[WN] Western rijden? Ohh Yeaahh!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:28

Sicayes schreef:
Haha, dan is het misschien qua manegerijders niet zoveel veranderd :o maar inderdaad, als jij goed les krijgt op je verzorgpaard dan maakt dat geen ruk uit.

Jaa.. hij heeft wel wat prijzen gewonnen := maar ben sowieso niet zo thuis in de prijzen van (goede western) paarden. :')

Haha dat geloof ik zomaar

Nouuuu geloof me.. Je portomonee die zal weer een sprongetje maken!

Popstra

Re: Western rijden? Ohh Yeaahh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:17

Een wat ouder, ervaren paard die hoog gepresteerd heeft (lees een goed gezond paard ook) ga je niet vinden voor 10.000

En de illusie dat je portomonee een sprongetje zal maken dat gebeurt ook pas na jaren van bloed, zweet en tranen als je het al goed doet.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 14:36

Ik ben ook niet op zoek naar een paard wat al heel hoog heeft gelopen op wedstrijden. Dat is niet te betalen voor mij op dit moment. Zoals ik het nu zie is het klein beginnen voor mij

Aan een sprongetje maken bedoel ik zeker niet dat deze gevuld gaat worden ;) ik snap zelf ook wel dat dat jaren werk kost. Bedoelde meer dat het veel geld gaat kosten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:44

rapido schreef:
En de illusie dat je portomonee een sprongetje zal maken dat gebeurt ook pas na jaren van bloed, zweet en tranen als je het al goed doet.

Ik denk inderdaad dat ze bedoeld dat mijn portomonee een sprong van schrik zal maken ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:26

Kijk ook eens naar de andere zeer leuke onderdelen van western wedstrijden.
Reining en Cutting is zeker niet het enige ;)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:37

Heb een boek over western rijden vandaag binnen. Ga over 3 weken naar amerika, neem ik alles mee en in het vliegtuig kan ik lekker alles er op na lezen! Wie weet zit er indd nog meer bii wat me aanspreekt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:20

Sicayes schreef:
rapido schreef:

Ik denk inderdaad dat ze bedoeld dat mijn portomonee een sprong van schrik zal maken ;)

Doet de mijne ook nog dikwijls :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:38

Haha, elke keer weer als ik weer iets zie wat ik misschien wel helemaal niet nodig heb maar toch ineens wel := gek hoe ik dat toch altijd heb bij paardenspullen.. broekje erbij..shirtje erbij.. nieuwe sporen..misschien ook maar nieuwe cap :+

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 10:46

Haha jaa inderdaad.. Ik vind het ook veel leuker om paardenspullen te shoppen dan normaal te shoppen voor mn eigen kleding. Dan is het winkel in, winkel uit binnen no time ;p

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:56

Beter een wat ouder en ervaren paardje kopen. Iedereen rijdt zijn eerste reiningpaard "naar de knoppen". Ik ben zelf gestart met een kruising quarter/newforest. Leuke pony, heb er zelfs eens een 69 mee gereden, vond ik toen erg goed. Nu heb ik mij een beter sportpaard gekocht. Ik heb van kleine Handy erg veel geleerd, en ben ook erg blij dat ik niet begonnen ben met Sneaky, voor mij en vooral ook voor haar :)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:35

sevke schreef:
Beter een wat ouder en ervaren paardje kopen. Iedereen rijdt zijn eerste reiningpaard "naar de knoppen". Ik ben zelf gestart met een kruising quarter/newforest. Leuke pony, heb er zelfs eens een 69 mee gereden, vond ik toen erg goed. Nu heb ik mij een beter sportpaard gekocht. Ik heb van kleine Handy erg veel geleerd, en ben ook erg blij dat ik niet begonnen ben met Sneaky, voor mij en vooral ook voor haar :)

Thanks, lijkt mij ook het handigste zoals ik het nu van iedereen terug krijg :) Wat heb jij ongeveer uit gegeven aan je eerste paardje?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:46

sevke schreef:

Ben ik het niet mee eens! Wat een onzin dat iedereen zijn eerste reining paard naar de knoppen rijd. Als je goed begeleid word tijdens de training is er niets aan de hand. Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik mijn paard niet naar de knoppen heb gereden!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:19

Mijn eerste reining paardje doet het ook nog steeds.....

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:57

Tess070 schreef:
sevke schreef:

Thanks, lijkt mij ook het handigste zoals ik het nu van iedereen terug krijg :) Wat heb jij ongeveer uit gegeven aan je eerste paardje?

4000 euro.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:04

Mocht iemand dit topic nog volgen/lezen..

Als het een paard wordt van de prijsklasse 5/6000 en inderdaad voor de startende sport.
Welke keuringen zouden jullie dan uit laten voeren? en met wat voor kosten moet ik rekening houden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:51

Rontgenen benen en rug, 5 paneltest. Longen en hart.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:17

Thank you! Zet alle tips even op een lijstje voor mezelf

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:46

dus een klinische en een rontgenologische keuring
bel even goed rond want de prijzen verschillen nogal

ik heb zelf edigit iedere keuring laten komen, keuren ook voor de verzekering
zij komen op locatie

enne idd wat een onzin over je eerste reiningpaard naar de knoppen rijden, daar ben je toch zelf bij :P

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:13

ja, je bent er zelf bij, maar je doet automatisch nog heel wat dingen fout, ook al heb je les/training. Wees realistisch ! Ik zou mij nooit als eerste wedstrijdpaard een duur showklaar paard kopen. Je eerste wedstrijdpaard is leergeld, zo zie ik het.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:16

Ja heb er nu eentje gevonden voor 400 die op locatie doet en allebei de keuringen.

Al zou ik het budget hebben wil ik ook geen top wedstrijd paard. Wil juist samen niveaus bereiken en kijken hoe ver we kunnen komen.. Leren en samen oefenen..
Niet een geheel groen paard, maar wel eentje die al de knopjes kent

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:08

lijkt me een goede instelling tess