Met welk (niet standaard) ras rijd jij endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:43

Anne Marijn heeft met super shet Dinky Toy van slechts 90 cm klasse II gereden. Hierna met Toy Soldier een Welsh van 1.25 is ze nu klasse III startgerechtigd en zal vlg jaar Arabisch volbloed AF Palmass starten aangezien ze uit beide pony's gegroeid is _/-\o_

daffie1986

Re: Met welk (niet standaard) ras rijd jij endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 05:22

Ach donna, is ze er nu al uitgegroeid, wat jammer.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:46

bedoel je uit Dinky Toy of Toy Soldier?

vorig jaar had ze ineens een groeispurt en werd Dinky richting het eind van het seizoen al te klein. we hadden Soldier gekocht en voordat ze er op kon starten was de groeispurt doorgegaan en dus al te groot voodat het seizoen begon. gelukkig is ze rijtechnisch goed en niet te zwaar, maar "mooi" was anders ;)

nu mag ze door op de knapste en dus AF Palmass, daar zal ze gelukkig nooit uitgroeien :j

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:07

Ik start endurance met mijn (nu 18 jaar oude) Rheinlandse warmbloed merrie en ze doet het super!
Dit jaar niet veel kunnen starten door transportproblemen, maar vorig jaar haalde ze op het einde van het seizoen de 5e plaats op 40km.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:15

Afbeelding
Was altijd heerlijk genieten. Ik heb met hem in klasse 1 en 2 gereden. Jammer genoeg kwam dit jaar zijn leeftijd opzetten waardoor ik hem volledig uit de sport hebt gehaald.
Het moeilijk bij hem was de hartslag terwijl de rest dan wel altijd goed was locomotie, tugor, spier tonus, enz.

Afbeelding
Haflinger x Welsh
Mijn nieuwe project, kan weinig over zeggen behalve dat gigantische veel pit heeft. Het plan is om volgend jaar te gaan starten.

Van,
Gaaf dat je met een Konik rijd, is hier idd erg zeldzaam. Volgens mij was ik jou nog in Wateren tegen gekomen tijdens de DFW wedstrijd.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:26

Wat een prachtig nieuw project Joram! :D Ben benieuwd hoe die het gaat doen!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:56

Ik start met mijn IJslander :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:59

Dank je Muriëlle.
Ik ben zelf ook erg benieuwd, ze is in ieder geval wel heel leuk onder het zadel :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:09

Fjorj schreef:
Van,
Gaaf dat je met een Konik rijd, is hier idd erg zeldzaam. Volgens mij was ik jou nog in Wateren tegen gekomen tijdens de DFW wedstrijd.
Ja klopt :D
jammer dat het met je fjordje niet meer gaat, jullie waren echt een leuk team samen maar je nieuwe is ook een leukerd!

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:23

_suus19_ schreef:
Je komt heel veel verschillende rassen tegen hoor op zo'n wedstrijd :)
Ik heb vorig jaar gestart met een kruising welsh x shet. Die deed het echt verbazingwekkend goed. Start ook al een aantal jaar met mijn Engels volbloed, dit is veel lastiger, erg bang paard en de hartslag kan uit het niets 40 punten omhoog schieten. Ook op het terrein zelf heb ik de handen eraan vol. Maar als het dan goed gaat is het wel extra leuk!
Verder ga ik volgend jaar nog starten met een rocky mountain horse.

hee gaaf ik ben ook aan het trainen met mijn verzorg rocky! :D hopelijk start ik voor het eerst over een half jaar/ jaar

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:39

Leuk! Hoor je toch niet zo vaak; mensen met een rocky.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:41

Eerst met mn paint en nu met mn tuiger.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:44

Ik hoop volgend jaar te starten met mijn exmoor :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:51

Wat een leuke rassen allemaal..

Ik rijd met mijn fjord en we zijn klasse III startgerechtigd. Ik wil wel een winstpuntje halen in klasse III en paard kan het denk ik ook wel alleen vind ik het voor mezelf zo'n eind.. :') Misschien een meerdaagse. :P
Beer heeft voor een koudbloed relatief lage waardes. :) Kan hem niet zo snel als een gemiddelde warmbloed aanbieden maar meestal wel binnen een minuut tegenwoordig en dan hoef ik niet overdreven te koelen. We hebben de 60 km in Uddel vorig jaar met 35 graden goed uitgereden, voor een koudbloed echt wel een prestatie! (en voor mezelf ook, haha! :') )
Spam:

Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:59

Ik heb vorig seizoen heel wat gekeurd bij endurance wedstrijden en er doen echt veel verschillende paarden mee. Echter zie je in de hogere klassen wel meer Arabieren enzo. Maar ik heb tinkers gezien, IJslanders echt van alles. Het lijkt mij ook echt heel leuk om zelf eens aan een endurance wedstrijd mee te doen. Lekker buiten in een vaak prachtige omgeving....

Helaas heb ik zelf geen paard. :-/ Maar vind het prachtig te zien hoe fanatiek mensen zijn bij de vet gate als je moet keuren haha.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:19

_RMHorse_ schreef:
Iemand die endurance met een fries rijd? Ik heb een fries maar het lijkt me wel leuk!

een kennis van mij rijd met haar erg luxe fries Klasse 2. er is zelfs een Klasse 3 Fries

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:20

Ik start volgend jaar mn Tinker in de klasse 1. Afgelopen jaar in KK gestart.

wardrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:01

Ik start met m'n criollo. Volgend jaar gaan we klasse II starten.

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:40

Ik heb met mijn KWPNer van 1.78m hoog klasse 3 (90km) gereden, Marc heeft mijn zijn fries ook klasse 3 gereden en Marly heeft meerdere New Forest ponies die klasse 3 hebben gelopen. Tonkie rijdt natuurlijk ook hogere klasses met haar IJslanders, en Inneke met haar KWPNers.

In de hogere klasses kom je dus ook echt wel andere rassen tegen ;) Ik denk dat bijna elk paard wel klasse 3 kan lopen, echter zullen ze dat nooit met 17 km/u lopen.

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:44

Ik doe het met een haflinger

een vriendin van mij doet het met een fjord en bij haar gaat het super goed.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 03-11-14 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten gecombineerd tot één post. Graag de 'edit'-knop gebruiken als je nog iets wil toevoegen aan je bericht.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:03

We kunnen denk ik met een gerust hart zeggen dat er van (bijna) ieder ras wel een is die meedoet in de Endurance :j

Mark mocht met zijn ene Fries zelfs klasse IV starten
Jeanne heeft met haar haflinger Storm zelf klasse IV (120) gestart
Tonnie rijdt hoog met haar IJslanders
Anne Marijn heeft met super shet Dinky Toy (90cm hoog) klasse II (40) goed uitgelopen
Enz enz enz

_/-\o_

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:07

Wat een bemoedigend topic is dit^^
Ik vind endurance heel interessant en ik hoop ooit ook endurance te gaan rijden.
Momenteel ben ik paardloos maar volgend jaar (hopelijk augustus/ september) komt er weer eentje, wel fijn dat ik niet gebonden ben aan bepaalde rassen.

Zo ambitieus ben ik overigens ook weer niet, klasse 2 zou leuk zijn maar veel meer hoeft niet persé.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:44

Dat is dus het leuke aan endurance.Je ziet allemaal verschillende rassen. Iedereen kan meedoen!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:53

Ik ga volgend jaar weer starten met mijn gelderse :D :D :D

AlbertineB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:30

Dit jaar voor het eerst gestart met mijn 15jarige Welsh K. Altijd dressuurmatig getraind en eenmalig voor de lol aan de kennismakingsklasse in Wateren meegedaan.
In 1 klap verliefd op deze tak van sport! De wedstrijd in Grolloo en De Ginkelse heide voor het echtje meegedaan. Kan niet wachten op de kalender van 2015 :D