Welsh-atje van 23 jaar krijgt een halve schep gerstemix van mijten per dag.
Als ze straks door haar wintervacht heen is wordt dat wat minder.
Welsh-cob merrie van 7 jaar en recreatief in gebruik maar wel vlotte buitenritten van 25km staat op 1.5 schep(zal 1kg zijn) gerstemix per dag.
Am Appaloosa van 13 jaar op pensioen krijgt 1 schep gerstemix en 1/2 schep sportmix( in totaal dus 1 kg) per dag.
Wat er nu precies in die sportmix zit weet ik niet maar als ik dat geef hoor je dat geknik in zijn gewrichten niet meer, stop ik begint dat na 2 dagen weer te knikken.
Paint van 8 jaar en redelijk intensief in gebruik, paar keer per week training in de bak en 1 keer in de week een vlotte buitenrit van 25km.
Krijgt 2 scheppen gerstemix en 1 schep sportmix(die hij niet lekker vind
dus af en toe krijgt hij 3 scheppen gerstemix) en na training krijgt hij nog een schep gerstemix.Ik heb bij hem al verschillende voeren geprobeerd omdat hij best moeilijk op gewicht is te houden en ik liever geen grote hoeveelheden krachtvoer voer maar hij heeft het blijkbaar echt nodig.
Alle 4 krijgen ze 3 x per dag ruwvoer waarvan 1 x s'avonds op stal en zoveel dat ik zeker weet dat ze daar tot de morgen mee doen.
Overdag staan ze samen en is het moeilijker om in de gaten te houden of ieder zijn deel wel krijgt.
Nina (welsh-cob) eet heel snel grote hoeveelheden ruwvoer, Lotte(welsh-a) kan er ook wat van terwijl Blue en Spatter veel rustiger eten.
Ik ben aan het overwegen om mijn ruin ook een schepje pavo vital bij te voeren. De reden dat mijn ruin snachts op stal staat is trouwens zijn voerdernijd en het feit dat hij dan in zijn uppie het ruwvoer voor 3 paarden op vreet aangezien hij verder niets krijgt en toch wat vetjes heeft wil ik kijken of ik hem zo toch dunner kan krijgen..