[WN] Western rijder die een clinic wil geven gezocht!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:03

Sorry hoor , een goede ruiter hoeft niet perse een wedstrijdruiter te zijn !!! Er zijn zat goede ruiters die geen shows meer rijden om wat voor reden dan ook!
Ik heb amateur en open gestart in alle onderdelen maar start nu al een aantal jaar niet meer.
Dat betekent niet dat ik geen goede ruiter zou zijn of een slecht paard heb!

Met in de buurt zoeken bedoel ik natuurlijk niet de buurman van de hoek die buitenritjes rijdt met een wsternzadel. En Superpony, jij weet ook dat ik dat niet bedoel!
Het gaat erom dat de TS geen groot budget heeft en de meeste "grote" namen zijn niet te betalen of hebben hier geen zin in...zucht.... waarom legt op bokt altijd iedereen je woorden op een schaaltje..... ik wil ook de TS alleen maar helpen....

quarterH

Re: Western rijder die een clinic wil geven gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:18

misschien snapt SP dat wel omdat ze jou kent maar de TS wellicht niet.
en ik zeg niet dat het een wedstrijdruiter MOET zijn. alleen als iemand goed presteert op grotere wedstrijden weet je zeker dat hij/zij weet waar hij mee bezig is. daarmee zeg ik dus niet dat iemand die geen wedstrijd doet per definitie niet weet waar hij/zij mee bezig is.
maar aangezien TS een leek is op het gebied kan zij dat verschil waarschijnlijk ook niet zien en de kans dat je dan met 'de buurman op de hoek die buitenritjes maakt in westernzadel' aankomt is dan aanwezig.

dus dan zeg ik, kijk dan liever naar iemand die het goed doet op shows zodat je zeker weet dat je een 'goede' hebt.

en nee, dat hoeft niet meteen Bernard Fonck of Mattheo Sala te zijn. er zijn genoeg goede non pro of open ruiters die dit willen toen tegen onkostenvergoeding. uit naam van de sport!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:28

Dat is wel waar quarterH, daar heb je ook weer gelijk in....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:29

[quote="ElCamino"]Dat is wel waar quarterH, daar heb je ook weer gelijk in....[/quote

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:31

Ik reageerde niet op jou el camino ;) Jij gaf al aan dat je niet kon, dus prima.

Het lijkt mij makkelijker om iemand te vinden die bekend is, als je het western wereldje niet kent. Stel dat zij nu met een naam komt, kunnen anderen een beetje inschatten of dat een clinic van niveau wordt. Komt zij met Jantje van om de hoek, is het maar een gok, snap?

Ik ben gewoon bang dat het een rommeltje wordt, iemand het wel ''even'' laat zien en de western weer eens in een negatief daglicht komt.

Op de meeste lokaties kan een reining demo gewoon niet zo makkelijk. Basis is heel belangrijk en kun je laten zien, maar ik denk dat je bij zoiets beter van alles wat kan uitleggen en laten zien. Evt een stand erbij van de stal/trainer met een scherm die reining laat zien.

Voor de omgeving van Zwolle ook wel goed denk ik. Zwolle is toch wel een grote plaats, maar zit imo vrij weinig qua western gebeuren. ( net als in zoveel andere plaatsen natuurlijk )

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:38

Informeer anders even bij Alice Zijlstra, dr site is nog niet af, maar er staat wel n telefoonnr: www.versatilehorse-training.nl
ZE rijd wel wedstrijden, maar niet meer in nl omdat ze alles al heeft gedaan zegmaar. Ze rijd ook demo's, shows en kan erg leuk vertellen!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:43

Bij een algemene demo kun je best reining laten zien. De stops zullen niet kunnen maar spins wissels cirkels kan wel. En met de nodige uitleg kun je wel vertellen dat de stops normaal langer zijn en dat het afhankelijk is van de bodem.. Ik heb er gewoon foto's bij gedaan. Niet iedereen kan een stand, een scherm, een beamer etc etc regelen.... het moet wel luk blijven voor d organisatie....

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:11

Idd contact Alice zijlstra eens. Geeft leuke demo's waar veel verschillende onderdelen aan bod komen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:34

Dank jullie wel, die naam heb ik inderdaad vaker voor gekregen.

Die ga ik contacten. We hebben ons bestuur gevraagd wat ze er van vinden. Anders word het inderdaad een demo zonder spinns of stops.

Ben benieuwd!