Amanda schreef:Western is meer dan alleen maar reining. Aan je basis kun je genoeg werken, wat sevke zegt.
Daarnaast kun je ook eens verder kijken dan reining. Denk eens aan HMS, of trail. Daar kun je in zo'n bodem prima mee vooruit. Sidepas, balkenwerk, HMS stops, je hulpen en reactie van je paard nog meer verbeteren, je paard sterker en soepeler maken.
Kunstjes kan iedereen rijden. Correcte kunstjes met een optimaal getraind paard uitvoeren is een heel ander verhaal
En juist nu kun je de uitdaging eens zoeken in het optimaal trainen van je paard zonder de kunstjes. Dan zul je zien dat de oefeningen straks ook veel beter lukken.
Gelukkig hebben ze wel onwijs veel balken daar, dus zoals je al zei kunnen we trail oefenen. Maar sidepas kunnen we nog niet, of ik dan niet. Mijn paardje kent al bijna alles, maar zelf weet ik het meeste nog niet, vandaar privéles dus. Enne HMS stops? Uitleg?

Dan heb ik niks te klagen.
maar goed ik les dan ook niet wekelijks want dat kan bruin echt niet trekken 

Misschien hebben jullie wel gelijk dat het niet zo'n goede instructeur is, maar volgens mij wel de enige (en betaalbare voor mij) in deze omgeving. We hebben geen trailer tot onze beschikking, om wat verder op te lessen. Natuurlijk is een geode instructeur erg belangerijk, dat zeggen jullie allemaal. misschien moet ik maar een baantje gaan zoeken?