Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar mijn ervaring is dat die knop bij een bokpartij wel eens in de weg zit. Maar mijn punt was dat er natuurlijk niet perse een WESTERNruiter mee hoeft

MarliesV schreef:Waarom zou je sporen om doen? Die heb je toch niet nodig buiten. Dat is ter verfijning en niet om ze voorwaards te trappen dus buiten totaal niet nodig als je paard gewoon lopen wil.
Maar je zegt dat je nog een braaf paard hebt staan. Geen volwassene in de omgeving die op dat paard met je mee kan? Dan heb je 2 paarden die elkaar kennen en zich aan elkaar op trekken.
Qimm schreef:Ik zit me nu serieus af te vragen wat het verschil is tussen buitenrijden met een westernpaard of een Engels geschoold paard
Shyboy schreef:Qimm schreef:Ik zit me nu serieus af te vragen wat het verschil is tussen buitenrijden met een westernpaard of een Engels geschoold paard
bij de meeste western paarden zit een hele goede rem op en stuur. western paarden zijn ook heel soepel en kunnen daardoor snel reageren (reageren op een goede manier bedoeld)
Dat heeft meer met africhting an sich te maken dan met africhting in een bepaalde richting. superpony schreef:Heb je les? Misschien kan je trainer een stukje meelopen ernaast. Je ouders ernaast op de fiets. Iemand op een heel braaf paard mee.
Ik vind 12 jaar en dan zoals je beschrijft niet verstandig om alleen te gaan. Wij wandelen veel aan de hand, maar dat zou ik dan ook met je ouders samen doen. Hoe meer je paard gewend is, hoe beter. Daarnaast is het heel belangrijk dat jj vertrouwen hebt, anders gaat het sowieso teveel spanning geven.