleens trainers tegengekomen met GOEDE naam en veel ervaring die een shank erin hingen. Maar soms heeft het een reden en soms is het een snelle manier van fixen.

Geloof mensen hier maar en kaart het gewoon aan. Wij lopen nu 20 jaar rond in de western en we namen in het begin ook veel voor lief aan. Maar mensen zeggen dingen niet voor niks. Ook mensen die ruim 70+ rijden zijn met snaffle begonnen of trainen daar nog wel op. Juist om de basis goed te trainen en met de shanks te fine tunen.

Achteraf heb je spijt....als je wel beter weet. En wbt de trainers, komen ze zo niet echt in een goed daglicht dat ze dit zo laten gebeuren. En ik weet ook wel dat ze zeggen; dat is bokt, laat maar kletsen. Maar zij weten dondersgoed wie er achter de meeste namen schuilen en praten dan alleen hun eigen weg schoon, want ze weten heel goed dat de basis ALTIJD met snaffle is. BEIDE trainers weten dit!!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:21

Tuurlijk moet je bij de basis beginnen, zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Paard kent trouwens (meer) dan de basis gelukkig. Ik ben de enige beginnen hier :D misschien was het beter om op een snaffle te beginnen maar dat is nu eenmaal niet gebeurt. Wel weet ik van mijzelf dat ik eerder te voorzichtig ben dan te hard dus er echt onder lijden doet ze (naar mijn idee) niet.
De snaffle komt er echt wel in, zeker nu we wedstrijden gaan doen. Misschien verkeerde volgorde maar we komen er wel O:)