[WN] Desteny na een maandje trainen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:07

Fijne foto's, het geeft een mooi ontspannen beeld! Ik heb het idee dat de baby shank meer doet voor jou dan voor hem :) Omdat jij niet aan de shank wilt komen, durf je hem veel meer los te laten, waardoor hij niet gaat hangen, en zelf ook los laat in zijn lijf. Maar jij wilt niet starten maar fique, toch?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 11:33

_Cindy schreef:
Fijne foto's, het geeft een mooi ontspannen beeld! Ik heb het idee dat de baby shank meer doet voor jou dan voor hem :) Omdat jij niet aan de shank wilt komen, durf je hem veel meer los te laten, waardoor hij niet gaat hangen, en zelf ook los laat in zijn lijf. Maar jij wilt niet starten maar fique, toch?

Thnx! Ja dat zou het ook kunnen zijn hoor. :P Ik ook hoor maar we wachten nog even. :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:15

Ziet er super netjes uit TS!
Ik vind het knap dat jij en je instructrice niet hebben gekozen voor een twicted wire, ondanks dat veel mensen dat aanraden. Ik zie namelijk te vaak mensen met een harde hand op een twicted rijden :n

Een klein tipje, je beugels zitten nog op dressuur/ springstand je komt namelijk bijna tegen de fork aan met je bovenbenen. Als je over een paar weken verdeeld de beugels iets naar beneden doet, is het plaatje nog completer :j

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 07:13

Thnx Kitlover, ik zag mezelf ook echt niet rijden met een twisted wire. Te weinig ervaring voor.
Over de beugels klopt, die had ik eerst een gat langer maar omdat dit zadel nog vrij nieuw is draaien de beugels terug. En dan verloor ik ze steeds. :P Niet echt handig. Thnx!

*\%/* *\%/* Uitgelicht *\%/* *\%/*

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:22

wat leuk, je zit in uitgelicht!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:11

Ziet er ontspannen uit. Het 'commentaar' van m'n voorgansters over je shank ben ik helemaal met ze eens :D.

Tip voor je beugels... Je zadel ophangen, fenders invetten, dan draaien met een bezemsteel erdoor. Dan zijn je beugels gefixeerd en blijven ze zo hangen. Als je dit fixeren ongeveer 2 weken volhoud, blijven ze zo hangen (althans is mijn ervaring)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:58

rainbow8 schreef:
Ziet er ontspannen uit. Het 'commentaar' van m'n voorgansters over je shank ben ik helemaal met ze eens :D.

Tip voor je beugels... Je zadel ophangen, fenders invetten, dan draaien met een bezemsteel erdoor. Dan zijn je beugels gefixeerd en blijven ze zo hangen. Als je dit fixeren ongeveer 2 weken volhoud, blijven ze zo hangen (althans is mijn ervaring)

Dankjewel! :D

Ja dat had mijn instructrice ook al als tip gegeven maar ik kan mijn zadel in mijn kast alleen neerleggen en ik heb geen mogelijkheid hem elke keer mee naar huis en weer terug naar stal te nemen. Ik ga altijd op de fiets naar stal namelijk(geen rijbewijs) Ik merk dat het al minder word dus ik kan me beugels binnenkort wel een gaatje langer gaan doen denk ik. :) Thnx voor het meedenken! :)

Leuk he Nsky86! :D *\o/*

Kingloveyou

Re: Desteny na een maandje trainen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:18

Wat gaaaaf! Wij zijn ook aan het omscholen van Engels naar Western. Wat is het toch een mooie en leuke discipline!! :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:25

Wat ziet het er heerlijk ontspannen uit zeg..!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:31

Kingloveyou: Thnx! Wat leuk hou je ook topics bij? Ik zou het leuk vinden andere ook te volgen.
amber15: Thnx dat is het ook. Echt heel fijn. :D

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:35

Hoi hoi!
Ik heb nog geen topic geopend. Wij starten als combinatie in de Endurance. Ik train nu met mijn Endurance tuig omdat ik tot op heden nog geen geschikt zadel heb kunnen vinden voor mijn pony. Het enige wat eigenlijk geschikt is voor ons is een Bob Marshall. Hij heeft een ontzettend kort ruggetje dus kan geen square skirt kwijt. 16 inch is te groot.. Als het goed is ga ik volgende week een BM passen in onze maten! Wellicht zie je daarna nog wat foto's van ons voorbij komen. Ben erg blij als ik zo dadelijk ook een mooi Western tuig heb. Je kan toch niet optimaal met je zit en benen werken in dat zadel.. :(

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:50

Kingloveyou schreef:
Hoi hoi!
Ik heb nog geen topic geopend. Wij starten als combinatie in de Endurance. Ik train nu met mijn Endurance tuig omdat ik tot op heden nog geen geschikt zadel heb kunnen vinden voor mijn pony. Het enige wat eigenlijk geschikt is voor ons is een Bob Marshall. Hij heeft een ontzettend kort ruggetje dus kan geen square skirt kwijt. 16 inch is te groot.. Als het goed is ga ik volgende week een BM passen in onze maten! Wellicht zie je daarna nog wat foto's van ons voorbij komen. Ben erg blij als ik zo dadelijk ook een mooi Western tuig heb. Je kan toch niet optimaal met je zit en benen werken in dat zadel.. :(

Ohh ik heb dat probleem ook gehad! Succes met het vinden van een zadel.
En ik ben benieuwd naar een eventueel topic van jullie. :)

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:53

Haha ben ik niet de enige gelukkig!

Als ik een topic open dan zal ik je een berichtje sturen :)!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 10:49

Kingloveyou schreef:
Haha ben ik niet de enige gelukkig!

Als ik een topic open dan zal ik je een berichtje sturen :)!

Nee voor mij was het ook echt een hel!
Super dankjewel!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:10

Heb geen verstand van western. Maar vind het er goed uitzien!

Sta je toevallig op Taams?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:16

xIirtJj schreef:
Heb geen verstand van western. Maar vind het er goed uitzien!

Sta je toevallig op Taams?

Thnx!

Ja dat klopt! Heb jij daar ook gestaan?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:05

Wat leuk zeg! Ziet er al goed uit!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:08

Zo, zie je eens hoe een bruin bont paard eruit kan zien _O-
Wat is die mooi wit zeg!

Mooie foto's :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:45

Ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer kunnen.
Wat mij vooral opvalt is dat je op bijna alle foto's behoorlijk met je spoor erin zit.
Dat kan niet de bedoeling zijn en lijkt me een teken dat je paard niet goed (genoeg) aan het been is.
Misschien beter zonder een spoortje tot je kunt rijden met je been eraf.
Maar ziet er verder wel fijn uit, shank lijkt ze wel lekker op te lopen.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:38

Ziet er netjes uit zeg. Goede move met de babyshank!

@anneliesdj: beugellengte is al een paar keer vermeld.
Vwb de sporen heb ik het idee dat dat nogal vertekend op de foto's en dat ze er echt niet steeds in zit. Ik zou de sporen juist níet af doen. Mijn ervaring is dat je leert om mét sporen je been eraf te houden omdat je voorzichtiger bent en je direct merkt als je er te veel aan zit doordat het paard reageert.
Zonder sporen ben je veel eerder geneigd er meer met je hak tegenaan te zitten.

Veel succes in ieder geval TS en heel veel plezier samen.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:08

Wat leuk haha :D. Is zeker heel erg wennen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:50

Ik ben echt fan van desteny <3

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:28

Annekexxx: Thnx!
NeverGiveUp: Haha thnx.
anneliesdj: Ik heb eerder al aangegeven waarom mijn beugels aan de korte kant zitten. Ik heb ze vandaag alvast 1 gaatje langer gedaan en nu bleven ze wel zitten. Paard is goed aan het been hoor, wat het misschien kan zijn is dat mijn paard erg steun zoekt nog omdat hij op eigen benen moeten lopen. Ik moet hem nog best vaak van mijn been duwen zeg maar. Shank loopt hij inderdaad fijner op. Thnx.
Mabotje: Thnx ik vind het ook een erg fijn bitje hij reageert er erg goed op. Ik denl dat dat wel goed gaat komen, plezier hebben we zeker.
Annalove16x: Haha ja echt wel wennen hoor. Ik heb zelf een tijd op een ervaren Quarter gelest maar je paard het leren is weer heel wat anders.
Veertje11: Hihi thnx!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:31

Hey ziet er goed uit zeg! Is wel wennen he voor het eerst met een shankje.
Leuk dat je een topic geopend hebt, ben heel benieuwd naar je verdere vooruitgang! Vind je paard erg leuk :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:39

Warboel schreef:
Hey ziet er goed uit zeg! Is wel wennen he voor het eerst met een shankje.
Leuk dat je een topic geopend hebt, ben heel benieuwd naar je verdere vooruitgang! Vind je paard erg leuk :)

Thnx! Ja echt wel, was het wel gewend op een paard die het al kende maar die van mij kende het nog helemaal niet. Ik ga proberen regelmatig een topic te maken zodat ik en andere het proces kunnen volgen. :)