Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat logisch is in een western topic.....koetje28 schreef:ik gok als ik de meeste reacties lees dat deze mensen niet weten hoe een afgetraind endurance paard er uit ziet![]()
wat dat betreft ziet hij er super uit!! mooi lang in de spieren (en niet 'bol' zoals de dressuur of western paardjes) maar dat daar gelaten.....
ga lekker door en zoek idd iemand om je de kneepjes uit te leggen dan komt t helemaal goed!
koetje28 schreef:ik gok als ik de meeste reacties lees dat deze mensen niet weten hoe een afgetraind endurance paard er uit zietwat logisch is in een western topic.....
wat dat betreft ziet hij er super uit!! mooi lang in de spieren (en niet 'bol' zoals de dressuur of western paardjes) maar dat daar gelaten.....
ga lekker door en zoek idd iemand om je de kneepjes uit te leggen dan komt t helemaal goed!
! Silly1972 schreef:En nee, de winter en deken moeten niet uit hoeven maken, heeft de van mij ook en die glimt je tegemoet.
. Die van mij ziet er ook een stuk sukkeliger en 'matter' uit in de winter, ook met deken. jasmien1008 schreef:De doffe vacht kan ook komen doordat hij een deken draagt in de winter.
-knip-
Yucca schreef:Silly1972 schreef:En nee, de winter en deken moeten niet uit hoeven maken, heeft de van mij ook en die glimt je tegemoet.
Dat die van jouw glimt onder een deken wil nog niet zeggen dat alle andere paarden dat automatische ook doen. Die van mij ziet er ook een stuk sukkeliger en 'matter' uit in de winter, ook met deken.
Boras schreef:-knip-
Daarnaast straalt het dier geen levenslust uit, de ogen staan dof, het zit niet goed in de vacht. Dat zijn graadmeters voor gezondheid, ook voor een endurancepaard.
bella24 schreef:Boras schreef:-knip-
Daarnaast straalt het dier geen levenslust uit, de ogen staan dof, het zit niet goed in de vacht. Dat zijn graadmeters voor gezondheid, ook voor een endurancepaard.
Hier ben ik het mee eens. Paard is niet te dik of te dun naar mijn mening, maar ik zie hier geen happy dier. Vooral op de een na laatste galopfoto zie ik een paard met angst en pijn in zijn ogen. Past het zadel überhaupt? Ik krijg niet het gevoel dat deze paarden lekker in hun vel zitten. Ook die arabische merrie niet.
Latruda schreef:Ik vind het een pracht paardje. Zoals al gezegt is ziet hij er nu niet zo heel er florisant uit maar komt vast goed.
Ik ben erg benieuw hoe het er over een tijdje uit gaat zien na lessen ed.
Wel een klein puntje van verbetering: je kinriem zit nu achter de teugels en die moet er eigenlijk voor.
Boras schreef:koetje28 schreef:ik gok als ik de meeste reacties lees dat deze mensen niet weten hoe een afgetraind endurance paard er uit zietwat logisch is in een western topic.....
Zoals je kunt lezen, vinden sommigen het dier te schraal, maar daarnaast vinden deze en andere mensen dat het dier er niet gezond uitziet. Het lijkt tekorten te hebben, niet direct aan voedsel. Daarnaast straalt het dier geen levenslust uit, de ogen staan dof, het zit niet goed in de vacht. Dat zijn graadmeters voor gezondheid, ook voor een endurancepaard. Misschien snap je het nu beter
Ik heb weer wat bijgeleerd en dat is toch de grootste functie van dit forum
de meeste paarden lopen nml met vitaminetekorten.
nu is dit vast pittig als je dit niet gewend bent).