[WN] Ex renpaard omtrainen naar western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Ex renpaard omtrainen naar western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:39

Of een paard een rijpaard, renpaard of harddraver is geweest maakt geen sikkepit uit. De aanleg om iets nieuws te kunnen (en willen) leren maakt wel uit.
Zo kon mijn zus haar draver in 1 dag tijd zo goed voor westernpaard spelen dat westernrijders zich niet konden voorstellen dat dat paard dat nooit eerder had gedaan. (Er was een speciale westerndag op Duindigt, vandaar dat mijn zus en haar paard daarmee te maken kregen.) Nu leert dat paard erg snel en zal het ook schelen hoe goed je zelf bent in het duidelijk maken aan het paard wat je van hem verwacht.

Je moet naar het paard kijken, niet naar het ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:48

Ja zoolgangster maar dat is psygisch. Sommige.paarden hebben hun bouw en/of gewoon niet mee. Neemt niet weg dat je altijd een paar lessen kunt nemen :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:09

Ook paarden met de juiste bouw hoeven niet perse geschikt te voor een bepaald onderdeel van de sport. Daarbij, en dat is eerder gezegd: westernrijden is een breed begrip... Bedoelen we met western pleasure riding, reigning, barrelracing of kalveren vangen bijvoorbeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:41

Mij hoor je ook niet zeggen dat elk paard (met wel of geen geschikte bouw) goed in de western sport zou zijn. En inderdaad het is maar wat je er van verwacht. .

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 12:45

is helemaal waar ja...hij probeert t wel even hoor om iets nieuws te leren maar heeft niet echt de wil to pleasen als mijn ruin...hij wil gewoon liever buiten hobbelen en gassen en wordt zenuwachtig als hij t niet begrijpt en er teveel gevraagd wordt aan hem wat al snel het geval is haha