[WN] Crystals Clear Shine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:31

KingYasFenn schreef:
pleasure wil ik al helemaal niks mee vergelijken, dat vind ik gewoon grote onzin ..

essiedepessie schreef:
Zo, das ook hartstikke leuk voor alle pleasure ruiters die hard trainen en het beste voor hebben met hun paard.

Ik neem toch aan dat de de vergelijking bedoelt, en niet pleasure an sich. Niks mis met pleasure, ik wou dat ik het kon :P

TS je hebt een prachtig paard. Ze heeft nog een beetje een babyhoofd :) Goed dat je van jezelf weet dat je handen een aandachtspunt zijn, het is mij ook nog niet gelukt om het helemaal af te leren.
Ik zie 3 verschillende foto's met stopje. Mag ik, als reiningnitwit, eens vragen of dat gebruikelijk is met een paard van 3,5 om zo veel stops te maken al?

LuckyReining

Re: Crystals Clear Shine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 12:39

Ik maak niet super veel stops hoor en we hebben dit netjes opgebouwd in de loop der tijd dus niet meteen mega veel stops en soms maak ik zelfs helemaal geen stops of maar 1 of 2

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:40

Aha, dank je wel voor de opheldering. Ik kan me ook voorstellen dat je er een extra stopje ingooit als er iemand speciaal foto's komt maken :)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:40

Saga Wat een leuk paardje en fijn dat ze het zo goed op pakt! Ziet eruit als een erg leergierig paardje! Zo te zien hebben jullie er veel plezier in samen! +:)+

Edit: even je profiel bekeken en je paardje is twee dagen jonger als de mijne, grappig toeval :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:51

Leuk paard ts! Nog lekker puppie, die herken je over een halfjaartje niet meer terug!

En kortzichtige mensen moet je niet serieus nemen vind ik altijd maar (over pleasure)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 13:55

Nee daar ga ik me ook niet druk om maken. Vind het alleen wel jammer dat ze zeggen dat het er niet goed uit ziet maar geven niet aan waarom ze dit vinden. Dan kan ik nog niets met die opmerking

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:06

Als ik het verschil zie van ruim een half jaar geleden en nu op de foto's zie ik een duidelijk verschil in vooruitgang hoor (ik als westernleek)

Ja ze oogt nog puppy maar dat is ze ook nog.

zeldastip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:27

ziet er leuk uit hoor ga zo door.
misschien alleen het bakstuk een gaat langer maken persoonlijk vind ik het bit een beetje hoog zitten
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:10

Je moet ook kijken naar de persoon die het zegt.. en die zou ik sowieso niet serieus nemen :') en inderdaad al helemaal niet als er niks onderbouwd wordt.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 16:42

Haha nee dat is ook zo, zal er ook niet minder om slapen vannacht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:57

Leuk paard en gaat al lekker zo te zien.

Ik denk dat je inderdaad in dit zadel niet helemaal lekker zit en je daarom niet comfortabel kort lijkt te zitten. Maar dat ligt meer aan hoe je zit dan de lengte van je beugels. Ik rij ook vrij kort en krijg daar ook wel commentaar op. Maar mensen die geen western rijden, gooien sowieso veel onzin naar je hoofd vaak.

Ik lees ook ergens dat veel western paarden op de voorhand lopen? Tja, ook zoiets.......Dat slaat ook werkelijk nergens op.

Misschien kom je dat tegen waar mens en paard leren, maar dat is bij engels toch ook zo?

Als een paard op de voorhand loopt zal die wel lekker stoppen en spinnen ook.....;)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 17:17

Haha daar heb je helemaal gelijk in. Paard wat alleen op de voorhand loopt zal ook niet gaan zitten met de stops en spinnen zal ook niet lukken op de voorhand. Ik geef toe dat cc af en iets te veel op de voorhand loopt, maar absoluut niet constant.

Het zadel past mij inderdaad ook niet perfect, zoals ik al eerder zij heb een dikke kont haha. Maar ik vind het zonde om nu al een nieuw zadel te kopen aangezien cc echt nog uit moet groeien.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:41

Mooi paardje hoor ! <3

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:44

[qoute]
Ik neem toch aan dat de de vergelijking bedoelt, en niet pleasure an sich. Niks mis met pleasure, ik wou dat ik het kon :P

TS je hebt een prachtig paard. Ze heeft nog een beetje een babyhoofd :) Goed dat je van jezelf weet dat je handen een aandachtspunt zijn, het is mij ook nog niet gelukt om het helemaal af te leren.
Ik zie 3 verschillende foto's met stopje. Mag ik, als reiningnitwit, eens vragen of dat gebruikelijk is met een paard van 3,5 om zo veel stops te maken al?[/quote]

nee, dat was zeker niet tegen pleasure bedoeld, was tegen het vergelijken.
En oke, misschien heb ik niet goed onderbouwd. en heb terug gekeken naar het vorige topic, ja dan zit er zeker een positief beeld in!
ik had er misschien te snel van gemaakt dat ik het niet positief vond omdat ik toch voor mijn gevoel fouten zie. Ik had beter vooraf kunnen kijken naar een vorig topic en kunnen zien dat je zeker aan veel werkt en dat het super vooruitgang is!
zoals dat veel op de voorhand inderdaad en het handenwerk.
Excuses dat ik dan nu te snel 'oordeel'.

de korte stand van de beugels vind ik raar uitzien, maar zoals meerdere zeggen wordt het vaker gedaan, dus zal dan ook wel positief worden ondervonden door velen. En vertekent het net niet passende zadel misschien ook wel het beeld ( is dat 'de fout' en lijkt het dat dat komt door te korte beugels)

Overigens voor diegene die mij dan persoonlijk aftekent meteen, dat ik misschien geen reining paardje in huis heb staan betekent niet dat ik een 'kleutertje' ben hierin, of zelf niet oke ben..
Heb zelf gewoon ook gereden hoor alleen door medische redenen moeten stoppen..

Het is nogsteeds een prachtig dier en hoop nog meer te zien over hoe CC opgroeit en jullie als combinatie :)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 18:38

@kingyassfen, welk ander topic heb je bekeken dan? Dit is namelijk mijn eerste rij topic met cc. Heb wel nog ergens een topic met mijn vorige paard.( jong dressuurpaard wat ik toen ook net pas had ingereden.

Er zullen in de toekomst vast nog nieuwe topics komen, maar voorlopig niet eerst weer even oefenen haha

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:51

De vooruitgang was bedoeld naar jou want cc was inderdaad niet in het topic,
was betreft een ander paardje.
Ik weet zo snel even niet terug te vinden wat het topic was, had het gezocht via Saga en nog wat intypen in de zoekbalk bij forum :) wat verder naar beneden gezocht en uiteindelijk gevonden.
Ben wel benieuwd in die komende topics, vooral benieuwd naar als dat paardje van jou flink wat bespiering heeft gekregen met al dat trainen en ouder worden :)

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:13

Prachtig jong paard <3 Samen groeien, erg leuk.
Doe het rustig aan, zodat jullie nog heel lang samen kunnen genieten in gezondheid :j want dat is toch het allerbelangrijkste :j 3,5 nog maar, dus daar mag en kan je geen perfectie van verwachten. Veel geluk en plezier met je mooie paard *\o/* *\o/* /3

britneyvlekx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:43

mooi paardje .... :)

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:51

@mommy: we doen zeker rustig aan, moet er niet aan denken dat ze over een paar jaar al helemaal stuk gereden is. Ben echt zo blij met haar, hoop nog heel veel jaren met haar te kunnen rijden haha.

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:24

Wat leuk dat je de overstap hebt gemaakt naar western! Ook al ben ik een westernleek, volgens mij heb je je paardje al heel leuk aan het lopen! Ze loopt ontspannen met haar hoofd laag in een constante houding (aan de foto's te zien toch) en heel licht in de hand (lijkt idem zo op de foto :) ). Ook haar galop lijkt me al aardig sterk voor zo een jong dier, niet? Veel plezier ermee, ik zie het volledig goed komen tussen jullie!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 00:02

Ja galop is toch nog wel een aandachtspunt hoor, maargoed ze Word alsmaar sterker dus ook dat komt goed!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:50

Ik vind je beugels ook erg kort en denk dat je met 1 a 2 gaatjes meer lengte ook niet zo ver achter in het zadel gedrukt word en dus wat meer ruimte in je zadel hebt.
Je zit dan zelf ook meer in balans en daar help je het paard dan ook weer mee. Je balans haal je tenslotte niet uit je beugels. Anatomisch gezien is het gunstiger voor het paard om wat verder naar voren te zitten als nu het geval is.
Dat gelul dat die korte beugeltjes normaal zouden zijn is gewoon weer zo'n trend. Net als die handjes tussen de oren of staan in je beugels op de snelle cirkels.
Op de foto's lijkt je bit erg hoog te hangen?
Verder vind ik het niet vervelend ogen, en een ieder heeft zijn eigen voorkeuren.
Leuk paard , hoe groot is ze en wat is de afstamming?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 08:25

Ik heb haar in juli voor het laatst gemeten en toen was ze 1.50m
Haar vader is Shining San Tari en haar moeder is Crystal Clear Gold, de vader van haar moeder is Duranglo Doc

Fotoveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:36

Hey! Ziet er super uit hoor je hebt een mooie zithouding!
Het enige is (en daar betrap ik mezef ook erg vaak op :D), probeer naar voren te blijven kijken!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 06:55

Haha idd ik wil graag naar beneden kijken!