[WN] Eindelijk weer les met Woody!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

Re: Eindelijk weer les met Woody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 03:21

Ziet er nu al super uit! Veel succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 05:19

Hij is altijd met shanks gereden. Eigenaresse rijdt daar ook mee en we hebben niets anders. Zij vindt het prima zo.

Uitgelicht!! *\o/*

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:10

He lekker ding!! Als je het eerste filmpje vergelijkt met de laatste zit je veel meer ontspannen in het zadel *\o/*. Les van Marlies is altijd een positieve ervaring!! En jeleert er heul veul van. Loslaten is nu eenmaal niet zo gemakkelijk. Ik was te druk met m'n handen, na een lesje zonder teugels is mijn vertrouwen echt giga gegroeid. Hoop voor je dat je nu weer kan gaan genieten van het rijden op je vriendje :D.

Oh ja, ik hoop echt dat je zaterdag getuige kan zijn van de eerste les van mijn paps. Hij was aan het bluffen dat hij een buitenrit wilde maken in zijn zwembroek :'), dus krijgt hij die buitenrit voor z'n 71e verjaardag :'). Moest hij wel eerst een paar lesjes volgen. (Maak er ook een topic van hier op bokt)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:52

Goed bezig, Marlies +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 09:01

Nathalie, ik ga mijn best doen om erbij te zijn!! :)) En ik ben echt super blij met Marlies!!

Thanks WB! :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:19

Leuk dat ik je in uitgelicht tegenkom. Leuk paardje. En het ziet er voor zover echt netjes uit.
(Moet ik erbij zeggen dat ik niet met western bezig ben).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:22

Fijn dat je een instructrice hebt gevonden waar je een goed gevoel bij hebt, met begeleiding gaat het vast wel goed komen qua rijden. :)

Ik zit me toch wel een beetje af te vragen of iedereen een ander topic voor zich heeft dan ik, want ik vind eigenlijk dat het er allemaal niet heel prettig uit ziet voor het paard. Je instructrice laat je behoorlijk ingrijpen met die shank en ookal geef je aan dat het paard gewend is met dit bit, het blijft toch een bit met een scherpe inwerking. Je paard moet toe zijn aan het werken met een shank, maar dat je hier als ruiter aan toe bent is minstens zo belangrijk :j
En wanneer loslaten nog zo lastig is (en dat vind ik zelf ook) zou ik me toch wel afvragen of een shank dan in mijn handen wel zo eerlijk is naar het paard toe.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:33

Marlies Maathuis is een vrij bekende ruiter en instructrice. het is jammer dat we door de wind haar uitleg niet helemaal meekrijgen, want dat ze Marlies hier Woody wat strenger in laat grijpen zal zo zijn redenen hebben.
ik les ook met een shank op lespaarden en *gasp* op twee handen. met goede begeleiding is dit imo gewoon prima.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:38

Volgens Marlies heeft hij niet zo'n scherpe inwerking, is één van de lichtste shanks. Zit ook een normaal gebroken bitje aan, geen stang.

En ik heb er ook niets over te zeggen, eigenaresse rijdt hiermee (toen hij lespaard was liep hij hier al mee) en vindt het prima. En ik krijg er idd goede begeleiding bij en als ik iets niet goed doe dan hoor ik dat ook.

Ik ga er gewoon hard mee aan de slag dat ik sneller doorheb wanneer ik los kan laten. :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:57

Het heeft niet zo'n scherpe inwerking is wel een dooddoener. Je hebt filmpjes dus je kan zelf ook zien hoe zuur het paard kijkt wanneer je inwerkt en de mond flink open doet....
Misschien niet leuk om te horen, maar ik zie hier hetzelfde als het ''standaard'' dressuurplaatje wat vaak wordt afgekat(en terecht) door (western)ruiters: geen gel*l in de krul...

Voor zover ik weet hoort toch ook bij western ECHTE ontspanning de basis te zijn, en komt dat krulletje dan vanzelf. Als hij scheef is is gymnastiseren toch ook een behoorlijk belangrijk onderdeel.. zolang dat nog niet juist is kan er natuurlijk nooit een echt krulletje ontstaan. Ook als de ruiter inknikt moet dat eerst verbeteren. Dat is toch niet anders bij western als bij dressuur of welke vorm van de sport dan ook.
Ik ga dus ook mee met Mars. Daarnaast heb je aan de eigenaresse gevraagd of je van iemand anders les mocht hebben, waarom zou je dan niet kunnen vragen of er een ander bit in mag wanneer jij rijdt? :)

Naast dat is het natuurlijk fijn dat je zelf weer vertrouwen krijgt in het rijden :)
En wat een ontzettend mooi paard!

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Heel goed van je dat je niet op dezelfde manier door bent gegaan maar op zoek ging naar een goede lesgever. Er is in de filmpjes verbetering te zien. Loslaten is zo moeilijk voor ons mensen omdat wij zo graag het ( valse ) gevoel van controle willen houden. Toch ontspant het paard juist veel beter als je los laat en dat geeft de veiligheid, daardoor kun je dan zelf ook weer ontspannen.

Ga vooral door met de lessen. Kijk ook zelf je filmpjes na, eventueel met haar zodat je dingen kunt nabespreken.

Over het bit: Misschien als je de eigenaar vraagt of je ook een ander bit mag proberen dat ze wel akkoord gaat?
Een stang is trouwens echt zachter van inwerking dan een enkel gebroken bit!
Houd maar eens een enkel gebroken bit tussen je handen en laat dan iemand daar iets druk op uit oefenen. en doe dat dan daarna met de stang, wedden dat de stang minder in je bovenste hand ( paard zijn gehemelte ) prikt en de druk beter verdeeld waardoor het minder streng inwerkt. Natuurlijk is ook de inwerking en zachte hand van de ruiter die uitmaakt hoe scherp een bit voelt voor het paard.

Magoed. Rijden doe je met de benen en niet met je handen en dus met deze begeleiding zal je instructrice jou ook hier goed mee helpen waardoor je niet in de mond stoort.

Ga lekker door met lessen, je gaat er zeker van voorruit! Suc6

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:13

Wat goed dat je toch de drempel over bent gegaan, het is best moeilijk om jezelf over die onzekerheid heen te krijgen :j

*\%/* Ga zo door Marlies *\%/*

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:16

Wat goed dat je weer hebt durven galopperen :D! Woody is echt een knapperd <3

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 05:59

Suuskipje schreef:
Ziet er goed uit Marlies!
En vind Marlies Maathuis nog steeds een hele fijne instructrice. Ze is zo fijn duidelijk en geeft zo positief les! Lekker zo doorgaan!

Ik ben het met Suus eens :) Marlies is erg positief in haar lesgeven en geeft veel positieve bevestiging. Wat fijn dat je met haar training weer verder kunt met je paardje :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:18

Fijn dat je weer ge galoppeert hebt Marlies! Heb er niet heel veel verstand van maar er zitten na mijn idee mooie momenten tussen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:52

Ziet er goed uit. Zo te zien geeft marlies ook wel fijn les.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 15:54

Ja, ze geeft ontzettend fijn les!! Vind het jammer dat ik niet vaker kan lessen maar heb helaas het geld er niet voor. :\ 30 mei heb ik weer les. :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 06:52

Hoe laat?? Als het tussen werktijden door is kom ik mss kijken :D. Echt nog steeds toppie meis dat je er gister was. Was te lang geleden dat ik je gezien heb. +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 06:54

Ik vond het ook leuk om je weer te zien!!
En waarschijnlijk om 15.00. Zou tof zijn als je kon komen! ! :*

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:13

Dat ga ik ws niet redden... als het een uur eerder zou zijn of anderhalf uur eerder zou het ik het ws wel redden...

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:18

wauw zo mooi!
ik vind je zit vooral in draf echt super mooi.
jullie komen er wel!