Sallandse heuvelrit: vrijwilligers gezocht en wie doet mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:24

Ik doe ook mee, lange klasse I. Ik vond de latere starttijden ook iets fijner maargoed we zijn wel eens eerder van huis vertrokken. 5 uur is nog goed te doen :j Ik ben al blij dat de wedstrijd door gaat :Y)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:11

Ik wil de kaarten uitprinten, maar ik krijg ze alleen maar klein. Een kwart A4 maar. Ik wil ze graag groter. Hoe doe ik dat?

XxSultanxX

Re: Sallandse heuvelrit: vrijwilligers gezocht en wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:27

Wij doen ook mee klasse 1 lang .
Zag idd dat er maar weinig combinaties zijn ,jammer . Maar word vast en zeker erg gezellig ! Tot zaterdag

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:25

Misty12 schreef:
Ik wil de kaarten uitprinten, maar ik krijg ze alleen maar klein. Een kwart A4 maar. Ik wil ze graag groter. Hoe doe ik dat?

Hier hetzelfde probleem!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:24

Ik doe mee in de korte klasse 2!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:46

Misty12 schreef:

Ik ben er inmiddels achter! Je moet de kaart niet online openen, maar even downloaden (rechts bovenin je scherm) Vanaf je PC print hij hem paginavullend uit

Hetzelfde geldt overigens voor het programmaboekje: als je die vanaf de site print, ontbreekt de helft vd informatie. Print je vanaf je pc na downloaden gaat het prima

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:24

Hier is het uiteindelijk ook gelukt. Nu hebben we de kaarten ook op groot formaat.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:26

Wij komen met 5 paarden vanuit onze stal! :-)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:12

Allemaal heel veel succes, ik sta morgenmiddag op een controlepost ;)

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:26

Wij zijn net weer terug. Vond het een zware rit met best wel wat modder en gladde stukken. Wel hele mooie omgeving waar ik nog twee extra km van kon genieten doordat ik 4x fout gereden was! Lol - niet meer kunnen wachten tot de prijsuitreiking maar als het goed is zouden de resultaten vanavond op de site staan. Kon ook weer gelijk aanbieden met prima hartslag. Trots op mijn oude taaie dame! Volgende week montferland met haar dochter!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:40

Wij zijn ook weer op de terugweg! Ik vond het ook een zware rit, veel technische stukken door lastige paden en inderdaad veel gladde modder en veel mul zand.
We gingen voor 10km/u gemiddeld en we hebben 10.13 gereden met super waarden, dus ik ben super trots op mijn kleine hafje :+:

De omgeving was prachtig inderdaad met de bloeiende heide en de vele paddestoelen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:43

Ik vond de rit fantastisch!
wat een mooie afwisselende route. Vond hem best meevallen qua zwaarte, op de stukken modder heb ik lekker rustig door gedraafd evenals de heuvels. Op de rechte vlakken paden was prima snelheid te maken. Wat resulteerde in een eerste plaats op de korte klasse 2!
smurf liep Super ik ben helemaal trots :D

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:21

Jammer genoeg heeft onze ruiter de rit niet uit kunnen rijden (was even niet verstandig, dus we hebben halverwege de trailer er bij gehaald). Maar mooie omgeving... en vanuit mijn optiek heel goed georganiseerd. ^^ Duidelijke groomroute, groompoints goed aangegeven, en eindelijk eens een keer een duidelijke kaar gekregen ook...! :D

Zeker voor herhaling vatbaar ;)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:04

Wij zijn inmiddels weer een paar uurtjes thuis. Was een lange dag, maar wel weer erg gezellig. Vanmorgen om 5 uur gaan laden en met een half uurtje stond pony in de trailer. Als hij eenmaal staat is het goed, gaat hij lekker staan eten. Dus we waren mooi op tijd in Haarle. Anouk heeft weer super gereden met op het einde een mooie galopfinish. Mooie waardes op de vetkaart. Wel steeds met 60 in de vetgate, en dat voor een pony die normaal 48- 52 heeft. Wel vreemd, maar goed, 60 is oké dus zeuren we niet. Uiteindelijk werd deze rit beloond met een mooie eerste plek in de korte klasse 3. Bij de Nakeuring was alles goed, dus de vlag kon uit! Pony bij de trailer nog wat gras laten eten, rustig geladen in 10 minuten. Thuis kon hij nog even in de wei bij zijn vriendinnetje die hem toch wel gemist had ( maar vervolgens met de buurfjord ging staan vrijen). Wij alles opgeruimd en uitgepakt. En daarna wel verdiend met de beentjes omhoog op de bank.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:29

Hier ook een super rit!
Was inderdaad een zwaar en technisch parcours. Heerlijk gereden, organisatie was goed! Uiteindelijk heb ik samen mijn vriendin de eerste en tweede plaats in de kennismakkingsklasse gehaald. Super trots op onze "groentjes" in de endurance!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:39

di jaar kwam helaas wat vroeg.. volgend jaar ben ik er bij.. terrein is mij bekend rijd er iedere dag :)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:24

Een aantal mensen verkijkt zich toch op dit terrein, want het is best lastig en je moet technisch kunnen rijden. Maar het is daar erg mooi.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:10

Ik ken de omgeving daar helemaal niet maar wat is er dan zo anders aan dit terrein?
Wat versta je onder technisch rijden? Hier kennen we alleen maar bosgrond en bermen om te rijden.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:37

Het was voor mij de eerste keer. Wat een mooie omgeving om te rijden. Wij zijn netjes rondgekomen. Ik ben trots op mijn kleine Vossemannetje! Super bedankt, iedereen van de organisatie. De route was goed aangegeven. Later kon ik ook nog de vetkaart en de lijst ophalen.

Bij het rijden ook nog fijn gezelschap gehad, en we hebben onze lijstjes ook kunnen doen (net tempo, net galopje tussendoor, wat laten drinken bij het groompunt).

Misty, dat van de hartslag viel mij ook al op. Er stonden op de uitslagenlijst heel veel combinaties (bij mijn lijstje 6 van de 9) die precies 60 hadden. Ons doel was netjes rond rijden en onder de tien kilometer gemiddeld rijden. We zaten op 9 en nog wat kilometer, dus heel mooi. Bij de vechtdalrit in het voorjaar had paard 52 bij de finish en ik had het idee dat hij dit keer ook wel zo ongeveer rond de 50 zat. Maar ja, goed is goed.

Het terrein had best wel wat hellingen, heuvel op en heuvel af. Bos en heide wisselden elkaar af. De paden waren afwisselend, verharde weg stukjes, paden met mul zand, wat modderige stukken, brede paden, smalle slingerpaadjes. Er was vrij veel kiezel zo her en der. Paard liep daar wat voorzichtiger.

Chariklia, welk startnummer hadden jullie? Ik was met een vos met brede bles (arabiertje), had startnummer 1 :D , en reed mee met een amazone met een donkerbruine merrie, startnummer 66 geloof ik. Wij zijn een paar keer wat mensen tegengekomen die verkeerd waren gereden. Ze kwamen tegelijk bij ons op een punt dat we naar links gingen (voor de anderen rechts).

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:23

risky schreef:
Ik ken de omgeving daar helemaal niet maar wat is er dan zo anders aan dit terrein?
Wat versta je onder technisch rijden? Hier kennen we alleen maar bosgrond en bermen om te rijden.

ik vond het terrein fantastisch!
opletten op de paden die flink,klommen en daalden met tussen door een pad over de hei waar je gewoon door de begroeiing het pad niet meer zag en het en der flink steenslag. Maar alles afgewisseld met mooie brede paden waar tempo gemaakt kon worden.

deze 'technische' wedstrijden vind ik leuker en makkelijker dan de platte rechttoe rechtaan wedstrijde. Ik vind ze veel leuker om te rijden en,smurf ook. Als je pony gemotiveerd blijft gaat het gewoon allemaal zoveel makkelijker

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:34

Ik had startnummer 75

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:11

@Kim: wat jij zegt is ook precies wat ik zo leuk vond aan Haarle vorig jaar. De wedstrijd staat hoog op m'n favorietenlijstje :j

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:44

Ik vond het een enorm leuke wedstrijd en Amy ook. Volgend jaar wil ik hem zeker weer rijden! Het gele rondje vond ik technischer dan het witte rondje trouwens.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:12

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten. Deze wedstrijd viel helaas in mijn werkweekend maar ik heb hem vorig jaar gereden en vond het een erg plezierige wedstrijd in een mooie omgeving

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 07:07

Iemand al uitslagen gezien?