Heijenrath

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Re: Heijenrath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:34

De uitdaging is dat het dan hoogseizoen is mbt de vakanties. Dus als men wilt overnachten in een pension of dergelijke je nu al moet reserveren. Er zijn inderdaad ook stallingen op het terrein en er is ruimte om paddocks te maken en een tentje te plaatsen.

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:20

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:56

Die voorlopige info ziet er al goed uit.. +:)+

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:53

Als ik de achtergrond foto op de website zie, kan ik eigenlijk niks mooiers bedenken dan daar te rijden. Helaas is het te kort dag ivm onze vakantie naar Hongarije... dat kan ik haar niet aandoen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:55

Hij staat hier op de planning, wel even een overnachting regelen denk ik.. Of kijken of we op het wedstrijdterrein mogen slapen. :j

Edit: ja dat kan! En miss nog met BBQ yeahh..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 02-04-14 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:56

Gaaaf! Ook voor recreanten? Oehh dan word het heel aanlokkelijk, eens even verder lezen of ik misschien wel mee kan/ga doen!

Citaat:
Lijkt je dat wel leuk en ben je door een lidmaatschap bij een rijvereniging, een startkaart of een geldig(!) ruiterbewijs lid van de KNHS, dan kun je je inschrijven voor deze wedstrijd.

-O- Balen, dan word het dus niet meedoen.. Geen lidmaatschap bij een vereniging, geen startkaart en ook geen ruiterbewijs..
Laatst bijgewerkt door Equisync op 02-04-14 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:57

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:58

Ik zag het inderdaad, had al gereageerd zonder op de site te kijken :o

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:25

Superassie, Om mee te doen heb je aan een startkaart a € 17,- meer dan voldoende bij de KNHS. Je mag dan meedoen aan de impuls/kennismakingsklasse en dan zoveel in het jaar als je wilt.

Ik zou het geweldig vinden - en de organistatie ook - als er veel, heel beel Limburgers meedoen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:39

Ik ben lid van de rijvereniging en dus van de KNHS!

Het viel me afgelopen weekend bij de enjoy the ride in Eersel op dat ons tempo beduidend hoger ligt als de recreant.
Ik noteer dit en ga eens kijken of het me lukt. :):)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:42

AlexVB schreef:
Superassie, Om mee te doen heb je aan een startkaart a € 17,- meer dan voldoende bij de KNHS. Je mag dan meedoen aan de impuls/kennismakingsklasse en dan zoveel in het jaar als je wilt.

Ik zou het geweldig vinden - en de organistatie ook - als er veel, heel beel Limburgers meedoen.

Ik voel me buitengesloten. -O-

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:43

AlexVB schreef:
Ze weet het nog niet maar Alison komt dan groomen als ze zelf niet rijdt. :P

Ik zal - omdat ik redelijk in de buurt woon - voor jullie op zoek gaan voor diverse accommodaties mocht het niet mogelijk zijn op het wedstrijd terrein te overnachten.

Een locatie in de buurt is de Pingerhoeve in Nuth. dit is een B&B met de mogelijkheid je paard op een weide / paddock te zetten.

Pingerweg 11, 6361 AL Nuth, Netherlands
+31 45 577 8517

Dat is best nog wel een eindje vandaan bij Heijenrath

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:56

Desirée was inderdaad één van onze mede-organisatoren bij Dutch Mountains Endurance, en de route van Banholt kwam inderdaad ook door Heijenrath, dus het is zeker dezelfde (prachtige :D ) omgeving. :)

Eperhof ligt inderdaad vlakbij, daar bleven voor onze wedstrijd ook altijd een paar mensen logeren. Nuth is nog wel een héél eind er vandaan... Dat is een flinke trailerrit (minimaal 45 min.) nog op de dag zelf, zou ik dus niet aanraden. ;)

Wat ook vlakbij ligt en er altijd supergezellig uitziet is Auberge de Smockelaer. Ze hebben daar ook paarden, of je er ook kan verblijven met eigen paard weet ik niet zeker, maar op verzoek wellicht wel?

Verder ligt er in die buurt heel veel qua (boerderij)campings (o.a. http://camping-oosterberg.nl/, zij hebben zelf ook paarden, maar wederom geen idee hoe het zit met gastpaarden) en B&B's, het is echt een toeristisch gebied (met reden 8-) ). Ik zou even rondvragen, er is vaak wel wat mogelijk met een weilandje ofzo, zeker als je geen stal nodig hebt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:03

Ik zet mijn tentje wel op naast de paddock als ik kom en dan kan paardlief lekker in de paddock staan. :j :)

Moet het alleen wel goed weer zijn O:)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:47

Somebitch schreef:
AlexVB schreef:

Ik voel me buitengesloten. -O-

En veel Zeeuwen natuurlijk ook... :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:07

Allienda schreef:
AlexVB schreef:
Ze weet het nog niet maar Alison komt dan groomen als ze zelf niet rijdt. :P

Ik zal - omdat ik redelijk in de buurt woon - voor jullie op zoek gaan voor diverse accommodaties mocht het niet mogelijk zijn op het wedstrijd terrein te overnachten.

Een locatie in de buurt is de Pingerhoeve in Nuth. dit is een B&B met de mogelijkheid je paard op een weide / paddock te zetten.

Pingerweg 11, 6361 AL Nuth, Netherlands
+31 45 577 8517

Dat is best nog wel een eindje vandaan bij Heijenrath

Nou wat is ver en wat is een eindje? Beter 45 minuten rijden met paard in de trailer dan 3 uur of langer.. Voor mij is alles binnen een straal van 500km om de hoek, tot 1000km een eindje en meer dan dat is het pas ver.. ;)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:53

AlexVB schreef:

voor 17 euro ben je alleen lid van de knhs. een startkaart krijg je er voor dat geld niet bij :') wel jammer

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:00

sandyjorgen schreef:
AlexVB schreef:

voor 17 euro ben je alleen lid van de knhs. een startkaart krijg je er voor dat geld niet bij :') wel jammer

Ik wilde al bijna blij worden maar laat dan maar :')
Zoveel geld kan ik atm niet missen haha xd
Geen idee wat een startkaart kost maar vast meer dan 50 euro en dat vind ik een beetje veel voor één wedstrijd :')

Edit: 37 euro gelimiteerd voor pony's, valt mijn Haflinger van 1.52m nog onder de pony's? :o

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:08

volgensmij is het lidmaatschap alleen wel voldoende om de kennismakingsklasse te rijden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:02

Bij de pony's mag je alleen starten onder de 18... :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:03

sandyjorgen schreef:
volgensmij is het lidmaatschap alleen wel voldoende om de kennismakingsklasse te rijden

Klopt helemaal :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:03

Hilli schreef:
Bij de pony's mag je alleen starten onder de 18... :+

Dat is balen :+

Hilli schreef:
sandyjorgen schreef:

Klopt helemaal :j

Dus als ik alleen maar al lid word van de KNHS zou ik deze rit mee kunnen doen? En als ik daar lid van word, voor hoe lang is dat? Voor 1 jaar of moet je dat steeds blijven verlengen?
Heb namelijk geen behoefte verdere wedstrijden te doen(in ieder geval de komende tijd nog niet) en zou het jammer vinden als ik dan ergens aan vast zit..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:30

Nee hoor je kan gewoon jaarlijks opzeggen. Dus als jij op tijd opzegd kan je er 1 jaar lid van zijn. Je hoeft dan idd enkel de 17€ euro te betalen aan de KNHS en dan mag je mee doen in Heijenrath aan de 22 KM. :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:22

AlexVB schreef:
Nou wat is ver en wat is een eindje? Beter 45 minuten rijden met paard in de trailer dan 3 uur of langer.. Voor mij is alles binnen een straal van 500km om de hoek, tot 1000km een eindje en meer dan dat is het pas ver.. ;)

Nou, ja als je net zo goed op loopafstand kan logeren vind ik 45 min. met de trailer wel ver. :+

Kamperen op het terrein kan alleen van vrijdag t/m zondag zag ik op de site, dus voor een langer (vakantie)verblijf moet je dan ergens anders zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:40

Somebitch schreef:
Nee hoor je kan gewoon jaarlijks opzeggen. Dus als jij op tijd opzegd kan je er 1 jaar lid van zijn. Je hoeft dan idd enkel de 17€ euro te betalen aan de KNHS en dan mag je mee doen in Heijenrath aan de 22 KM. :)

Oh dat zou wel leuk zijn! Nu dan nog ergens achter zien te komen wat de wedstrijd zelf kost en zien of ik vervoer kan regelen, dan zou ik het wel heel gaaf vinden(maar wel nog wat oefenen van te voren haha)!

Dus mocht iemand langs Schin op Geul komen en een idiote Haflinger op sleeptouw willen nemen, zeg het maar _O-