Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In de rest van de wereld zijn de paardjes altijd kleiner, en de mensen echt niet altijd korter.DubbelDun schreef:Robin_S schreef:Goh... de echte cowboys zijn vaak grote, stevige mannen en die rijden toch ook gewoon al die tijd op quarters of andere kleinere rassen?volgens mij moet je gewoon kijken naar een paard waar je je comfortabel op voelt!
Quarters zijn van oudsher geen kleine paardjes en hard werkende cowboys waren zelden zwaarlijvig
Robin_S schreef:Ik begrijp heel best wat je probeert te vertellen, maar je moet dingen niet gaan bagatelliseren om het daarmee 'normaal' te laten lijken c.q. goed te praten dat het gebeurd. Het ene paard zal best sterker zijn als de ander, maar er is nog steeds een rekensommetje dat een paard 15 tot 20 % van zijn lichaamsgewicht kan dragen. Daarboven ga je interen op de gezondheid/levenslengte van het paard..... volgens mij begrijp je best wat ik probeer te vertellen.
xApple schreef:Ik ben geen westernruiter maar ik heb een Quarter x Haflinger merrie van 1.40,
zij is mega breed en sterk en kan echt wel wel iets meer aan dan een doorsnee
pony van 1.40. Ik zelf ben 1.68 en weeg 67 kilo en dat gaat heel goed
. joafan2003 schreef:Superpony= Mojo is helemaal okay en niet te klein gebleven, 1.54m is niet klein voor een Quarter/Paint. Zelf ben ik maar 1.60m=mooie maat voor mij. Door zijn brede body ziet het er niet raar uit als iemand langer dan 1.80m hem rijd.
Zijn vader was 1.52m en zijn moeder ook zo iets=Obsidian Star-staat in all breeds pedigree.
simodi schreef:rapido schreef:Ik zeg dan, zoek iets wat bij je postuur past. Maakt het geheel een leuker plaatje. Zo ook als je heel lang bent, zoek dan een wat groter paard uit.
Wordt dan toch lastig als je graag een paint of quarter wilt, die zijn nou eenmaal geen 1.70!