Endurance Bierbeek: ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:31

Mijn gemiddelde snelheid is met in en uitstappen erbij :) Vandaag 17 km gereden (aan gem. 8,7 km/h) en hiervan zeker 14 km in een rustig draftempo kunnen doen, hij pakt het constante, rustige draven erg goed op. 'k Ben trots op hem :D tegen maart zullen we die 20 km wel aan kunnen denk ik :D

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:07

Ik heb afgelopen maart in Bierbeek de 30 km gereden. Ongeveer twee weken ervoor was ik in Ysselsteijn gestart. Wat me in Bierbeek opviel waren de sfeer, de vriendelijke juryleden en de grote hoeveelheid aan vooral Arabieren.. Tsja, daar sta je dan met je Fries... Ik heb geen deken opgehad na de rit, eerder gekoeld... :o Erg afhankelijk van je paard. In Ysselsteijn was het ook koud, daar ook gewoon gekoeld en nog nastuiterend uitgereden.

In Bierbeek hadden we moeite met de kinderkopjes en het tunneltje met de betonplaten (volgens mij zat die in die rit...). Ze was die dag zelf wat wiebelig, ik ook omdat ik geen groom bij had (wat ik bij die van mij toch altijd wel fijn vind). Ze was op een gegeven moment d'r motivatie een beetje kwijt, heeft zich vooral heel druk zitten maken. Ze was serieus moe bij de finish.. :Z Mijn interesse ligt er niet om Bierbeek a.s. jaar (als mijn cushingpaard het gaat kunnen..) nog een keer te starten..

Lichtaart heb ik vorig jaar gereden, erg fijne wedstrijd. Helaas de verkeerde route gereden, ik volgde de kleur van m'n hesje en had niet gezien dat de kleuren bij een bepaalde afstand hoorden..

Snelheid is bij mijn weten ook 10 km/u, is altijd in België in de 20 en 30 km..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 09:18

Had in een fototopic hier wat foto's van Bierbeek gezien, die vele arabieren vielen me ook al op :D Ach, wij gaan met een kruising tuiger en een ijslander, dat zijn ook geen arabieren he :D

We wonen ook in een gebied met nog stukken kasseien (kinderkopjes) dus mijn paard is deze wel gewend.

Bedankt om je ervaring te posten! 'k Krijg er steeds meer zin in :D

Somebitch

Re: Endurance Bierbeek: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:21

Dat is altijd in Belgie, rijden ze veel met volbloeden en zie je weinig tot geen koudbloeden. :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:56

Fijne aan wedstrijden in België vind ik dat de DA de hele keuring doet, je bent dus zo klaar met keuren

Sfeer is voor de reden waarom ik zeer graag in België start, daarnaast natuurlijk de waanzinnige omgeving / natuur

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:13

Karrimh schreef:
Fijne aan wedstrijden in België vind ik dat de DA de hele keuring doet, je bent dus zo klaar met keuren

Sfeer is voor de reden waarom ik zeer graag in België start, daarnaast natuurlijk de waanzinnige omgeving / natuur

Dat is waar wb de dierenartsen, ik vond ze die 2 wedstrijden ook erg fijn. Bierbeek was de eerste keer dat er gebruik werd gemaakt van de Ridgeway trot bij locomotie. Grappige was dat haar hartslag een aantal slagen gedaald was bij de 2de keer voordraven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:16

En het fijne is ook dat je zelf mag bepalen hoe laat je start. :) Voor mij alleen maar voordelen mbt het rijden in Belgie :)

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:54

Bierbeek is een hele leuke wedstrijd! Mooi ruim wedstrijd terrein waar je een ruime paddock kan bouwen. Vriendelijke organisatie. De omgeving is mooi maar in mijn beleving ook wel veel stukken door het open land (polders) wat ik een beetje saai vond. Ik zou zeker ijzers onder je paardje zetten als je hem rijdt. En dikke kleren/ dekens zijn zeker een pre ;)

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:45

Open veld heb je niet in alle afstanden.
De 20 en de 30 lopen enkel in het bos, hoger afstanden hebben de veldlus omdat de wedstrijd in de namiddag niet meer in 't bos mag. Regels van onze groene jongens in Vlaanderen. De veldlus vind ik ook niet zo leuk als het bos.

Ijzers zowiezo altijd aan te raden ... 't is geen wandeling dat je gaat doen en 't ware toch jammer dat je paard afgekeurd w omdat de voetjes gevoelig geworden zijn.

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:49

Aha, vandaar de veldlus. Was inderdaad in de middag. In de ochtend heel mooie paden door het bos :)

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:03

BIERBEEK HEEFT EEN NIEUWE DATUM: 22/3/2014!!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:23

Daar word het alleen maar interessanter van voor mij.
Ik moet de volgende dag in Oud-Heverlee zijn voor een examen.
Misschien maar een logeer adres gaan zoeken voor Tapas.
Ik hou deze nu nog meer in de gaten!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 07:21

Even nog een beginnersvraagje: de keuring, gebeurt deze op asfalt, steentjes of zandweg in Bierbeek? En dan bedoel ik het heen en weer draven aan de hand :)

edit: en bedankt voor de tip over de datum verandering!

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:16

Bierbeek gebeurd in het zand van de rijbak.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:42

@Gilbey op startplaats kan je box huren en voor jezelf zijn B&B's genoeg in de buurt.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:14

Kijk dat klink al gunstig, dank je arum!
Ik vraag ook even in Oud-Heverlee wat daar mogelijk is.
De 3 weekenden dat ik daarvoor erheen ga kunnen we daar ook slapen en heb gister even gekeken hoever het van Hakendover is (woond schoon familie met boerderij) endat is ook niet verweg.
Gaat vast goed komen :D

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:28

Oud Heverlee is vlak bij Bierbeek (andere kant van het bos).

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:36

Daarom word het nu ook aantrekkelijker om mee te rijden.
Om 2 weekenden achter elkaar vanaf Wageningen die kant op te komen is wel heftig, maar als dit te combineren is word het zeer aantrekkelijk.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:35

wij hebben in 2012 gewoon een stal gehuurd op het wedstrijdterrein en in de vrachtwagen/tent geslapen. je kunt in het dorpje ernaast heerlijk eten :)

zeer hoogst waarschijnlijk zijn wij er ook weer bij in 2014, maar met welke paarden / combinaties nog geen idee