[WN] Federatie Nederlandse Westernverenigingen (FNW)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:27

Dat klopt niet helemaal.
Wil je AQHA wedstrijden starten moet je lid zijn (in ieder geval om je punten te registreren) en dat is bij de andere ras-stamboekvereningen volgens mij ook het geval. Wil je een DRHA wedstrijd meedoen in bijv. de 'green as grass' klasse, moet je (correct me if i'm wrong) lid zijn van de DRHA om mee te mogen doen. NRHA klassen mag je alleen starten als je lid bent van NRHA.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:04

Klopt als een bus.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:46

Tenfold schreef:
Dat klopt niet helemaal.
Wil je AQHA wedstrijden starten moet je lid zijn (in ieder geval om je punten te registreren) en dat is bij de andere ras-stamboekvereningen volgens mij ook het geval. Wil je een DRHA wedstrijd meedoen in bijv. de 'green as grass' klasse, moet je (correct me if i'm wrong) lid zijn van de DRHA om mee te mogen doen. NRHA klassen mag je alleen starten als je lid bent van NRHA.

Bij de APHA hoef je zolang je Open start geen lid te zijn, het paard krijgt wel gewoon de punten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:25

Tenfold schreef:
Dat klopt niet helemaal.
Wil je AQHA wedstrijden starten moet je lid zijn (in ieder geval om je punten te registreren)...
Dat zei ik toch Verward
Lid zijn van de AQHA bedoel ik dus, niet van de NQHA.
Of jij moet de NQHA bedoelen Lachen

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 17:34

Onder de fnw kunnen de afzonderlijke verenigingen gewoon hun wedstijden blijven organiseren dus er blijven gewoon wran wedstijden en wedstijden van de verschillende rasverenigingen, dit kan dus vogens mij dan ook geen reden zijn waarom de nqha niet mee doet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:47

Hoe verklaar je deze uitspraak dan:
Citaat:
Naast genoemde activiteiten willen we naar één Nederlands Kampioenschap voor alle rassen.

We hadden er 2: de WRAN en de NQHA.

Nou is 'willen' één ding, maar het voor elkaar krijgen een ander Haha!

brio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:11

Hallo,
Ik kan jullie een reden geven waarom de NQHA niet kan aansluiten bij de federatie en dat is om het feit dat van de AQHA er niet gevraagd mag worden aan hun leden om voor extra dingen te betalen. Dit houdt in dat de leden van de NQHA/AQHA niet extra mogen gaan betalen voor startnummers en diverse. Dit is aan de leden van NQHA ook uitgelegd tijdens een vergadering. Het was opzich een mooi idee van de federatie om erin te gaan, maar het sloot niet aan met de regels van de AQHA. Aangezien de NQHA een dochter is van de AQHA, moeten die zich aan de regels van de AQHA houden. En mogen ze niet ergels aan nemen van de federatie, want ik had ook begrepen dat hun een regelboek gaan uitbrengen, maar die kan nooit gelden voor de Quarter mensen die officiele wedstrijden starten want die hebben zich te houden aan de regels van de AQHA. Ik hoop dat het een beetje toelichting geeft....

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:52

Sugermiss:
Citaat:
Tenfold schreef:
Dat klopt niet helemaal.
Wil je AQHA wedstrijden starten moet je lid zijn (in ieder geval om je punten te registreren)...
Dat zei ik toch
Lid zijn van de AQHA bedoel ik dus, niet van de NQHA.
Of jij moet de NQHA bedoelen

Dan moet je de rest van de zin lezen.....
Daarmee geeft ik aan dat dat voor andere (ras)organisaties ook het geval is, dat wilde ik aangeven. Jij zei namelijk dat dat niet het geval is.

Maar ik begrijp dat geen lidmaatschap nodig is bij deze federatie. Gelukkig.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:18

Sugarmiss schreef:
Hoe verklaar je deze uitspraak dan:
Citaat:
Naast genoemde activiteiten willen we naar één Nederlands Kampioenschap voor alle rassen.

We hadden er 2: de WRAN en de NQHA.

Nou is 'willen' één ding, maar het voor elkaar krijgen een ander Haha!

Kijk het is ook maar net wat voor naam je aan een wedstrijd geeft als je het nou landelijke quarterhorse show noemt heet het geen nk meer.
Van de appaloosa club hebben we jaarlijks ook 2 wedstrijden en deelname wran nk met aparte appaloosa klassen.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:39

Sugarmiss schreef:
Lijkt mij een gemiste kans voor de NQHA.

De federatie legt zich voornamelijk toe op wedstrijden. Daar wij binnen ons leden bestand van ca. 350 leden
maar een kleine vijftig wedstrijd ruiters hebben en wij eigenlijk een rasvereniging zijn vonden
wij dat we het geld dat wij zouden moeten betalen een 2.50 per lid beter aan iets ander konden besteden.
Ook bepaalde dingen die ze in willen voeren gaan tegen de AQHA regels in, waar wij ons aan moeten houden.
En we vonden als bestuur dat we beter onze energie in onze eigen vereniging kunnen steken.

Dit zijn dus in grote lijnen onze argumenten.

Groeten
Astrid

Deze mail kreeg ik als antwoord op de vraag waarom de NQHA niet bij de federatie aan gesloten is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:56

Sugarmiss schreef:
Lijkt mij een gemiste kans voor de NQHA.

Citaat:
De federatie legt zich voornamelijk toe op wedstrijden. Daar wij binnen ons leden bestand van ca. 350 leden maar een kleine vijftig wedstrijd ruiters hebben en wij eigenlijk een rasvereniging zijn vonden wij dat we het geld dat wij zouden moeten betalen een 2.50 per lid beter aan iets ander konden besteden.
Ook bepaalde dingen die ze in willen voeren gaan tegen de AQHA regels in, waar wij ons aan moeten houden.
En we vonden als bestuur dat we beter onze energie in onze eigen vereniging kunnen steken.

Dit zijn dus in grote lijnen onze argumenten.

Groeten
Astrid

Deze mail kreeg ik als antwoord op de vraag waarom de NQHA niet bij de federatie aan gesloten is

[edit SM; voor de duidelijkheid even wat quotes geplaatst]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:00

Citaat:

Ik ga er vanuit dat dit besluit werd ondersteund door een ledenvergadering Verward c.q. stemming.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 10:45

Ik lees 'maar' 50 wedstrijd ruiters, maar dat zijn wel de 50 die je ras in de picture brengen en de sport promoten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:36

Alle 50 Cool Knipoog
En volgens mij behoort er bij een vereniging meer te gebeuren dan alleen het ras c.q. de sport promoten.

Maar wat vinden de Bokkers die NQHA-lid zijn hiervan Verward