Endurance Grolloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidi73

Re: Endurance Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:57

Grolloo is een super fijne wedstrijd. Dat vonden we vorig jaar al en dat kregen we dit jaar weer bevestigd. Goed uitgezette en mooie route, gezellige organisatie en vrijwilligers. Heerlijk gereden, inderdaad met Anouk en Rakesh. Samen achter de massa gestart, rit mooi opgebouwd en als nummers 4 en 5 hand in hand over de finish. Een goede rit zit hem niet perse in het vooraan starten ;).
Wat er met Magnum gebeurde daarna was een complete verrassing en absoluut niet leuk. Alle lof voor de veterinairen en studenten hoe ze voor Mag gezorgd hebben! Hij staat nu, na een extra nacht op het Paardendal, weer in de wei en is weer redelijk zichzelf. Bloedje laten prikken op de terugweg in Bodegraven en daar blijkt toch uit, zoals Jiske al dacht, een virusinfectie uit die hij onder de leden had. Samenloop van omstandigheden...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:57

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:46

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:56

Leuke foto's! Ziet eruit als een mooie wedstrijd :)

Ik zou ook meerijden met m'n paard op de lange klasse 1. Hij stond braaf optijd in de trailer, maar hij was zo bang dat hij compleet stond te trillen en steeds z'n kop onder de borststang door deed en vast zat.. De trailer bonkte ervan zo hard was hij aan het trillen. Ik durfde het niet aan om 2 x 1,5 uur met hem in de trailer te rijden. Dus maar een klein stukje gereden naar een bos in de buurt, zodat hij niet helemaal z'n zin had gekregen.

Helaas is het altijd wat met hem op de trailer, dus moeten besluiten om helemaal met de wedstrijden te stoppen. Erg jammer want ik vind het een hele leuke sport en m'n paard vond de ritten ook altijd fijn..

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:04

Dan zou ik eens kijken of je met iemand kan oefenen op de trailer.
Begin eens met een maatje ernaast.

Want stel dat hij naar de kliniek moet, dan kan je ook niet weg.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:40

Bedankt voor de tip :) maar ik heb echt al veel geprobeerd. De ene keer is hij gewoon heel braaf en de andere keer raakt hij weer volledig in paniek.. Maatje ernaast gaat wel beter maar dat is niet iets wat ik regelmatig kan oefenen aangezien ik niet de beschikking heb over een auto die dat kan trekken. Sowieso heb ik niet veel mogelijkheid om te oefenen omdat ik de auto van m'n ouders moet lenen voor de trailer en die wonen 150 km verderop. Daarom denk ik dat het gewoon niet eerlijk is om het van m'n paard te vragen..

Aangezien ik dus ook niet echt over vervoer beschik zal m'n paard niet snel naar de kliniek gaan. Mocht het toch echt nodig zijn dan zal het vast zo erg zijn dat die 5 min bang op de trailer staan erbij in het niet valt (kliniek is hier een paar straten verderop).

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:40

@_suus19_: Bij mijn oude werk doet mijn bazin trainingen trailerladen en training en ik heb nog nooit gehoord dat het haar niet gelukt is een paard niet goed getraind aan de eigenaren terug te geven (www.paardenjij.nl) Ik kan natuurlijk niet in jou portemonee kijken, maar als je toch geen wedstrijden meer gaat rijden dan hou je toch geld over zou je denken :P

Mijn paardje vond het daarnaast zelf ook altijd vreselijk, tot ze op een tweepaardsvrachtwagentje ging staan en ze staat nu heel erg fijn + dat je dan alles hoort en kunt zien en dus ook weet hoe voorzichtig je moet rijden. Af en toe een huren kost voor mij niet teveel, maar ook dat is een afweging die je zelf moet maken!

Ik heb trouwens op de wedstrijd bij het schapenweitje waar de hekken open stonden en twee meiden stonden iemand gezien die foto's maakten met volgens mij haar telefoon, iemand enig idee wie dit was??

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:13

Een beetje laat, maar heeft iemand een oranje parelli stick gevonden op het terrein? Wij gebruiken die stick alleen voor het trailer laden en zo kwamen we er afgelopen zondag pas achter dat we die stick miste. We hebben de stick normaal altijd in de trailer liggen, maar nu dus niet. We hebben alles afgezocht, maar geen stick gevonden. Wij stonden aan de bosrand, ongeveer in het midden. We hebben de organisatie al gemaild, maar die hebben niets gevonden. Het paardendal is ook al gemaild, alleen nog geen antwoord gehad. Weet iemand of deze stick gevonden is? Heeft iemand deze stick gevonden? Wij willen hem graag terug!