[WN] Dekens voor westernpaarden ???? (paint horse)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:22

sabriina0001 schreef:
Zijn mensen ook bekend met uitrij dekens, om een westernzadel?? Kan elke uirij deken om dan? of een maat groter kopen;)...

Nee dat past niet bij mijne. Maar ik ga altijd op mijn zweetdeken zitten :)

sabriina0001

Re: Dekens voor westernpaarden ???? (paint horse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:07

Maar ik wil een waterdichte;) kan je hier in nl wel gebruiken...

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:08

sabriina0001 schreef:
Maar ik wil een waterdichte;) kan je hier in nl wel gebruiken...

Dan koop je een waterdichte uitrijdeken maar doe je hem om je middel inplaats van zadel. :D

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:31

Bij mijn piant nog de mazzel gehad de rambo quarterhorse te kunnen kopen met onderdeken is nl uit de handel gehaald dacht dat die overgenomen was maar weet niet door wie! mijn andere en vuilnisbakje maar wel zelfde bouw paste weetheatha altijd perfect nu na 8 jaar is de deken kapot en Bucas ligt redelijk, maar niet zo goed als de weetherbeatha! zijn borst paste niet eens in de rambo quarter! ik heb volgens mij mazzel met mijn een maat te grote waterdichte uitrijdeken van dacht premium, past goed ook om mijn westernzadel.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:28

Hier Big-D gehad, Lamicell, Rambo quarter en Stormshield. Allen fijne dekens voor ronde paarden, nooit schuurplekken gehad. Stormshield heeft naar mijn idee beste prijs kwaliteit verhouding.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:55

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:04

Ik gebruik altijd dekens met gesloten voorkant, en die passen op al mijn quarters. Je hebt er van Cattlemans, maar Arthur heeft er nu merkloze voor 50 euro, en die zitten ook goed.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:10

Stormshield dekens liggen hier super. Ook bij mijn Tennessee Walker.
Helaas vrij moeilijk aan te komen via die webshop...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:18

stormshield fan hier! ik heb ook een hele brede paint en deze dekens liggen top. ook echt super kwaliteit.
zeker een aanrader!

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:02

Ik woon in Duitsland, en heb 2 quarter x welsh cobs, beide ook lekker breed van voren. Ik bestel mijn dekens bij: www.loesdau.de. Hier hebben ze een winterdeken ( paddock - und outdoordecke van L-pro West) speciaal voor de western- en bredere rassen. Deken is ook niet heel erg duur. Hij is erg goed waterdicht, en zeer sterk, gaat niet snel kapot!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:59

_Melanietje_ schreef:
ik gebruik lami-cell winterdeken, die heeft een terug gesneden schoft. Hier bij ons op stal hebben er een stuk of 5 die dekens en liggen allemaal perfect op hun quarters of paints.

Deze heb ik ook, liggen superrrr!

Een waterdichte uitrijdeken heb ik een aantal jaar geleden op de Equitana gekocht.
Was voor een "engels" zadel maar past goed op mn westernzadel.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:36

sevke schreef:
Ik gebruik altijd dekens met gesloten voorkant, en die passen op al mijn quarters. Je hebt er van Cattlemans, maar Arthur heeft er nu merkloze voor 50 euro, en die zitten ook goed.

Zijn die ook waterdicht en weet je zo hoeveel denier die is?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:40

Euroriding heeft ook dekens met een extra brede bost. Mijn barokke haflinger past ook geen 'standaard' dekens, ook te krap op de voorkant, HH kan nog net, maar is ook niet ideaal, heb toen een Euroriding gepast en daar verzoop hij dan weer in :) Heb nu ook een 300 gr outdoor van Euroriding, die is ook breder op de borst, maar minder als de eerste. Dus die hebben ze ook in verschillende uitvoeringen, voor breed, extra breed en extra extra breed zeg maar, hahaha. Misschien het proberen eens waard? Ook fatsoenlijk te betalen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:48

Ok ik ben namelijk ook op zoek. Zijn al twee dure dekens gesloopt dit jaar......

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:21

Ik gebruik voor mijn merrie ook een Lamicell deken, ligt ideaal. Ze heeft nooit last van schuurplekken.

Vorig jaar heb ik bij Arthur's een waterdichte en fleecegevoerde uitrijdeken gekocht, ook van Lamicell.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:43

Het gaat er vooral om dat me paard geen schuurplekken krijgt door de stof van de deken, bij zijn borst.

Ik ga morgen een deken bestellen... ben er nog niet helemaal uit welke;)

Iemand ook ervaring met de irish turnout dekens...??? http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6347/52866

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:40

Vorig jaar heb ik een deken bij Loedau bestelt, niet al te duur, 79,95 en ik ben er erg blij mee. Suprrstevige stof, waterdicht. Het ijzerwerk vind ik wel van iets lichtere kwaliteit, maar het werkt nog steeds goed. Omdat het quarterdeken is is de pasvorm super!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:50

Idd stormshield of Arthurs :j erg mooie dekens met een goede pasvorm. Hier staan ze momenteel onder de stormshield (moest toch testen wat ik verkoop :D ) en straks gaan ze onder een lekker dikke van Arthurs, maar heb ik sowieso erg positieve berichten over ontvangen.

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:07

Ik ga eens bij de Arthurs speuren:P ....'ik was ook jaren gek op de Rhino dekens...maar ik weet niet of die nou zo lekker zal liggen op mijn paint. En anders wordt het tog een stormshield denk ik:P

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:59

Ik heb nu een though 1 besteld bij profi tack. Ik was altijd horseware fan, maar vind de prijzen de pan uit reizen. Ze zijn er in verschillende diktes en sterktes en hebben hele leuke kleurtjes. Ik ben benieuwd hoe hij ligt, heb hem nog niet binnen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:07

ik had op mijn vorige merrie een Big D liggen. maar die zijn wat aan de dure kant.
mijn huidige merrie heeft een gewone deken om. geen schuurplekken. ze zal iets smaller zijn.

een uitrijdeken heb ik gewoon een van Epple jeck gekocht. is even wringen, maar past wel. is niet waterdicht..

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:10

Ik heb een American Paint en hij draagt Bucas, past echt super!

sabriina0001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 18:15

aangezien er bij EJ nog korting was en de EJ in mijn woonplaats is... heb ik tog weer een Amigo winterdeken gehaald.. :o hiervoor heeft mijn paint er ook gewoon meegelopen en nooit schuurplekken gehad.. "en ik ook altijd van het "snelle hebben' ben ;) Dus gelijk meegnomen en om gedaan... wilde dat beesie niet langer laten lijden met die plekken! 'De amigo deken ligt mooi.. ook nog ruimte bij zijn hals om te grazen en zijn hooi te eten... 8-) Hopelijk gaat het beter met deze deken dan zo'n merkloze (dat was dus drie keer niks) een goedkoop..is niet altijd een koopje;) 'hopelijk groeit zijn vacht weer mooi aan....
*\o/*

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:48

Ik heb inmiddels de though1 en die zit echt fantastisch! Mooie nekaanluitig, gladde binnenviering. Super! Ik en paardje zijn tevreden. En ik heb altijd horseware gehad......

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:02

En voor Quarters met een dikke kont? :o
Elk deken die ik tot nu toe gepast heb is te strak om z'n kont.
Ik ben opzoek naar een vliegendeken. Tips?
Heb nu een Harry's Horse Fly protection set, aan de kleine kant. Deze heeft een lange staart flap maar m'n paard heeft aan beide zijden van de staartflap een brede streep zonder deken.